ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-26, 18:44

lustig

Nykomling
lustig är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard jobba i england-london.
jag är sugen att dra iväg å pröva lyckan i england, helst london.
hade tänkt dra iväg i januari, är det en bra lr dålig månad att söka jobb ?
är det nån här som har lite tips att ge mig hur jag ska söka jobb,boende o.sv ?
jag är tacksam för allt ni kan bidra med.

mvh
magnus lustig
Svara med citat

Gammal 2008-05-16, 23:17

Gäst

Standard
Hej där! Fick du jobb? Svårt lr? Hur har d gått me boende? Skaffade du det via gumtree.com?

Snart är man där
Svara med citat

Gammal 2008-05-17, 20:46

lustig

Nykomling

Standard
hej gäst !

jo jag har haft jobb här i london, det är enklare än i sverige men inte så lätt som jag trodde. Du måste ligga i och anstränga dig för att få jobb, men jobb finns.
Nånting speciellt du tänkt jobba som ?

Ang. boende så bodde jag aldrig själv. Jag bodde första tiden på vandrarhem och sen fick jag jobb som live-in nanny (jag bor hos familjen).
boende kan du hitta på gumtree.com men kolla även in Londonsvenskar.com - Hem en mycket bra sida för londonsvenskar.

hör av dig om du vill ha fler tips =) o lycka till !

/ lustig
Svara med citat

Gammal 2008-08-09, 16:38

Lucy1

Nykomling
Lucy1 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Smile Hej!
Jag har bott i London i cirka ett år nu. Jag har inte heller bott själv då det är mycket billigare att dela boende, dock har jag alltid haft ett eget rum. Londonsvenskar rekommenderas starkt! Den hemsidan hjälpte mig i början, det var där jag hittade mitt nuvarande boende.... Minns inte vad hemsidan hette men tror att det var något med studios-london, de har väldigt bra lägenheter till delat boende.

Hoppas du hittar det jobb och boende som passar dig!

Lycka till

//Anna-Karin
Svara med citat

Gammal 2009-09-28, 13:49

Gäst

Standard
jobba i england-london.

mvh
Paolo Parthian
Svara med citat

Gammal 2009-09-28, 20:13

lustig

Nykomling

Standard Tips på att söka jobb i London.
mina råd för att söka jobb i london är följande...

Boka boende på ett vadrarhem (hostel) för 2-3 veckor.. boende hittar du alltid, så se till att börja med jobb sökandet på en gång.

Skaffa brittiskt telefonkort.. finns abonemang (contract) eller refillkort (pay as you go)

Skriv ett CV innan du drar, se till att du har en vettig e-mail adress (tex dittnamn@hotmailcom, vissa email adresser kan ses som väldigt oseriösa..
När du skrivit in ditt brittiska telefon nummer så skriv ut ett 20 tal CV och börja söka jobb. Kan man göra på dm flesta hostel eller internet cafe som finns överallt.. brukar kosta 10-15pence/sida..

Söka jobb, följande sätt :

* Kolla i affärer/resturanger/what so ever, i skyltfönstren efter lappar som säger "staff wanted" gå in och fråga om tjänsten, var alltid beredd att ge ut CV.

* Londonsvenskar.com - Hem ett bra forum för londonsvenskar.. finns en kategori som heter "lediga jobb. På siten finns även många tips om vad man ska tänka på när man flyttar till London.. Läs igenom den först !!

* Gumtree.com: UK's No. 1 in classifieds - jobs, property, cars and more londons motsvarighet till blocket.se. här finns allt möjligt, även avdelning för jobb av varierande slag.. tillfälliga,fasta jobb osv.. men se upp, finns en hel del skumma jobb erbjudanden också..

*TNT Magazine. Ett gratis magasin för resande, finns på dom flesta hostel. där finns mycket tips om London och en hel del jobbannonser..

* Jobcentre Plus Storbritanniens arbetsförmedling.

* Tidningar.. Tidningar brukar finnas på hostel.. finns oftast många jobb annonser där.

* bemanningsföretag.. Warehouse & Labour Temp Recruitment Agency - London t.ex fick jobb direkt genom dom..

*Fråga om tips i receptionen på hostel/hotel... dom brukar vara kunniga och hjälpsamma.

* Arbetsintervju.. Kommer du så långt att du får komma på intervju...
tänk på att klä dig propert... ex svarta jeans,skjorta och fin skor.. Du kan bli nekad att få en intervju (även om du blivit tillkallad) p.ga din klädsel...
-----
Det var allt tror jag.. Undrar du över nånting mer så hör av dig, hjälper dig så gott jag kan.

LYCKA TILL !!!

magnus lustig
bandyspelarn@hotmail.com

edit : skrev fel på tidningen som finns gratis på hostel. Tidningen heter TNT magazine..Sorry før det, men TNT Magazine ær rætt.
Senast redigerad av lustig den 2009-10-22 klockan 13:00.
Svara med citat

Gammal 2009-09-29, 14:59

jonas132

Nykomling
jonas132 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Ja, tänk på att klädseln har en större inverkan där än här. Kavaj och sneakers funkar inte.. måste ha finskor! Helst svarta, andrahandsval bruna.
Svara med citat

Gammal 2011-03-18, 10:39

hemligheten

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lustig Visa inlägg

mvh
magnus lustig
hej det e jag hemligheten saken e så att du måste dra till jobbcenter o skriva in dig för det där e liksom liknande som arbestsförmedlingen sen ska du gå till housebenafat det där e försänknigs kassan lgh letar du efter från folk utte när du hittar så går du till house....... der ger dem dig hyran och hjälper dig tills du för arbete ha det bra det finns ett tipps jag kan hjälpa dig med er att du kan söka jobb i lebara eller lycamobile om det låter bra gör det för dem vill ha svensk talande arbete.
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 16:45

Gäst

Standard Behöver jobb i London nu!?
Hejsan! Jag bor i Horsham, West sussex UK och jobbar som au pair. Men jag har sakt upp mig så vill in till London nu, kommer behöva flytta någon gång denna månad eller tidigt i februari. Någon som har tips på jobb och boende i London, har kollat runt lite på de vanliga ställena tänkte mer om nån bor i London och behöver en roomie eller känner ågon som behöver, inte för dyr hyra dock. Sen jobb jag har sökt en del men är ju urusel på att skriva ett bra cv på engelska som blir bra. Tacksam för hjälp!!
Svara med citat

Gammal 2012-01-25, 23:17

Gäst

Standard Tacksam för hjälp med både arbete och bostad!
Hej alla fina,

Jag heter Nicole och flyttar nu till London från Stockholm... Vill uppfylla den internationella drömmen
Kan ni tipsa om boende och jobb? Känner du någon som känner någon som behöver inneboende,hyra ut eller till och med anställa?
Arbetade här i Stockholm som accountmanager (juridiks kompetens försörjning arbetade jag med som produkt och tjänst) och har gjort affärer med advokatbyråer,stora företag,kommuner,myndighter o s v. Är riktigt skicklig inom marketing and sales.

Blir tacksam för tips/rekommendationer.

Varm hälsning
Nicole
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 02:12

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej alla fina,

Jag heter Nicole och flyttar nu till London från Stockholm... Vill uppfylla den internationella drömmen
Kan ni tipsa om boende och jobb? Känner du någon som känner någon som behöver inneboende,hyra ut eller till och med anställa?
Arbetade här i Stockholm som accountmanager (juridiks kompetens försörjning arbetade jag med som produkt och tjänst) och har gjort affärer med advokatbyråer,stora företag,kommuner,myndighter o s v. Är riktigt skicklig inom marketing and sales.

Blir tacksam för tips/rekommendationer.

Varm hälsning
Nicole
Du är säkert jätteskicklig inom "marketing and sales" men för din egen skull hoppas jag att du använder ett bättre skriftspråk i yrkeslivet än du visar färdigheter på i ditt inlägg.

I ett inlägg där man söker anställning i London och man samtidigt framställer sig som "riktigt skicklig" förväntas man behärska både svenska och engelska..

Men jag ska inte dra ner stämningen mer än nödvändigt i tråden!
Jag önskar dig all lycka och framgång i London!
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 22:33

Gäst

Standard Jobb finns
SÖKES drivande person för kundtjänst, orderhantering etc. inom e-handel i London!! Bostad finns.

Maila mig för mer information!

/Josefine

info@ikonm.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8