ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-20, 22:57

caro

Nykomling
caro är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Wink Flytt, hur?
Jag fick en stor lust att tillbringa en längre tid i Spanien, med avgång snarast! Tanken är att jobba där, men HUR börjar jag? Ska man bara köpa en enkel biljett och hyra något billigt boende?
Jag är främst intresserad av kusten på fastlandet, kanske någon sitter på tips om jobb och/eller boende? Något inom turism kanske då jag är flerspråklig, hästar eller sport (är zumba instruktör men ej "redo" riktigt än).

Jag är rätt flytande i spanska språket så fort jag kommer in i det ordentligt, och känner mej allmänt "hemma" i Spanien (har tillbringat många långa somrar på olika platser där nere). Ser det som mitt andra hem jag nu saknar men har noll kontakter dit jag vill flytta.

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter, eller tips?
Svara med citat

Gammal 2012-03-06, 17:40

Gäst

Standard
Hej!

Jag är också väldigt sugen på att flytta till Spanien. Har ingen jättekoll på hur man går till väga men har börjat spara ihop en bra budget. Jag har varit på ett hostell i Barcelona som jag vet är billigt och bra. Som i så fall kan vara en bra början på ett boende. Pratar också flytande spanska och varit i spanien ett antal gånger. Vart har du lust att flytta? Ska du åka själv eller letar du reskamrat?
Svara med citat

Gammal 2012-03-11, 22:33

malinjoonsson

Medlem
malinjoonsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Rykte: 0

Standard
Ciao!
Jag har också tankarna på att dra ner till Spaninen om några veckor (så jävla trött på trötta Sverige, ursäkta ordvalen! ;-)). Dock är jag inge vidare på språket, så vet inte om jag borde ta en språkkurs och försöka söka jobb under tiden. Har inte svårt för språk, så en språkkurs som en början vore nog bra Hur har ni tänkt göra? Köpa en biljett och bara dra?

Kontakt: MalinJoonsson@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8