ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-24, 19:34

Gäst

Standard vågar jag släppa iväg min 16åring till London?
Hejsan, min 16 åriga dotter vill åka på en weekend resa med sin kompis till London. Ska jag låta henne åka? Hennes kompis får för sina föräldrar. Hon har varit där med mig förut så hon hittar och sånt. Men det verkar lite farligt tycker jag. Vad tycker ni?
Svara med citat

Gammal 2009-03-15, 18:17

SKAmberg

Nykomling
SKAmberg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile
Det beror självklart hur mycket du litar på din dotter, men eftersom att det är en weekend så kan du nog vara lugn. Det är ju inte så lång tid och hon kommer snart att vara hemma igen
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 14:32

frisell92

Medlem
frisell92 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard London
Jag tycker absolut att du ska låta henne åka, men att du ska hålla koll på henne. Alltså, att du hjälper henne boka, ger henne kontantkort till mobilen m.m. London är en riktigt rolig stad att och till när man är i den åldern.
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 09:01

recon1

Medlem
recon1 är inte uppkopplad

Standard
Beror ju helt på hur mogen din dotter är. Själv hade jag inte skickat min 16-åriga dotter själv till en stad som London. Men som sagt beror ju väldigt mycket på mognad osv
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 09:03

elin22

Medlem
elin22 är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av recon1 Visa inlägg

Beror ju helt på hur mogen din dotter är. Själv hade jag inte skickat min 16-åriga dotter själv till en stad som London. Men som sagt beror ju väldigt mycket på mognad osv
Nej det hade jag aldrigt gjort. Vad som helst kan ju hända. 16 år då är man ung tycker jag..
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 15:21

netsadde

Medlem
netsadde är inte uppkopplad

Standard
Jag tycker det borde vara okej för en weekend Det vore säkert roligt för dem, samt att man får bra självförtroende när man kan resa och ta hand om sig själv på egen hand!
Svara med citat

Gammal 2009-12-25, 22:29

lilolu

Medlem
lilolu är inte uppkopplad

Standard
Jag säger spontant nej. London är en alldeles för stor stad att skicka iväg en 16-åring själv. Börja med något mindre och då i Sverige först.
Svara med citat

Gammal 2009-12-26, 23:33

Ellexsandra

Medlem
Ellexsandra är inte uppkopplad

Standard
Jag håller med vissa föregående talare som säger att det beror förstås mycket på hur mogen din dotter är och hur mycket du litar på henne. Men jag tror att de skulle få en härlig helg! Jag och min bästa kompis fick tillåtelse att åka till Kos när vi var 16 (hur många föräldrar vågar släppa iväg sina tonåringar dit?). Vi var där i 2 veckor och klarade oss hur bra som helst. Inget vilt festande, bara en härlig semester
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8