ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-13, 21:14

Koffe

Standard London
Hejhopp,

Jag och min flickvän hade tänkt att åka till london snart, datum är inte riktigt bestämt men det lutar åt nov-dec. Vi har aldrig varit där någon av oss, så vi vet inte så mycket om just London förutom det vi har läst här på forumet. Vi har kollat in några hotell som verkar bra, men så slog det oss. Vad är egentligen centralt? Vi vill se lite saker såsom Big Ben men även kanske lite shopping på någon billig outlet. Vad kan ni rekommendera att bo? Några bra hotell som ligger runt 300-500kr per natt/person? Något annat man kanske ska tänka på?

Alla svar uppskattas
Tack!
Svara med citat

Gammal 2008-11-14, 11:23

soerlie

Nykomling
soerlie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Smile
Hejsan!

Jag och tre tjejkompisar åker till London 15-18 december. Vi fick en billig flygresa med ryan air på drygt 600:- per skalle, då får vi checka in bagage.

Vi bokade Edward Hotel, ligger i Paddington precis vid Hyde park, med gångavstånd till Tunnelbana samt den stora shoppinggatan Oxfordstreet.
För de tre nätterna samt för två dubbelrum betalar vi sammanlagt £348.00. Har aldrig bott på hotellet tidigare, men enligt vänner är det perfekt! Billigt, fräscht och somsagt väldligt centralt. Frukost ingår inte, men då övernattningspriset är så pass billigt är det garanterat värt det!

Bästa sättet att ta sig runt är med tunnelbana - rekommenderar att ni köper ett s.k. Oyster Card. Detta är billigast att köpa på någon resebyrå i Sverige. Detta kort kan fyllas på ifall ni tillexempel bara tänker använda tunnelbanekortet en eller två dagar. Det kan även sparas och användas nästa gång ni åker till London.

Då det kommer till billig shopping är den brittiska kedjan Primark ett bra alternativ (hittas på bl.a. Oxford street). Då jag var i England senast kom jag hem med ett stort antal plagg och accessoarer för under 2000 SEK.
Ett annat bra shoppingalternativ är enligt mig kedjan Urban Outfitters (finns även det på Oxford street). Där hittas moderiktiga kläder, men även andra intressanta prylar, perfekt till julklappar! Detta är dock lite dyrare.

Det var väl allt jag hade att säga! Lycka till!
Senast redigerad av soerlie den 2008-11-14 klockan 11:28.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8