ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-24, 10:55

Ophira

Nykomling
Ophira är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Smile Jobb i skottland
Jag är en tjej som beslutat mig för att åka till skottland och söka jobb där. Någon som vet hur deras inställning är på att skandinavier kommer dit o söker jobb?
Någon som även kan tipsa om bra internetsidor där man kan börja kolla på jobb redan nu ifrån sverige?
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 21:54

Frrrida

Nykomling
Frrrida är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Smile
hej, jag funderar på samma sak!
Jag har bott i Skottland tidigare och deras inställning till skandinaver är bara positiv. Jag var där som student på ett universitet i ett år, så jag kan tyvärr inte svara på hur de ser på oss och jobbsökande.

När hade tänkt åka, och vart? =)
Svara med citat

Gammal 2009-03-06, 13:01

Gäst

Standard Funkar bra att söka jobb i Skottland
Jag jobbade i två månader i Glasgow för ett par år sedan. Vi registrerade oss hos en agentur typ Manpower som sedan fixade jobb åt oss på ett kontor. Skottarna är enbart positiva till skandinavier. De tycker att vi pratar bra engelska och är duktiga på att jobba. Go for it!
Svara med citat

Gammal 2009-09-03, 20:42

Jessicaa8

Nykomling
Jessicaa8 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Jag och min syster har också funderat på att åka till skottland och jobba. Men frågan är, hur funkar det att fixa jobb i skottland? kan man gå till arbetsförmedlingen? Är det mycket papper och sånt som måste vara i fyllda? någon som jobbat där och vet hur allt sådant fungerar?
Svara med citat

Gammal 2009-09-24, 12:48

tatiana

Medlem
tatiana är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Har själv jobbat i Skottland, och de ÄLSKAR skandinaver, vi har ett enormt bra rykte där. Mitt bästa tips är att söka på plats! (jobbade i england i över 7 år och besökte aldrig en arbetsförmedling) Good luck!
Svara med citat

Gammal 2010-02-05, 17:33

Lauracarolina

Nykomling
Lauracarolina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Standard
Heej tyvärr har jag inget bra svar men jag är jätte intresserad av att veta hur det har gått för dig ! (är också intresserad!)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8