ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-31, 19:17

Gäst

Standard hotellguide
Tänkte ev åka till London i höst.Två vuxna+två tonåringar.Kan ni ge tips på nåt bra, hyfsat billigt hotell så nära "smeten" som möjligt.Det viktigaste är att hotellet är RENT.
Alla tips mottages!
Svara med citat

Gammal 2008-10-12, 21:24

Gäst

Wink
Jag kan varmt rekommendera Days Inn Waterloo. Städat, trevlig personal, bra läge, lugnt område, kanon frukost och inte dyrt.

Hotellet ligger precis vid Imperial War Museum, ca 10 minuters gång från London Eye och Big Ben. Jag bokade genom Ticket när vi åkte. MEn har även sett det på Hotels.com och på GTAhotels.com.

Hoppar någon har nytta av mitt tips
Svara med citat

Gammal 2008-10-18, 16:10

hkn

Standard Några bättre London-hotell
The Zetter –*Clerkenwell är inte Londons mittpunkt och därför bor man lite billigare där: The Zetter, an affordable hotel in Clerkenwell, London. *** | GUIDEBOOK.SE

The May Fair –*Lite stelt men läget är helt OK: The May Fair, Mayfair, London, UK *** | GUIDEBOOK.SE

Metropolitan Hotel –*Det var riktigt hett förr. Att coolhetsfaktorn sjunkit har haft en bra effekt på servicen. Den är mycket bättre numera: The Metropolitan Hotel – once too cool for its own good. Now just good. | GUIDEBOOK.SE

One Aldwych –*En favorit. Inte särskilt billigt men riktigt bra: One Aldwych. Probably a hoteliers wet dream coming true. | GUIDEBOOK.SE

Number Sixteen –*Diskret mys i South Kensington. Number Sixteen, London. It looks like a home and it feels homey. | GUIDEBOOK.SE

Blakes Hotel – Kanske det första boutique-hotellet. Verkligen inte billigt men ganska bra: The Blakes - the first boutique hotel is still a very good hotel. | GUIDEBOOK.SE

Sanderson – Fortfarande coolt. Fortfarande riktigt bra: Sanderson Hotel, London. Actually, it's still a very spectacular hotel. | GUIDEBOOK.SE

St. Martins Lane – Inte så märkvärdiga rum men lobbyn och baren är helt OK: St. Martin's Lane, London. It's well worth a visit. But you don't need to actually stay here. | GUIDEBOOK.SE

Du kan få oväntat bra priser på några av dessa men inget är helt billigt. Hotell är vansinnigt dyra i London. Min filosofi är att hellre betala mycket mer och få något som känns bra, än att betala ganska dyrt för vanliga 3-stjärniga hotell. Boka ett sådant i Bayswater och du får räkna med tunna plywoodväggar, lagom rena sängar och mögel i badrummet.

Have a nice trip, hur som helst!

:: h ::
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8