ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-06, 16:57

Gäst

Standard Manchester, hjälp!
Jag och två kompisar tänkte åka till Manchester nu någon gång i februari/mars någon gång. Vi ska bara dit över en helg, tors-sön, och vi skulle vilja ha lite tips på hur vi ska få vår resa så billig som möjligt. Vi tänkte bara åka dit för att komma bort ett tag, ta det lugnt, shoppa lite och fram för allt - ha kul!

Vad för flyg rekommenderas?
Vart ska man bo, ska man välja hotell eller vandrarhem? Finns det några billiga hotell?
Hur är nattlivet/maten osv?
Vad är det för åldersgräns på pubar osv.?

Tacksam för all hjälp!=)

mvh/ Carro m. vänner
Svara med citat

Gammal 2008-01-07, 12:52

ResBella

Medlem
ResBella är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 3

Standard
För shopping kan jag tipsa om Trafford Center, utanför city dock....
Svara med citat

Gammal 2008-03-03, 19:36

Gäst

Standard
Halloj!
Vad skoj att ni valt just Manchester. Nu kanske ni redan har varit där i Februari?!
Hur som haver så om ni vill komma så billigt undan som möjligt ang flyg så bör ni flyga med Ryan Air till Liverpool o sedan ta en buss till Manchester. Bussar går från flygplatsen in till Piccadilly garden, mitt i smeten i Manchester..

Utelivet i Manchester är heeelt underbart. Jag kan tipsa om Printworks. Eller så Deansgate. Många roliga nattklubbar! O sen om ni bara vill på en pub så välj Weaterspoon eller Varsity!
Boende vet jag inte såå mkt om, bodde ju permanent där. Men jag har hört om nått "the hatters" eller dylikt.
Hoppas ni får en helt underbar resa (eller har haft!)

MVH
Malin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8