ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-12, 07:17

Gäst

Smile London-Stansted?
Hej! Undrar bara om det är någon som vet hur långt bort Stansted ligger i förhållande till att ta sig in till London City, är det enkelt att ta sig in från flygplatsen och tillbaka eller? Hur ligger Gatwick? Jätte-tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2008-06-12, 08:08

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Stansted ligger rätt långt från London och det är också rätt dyrt att ta sig in till city - något som jag personligen tycker många glömmer bort när man lyckligt säger att man hittat en billig flygbiljett till London.

Hur som helst, alla uppgifter om Stansted hittar du här:

Transportation from London Stansted Airport

Alla uppgifter om Gatwick hittar du här:

London Gatwick Airport

Gammal 2008-06-12, 08:32

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Så dyrt är det inte åka från Stansted, bussarna kostar från ca 4 pund om man bokar i förväg och Ryanair säljer billigare tågbiljetter ombord på flyget.

Det finns en artikel om alternativen till och från Stansted på sidan Hur tar man sig från Stansted till London City? | flygnyheter.se

Artikeln är 1 år gammal så priserna kan vara lite inaktuella, men det ska stämma på ett ungefär.
Svara med citat

Gammal 2008-07-07, 19:15

darbel

Nykomling
darbel är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard
Har flugit till Stansted två gånger. Det finns ett jättesmidigt sätt att ta sig in till London, det heter Stansted Express och är tåg som går direkt från flygplatsen in till centrala London. Resan tar väl en dryg halvtimme men personligen tycker jag bara att det är en fördel då man faktiskt får se lite av ett England utanför Londons kärna. Det kostar väl visserligen lite mer än bussar men har ingen erfarenhet av bussarna så ska inte uttala mig om dem. Minns jag rätt kostar en tur o retur- biljett med Stansted Express 26 pund, det vill säga ca 300 kronor.

Trevlig resa =)

Gammal 2008-08-16, 21:36

Mattias69

Nykomling
Mattias69 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard
Jag har flugit till Stansted ett par gånger och det funkar utmärkt. Och det går att köpa biljetter till Stansted Express hemifrån, likaså biljetter till tunnelbanan. Gå in på Hem : VisitBritain där hittar du jättemycket info och det går att beställa tåg- och tunnelbanebiljetter, kartor etc.
Svara med citat

Gammal 2008-08-23, 15:09

Gäst

Standard
Jag åker buss, som tar runt 1 h, dom går till Vicotria Station eller Liverpool Street, betalar ca 150 kr t/r!

Terravision.it
Svara med citat

Gammal 2008-08-28, 15:09

Gäst

Standard
äsch, det tar ca 1-1,5 timmar att ta bussen in till stan och tur och retur kostar det ca 200 kronor.
det är väl inte så dyrt.
min flygbiljett till london kostar ca 500:- tur och retur och hade jag rest till någon annan flygplats hade flygresan kostat minst det dubbla och tåg/buss till city kostar nästan alltid minst 100 kronor vart du än åker från.
Svara med citat

Gammal 2008-12-09, 18:19

Gäst

Smile Svar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej! Undrar bara om det är någon som vet hur långt bort Stansted ligger i förhållande till att ta sig in till London City, är det enkelt att ta sig in från flygplatsen och tillbaka eller? Hur ligger Gatwick? Jätte-tacksam för svar!
Det tar ca 40 min att ta sej från stansted intill stan, du kan åka dit med tåget, och tågbiljett köper du på STN
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 13:38

Gäst

Standard
Nej, tågbiljetter köper du mest fördelaktigt på ryanair-flyget.

Runt 20-22 pund. På stationen får du betala 26-28 pund. Gäller tur- och retur.
Svara med citat

Gammal 2009-02-03, 23:11

Gäst

Thumbs up Köp på Ryanairs webbplats
Köper du flygresan via Ryanair.com så passa på att köpa biljett till Stansted Express där oxå. 21 pund tur/retur. Du betalar på nätet och hämtar ut biljetten i automat på perrongen på Stansted. I England är det alltid billigast att köpa tur/retur (return) på samma gång.
Svara med citat

Gammal 2011-10-24, 12:28

Gäst

Standard HELP !
Hejsan jag undrar en sak, jag och en kompis kommer till stanstes runt halv 11 på kvällen och vi ska in till London, hört det finns bussar men undrar åker dom så sent? jag menar det måste ju göra det för det ankommer flyg då???
Svara med citat

Gammal 2011-10-24, 14:46

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hejsan jag undrar en sak, jag och en kompis kommer till stansted runt halv 11 på kvällen och vi ska in till London, hört det finns bussar men undrar åker dom så sent? jag menar det måste ju göra det för det ankommer flyg då???

Hej! Jag har åkt till london så många gånger att jag inte kan räkna med mina fingrar hehe.. . Det finns en billig buss förbindelse som heter Terravision. Som går från Stansted in till london city. Det kostar bara 7 pund-oneway. Billigare än så får du inte. Det tar ca 40 min in till stan. Hemsidan är Airport transfers - Low cost bus transfers airport <-> city centre - Terravision

Dom går nästan hela natten!
Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2011-10-24, 14:52

Gäst

Talking
Hej! Jag har åkt till london så många gånger att jag inte kan räkna med mina fingrar hehe.. . Det finns en billig buss förbindelse som heter Terravision. Som går från Stansted in till london city. Det kostar bara 9 pund-oneway. Billigare än så får du inte. Det tar ca 40 min in till stan. Hemsidan är Airport transfers - Low cost bus transfers airport <-> city centre - Terravision

Dom går nästan hela natten!
Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8