ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-01-31, 16:16

Evelina

Standard Rabattkort för tåg?
Hade tänkt ta en tur till Skottland i sommar, men kostnaderna för att åka tåg där ser ut att vara rätt höga. Jag tittade på Scotrails hemsida för att hitta info om eventuella rabattkort och liknande, men hittade ingen bra information.

Någon som har tips eller erfarenheter att dela med sig av? Jag ska åka från Edinburgh till Isle of Skye. Vore hur snällt som helst i så fall
Svara med citat

Gammal 2007-02-03, 02:15

Sjalen

Globetrotter
Sjalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard Re: Rabattkort för tåg?
Citat:
Ursprungligen postat av Evelina

Hade tänkt ta en tur till Skottland i sommar, men kostnaderna för att åka tåg där ser ut att vara rätt höga. Jag tittade på Scotrails hemsida för att hitta info om eventuella rabattkort och liknande, men hittade ingen bra information.

Någon som har tips eller erfarenheter att dela med sig av? Jag ska åka från Edinburgh till Isle of Skye. Vore hur snällt som helst i så fall
Ska du åka ensam eller med familjen, är du under 26? Vi har ett Family RailCard och på det reser inte bara min man, dotter och jag själv utan även en kompis om vi tar med någon! Det räckte med att vi reste Bristol-London så hade vi tjänat in kostnaden för kortköpet det år vi började köpa det.

Här kan du läsa om vilka kort du kan köpa på plats i Storbritannien:

http://www.railcard.co.uk/

Sedan finns det ju kort att köpa i Sverige också (Brittiska turistbyrån) men det är mest om du ska luffa runt som de lönar sig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8