mina råd för att söka jobb i london är följande...
Boka boende på ett vadrarhem (hostel) för 2-3 veckor.. boende hittar du alltid, så se till att börja med jobb sökandet på en gång.
Skaffa brittiskt telefonkort.. finns abonemang (contract) eller refillkort (pay as you go)
Skriv ett CV innan du drar, se till att du har en vettig e-mail adress (tex dittnamn@hotmailcom, vissa email adresser kan ses som väldigt oseriösa..
När du skrivit in ditt brittiska telefon nummer så skriv ut ett 20 tal CV och börja söka jobb. Kan man göra på dm flesta hostel eller internet cafe som finns överallt.. brukar kosta 10-15pence/sida..
Söka jobb, följande sätt :
* Kolla i affärer/resturanger/what so ever, i skyltfönstren efter lappar som säger "staff wanted" gå in och fråga om tjänsten, var alltid beredd att ge ut CV.
*
Londonsvenskar.com - Hem ett bra forum för londonsvenskar.. finns en kategori som heter "lediga jobb. På siten finns även många tips om vad man ska tänka på när man flyttar till London.. Läs igenom den först !!
*
Gumtree.com: UK's No. 1 in classifieds - jobs, property, cars and more londons motsvarighet till blocket.se. här finns allt möjligt, även avdelning för jobb av varierande slag.. tillfälliga,fasta jobb osv.. men se upp, finns en hel del skumma jobb erbjudanden också..
*TNT Magazine. Ett gratis magasin för resande, finns på dom flesta hostel. där finns mycket tips om London och en hel del jobbannonser..
*
Jobcentre Plus Storbritanniens arbetsförmedling.
* Tidningar.. Tidningar brukar finnas på hostel.. finns oftast många jobb annonser där.
* bemanningsföretag..
Warehouse & Labour Temp Recruitment Agency - London t.ex fick jobb direkt genom dom..
*Fråga om tips i receptionen på hostel/hotel... dom brukar vara kunniga och hjälpsamma.
* Arbetsintervju.. Kommer du så långt att du får komma på intervju...
tänk på att klä dig propert... ex svarta jeans,skjorta och fin skor.. Du kan bli nekad att få en intervju (även om du blivit tillkallad) p.ga din klädsel...
-----
Det var allt tror jag.. Undrar du över nånting mer så hör av dig, hjälper dig så gott jag kan.
LYCKA TILL !!!
magnus lustig
bandyspelarn@hotmail.com
edit : skrev fel på tidningen som finns gratis på hostel. Tidningen heter TNT magazine..Sorry før det, men TNT Magazine ær rætt.