ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-07, 18:15

Beckeen

Nykomling
Beckeen är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard Magaluf 2012
Tja tänkte höra med er som var där 2011.

Vad t ex. priserna ligger på mat / alkohol. jetski, slingshoot, Aquaworld, Är det något som kan dela med sig om dessa priser? Hittar bara ifrån 2009 och kan tänka mig att det har förändrats en del angående priser osv!

Och sedan tänkte jag fråga er vad ni fick betala för 1 vecka med fly+hotell?
För senast jag kollade idag så låg fly+hotell på 6.500:- kr för 1 vecka och det är väl lite väl mycket tycker jag då vi ett gäng drog till ayia napa 1 vecka och fick betala 3.500:- kr per person + mat med solresor!

Så vore grymt tacksamt om någon kunde länka till något eller skriva vad ni fick betala med vilket bolag osv. I övrigt så ska vi åka ner 5st killar ifrån borlänge runt juli den 23'de.

Ha en skön dag allesammans!
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 23:02

Gäst

Standard
Priserna har inte förändrats mycket, möjligtvis på cigg som kostade 4 euro förra sommaren, annars är det same same i princip. En flaska vodka hittar du för 4 euro på bip (typ ica), en drink eller öl kostar mellan 2,50 - 5 euro på barer och klubbar.

Mat beror ju på vad du vill ha, men svenska E:4an serverar dagens lunch för ca 6.50 euro inklusive dricka. Stoora portioner och riktigt gott! Svenska Gatuköket har ungefär samma priser på sin mat, men du kan hitta ännu billigare på spansk-brittiska skitresturangen om du inte är så petig med maten.

Slingshoot har jag för mig låg på runt 15 euro, jetski runt 40, partybåt 35 euro.

6500 är rimligt pris då magaluf är dyrare att resa till generellt, billigast blir det om ni tar flyg å boende separat, flyg ner med norwegian och bo på magaluf playa apartments så får ni ett betydligt billigare pris än vad fritidsresor och liknande erbjuder. Glöm inte taxi på 35 euro från flygplatsen

Ses i sommar!
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 23:13

Beckeen

Nykomling

Standard
Aiight!! Skönt att någon har koll på priserna osv ser jag! tackar som fan för informationen!, Var i kontakt med magaluf.nu och dem sa samma sak att 6.500kr:- för 1 vecka är lite för dyrt att man kunde hitta för 4.000:- för 1 vecka som dem hade på sin sida förut! Men Att flyga med bolaget du sa kostade ca 2.000kr:- tror jag t&r, men vad kostar Rummet på playa då? för det lär väl kanske kosta en del? Och är väl säkert max 4 personer per rum och sen får man väl inte dra in sällskap man har träffat på krogen eller så? Tänkte om de var skit strängt där?
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 23:25

Gäst

Standard
Hej!
Är också rookie på det här med Magalluf men ska dit i sommar! Vi bokade resan via lowcostholidays.se och betalar 3000 spänn för en vecka (flyg, hotell och transfer). Har aldrig åkt med dem tidigare så hoppas det går bra, men de känns som en ärlig sida. Så kolla in den!
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 13:33

Rtef

Nykomling
Rtef är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard
Vi bokade idag, betalade 25 000 för 11 dagar på magaluf, då är vi 4st.
kolla destination!
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 13:54

Beckeen

Nykomling

Standard
Kollade med den föregående kommentaren om low, det var nog det bästa alternativet då 7st reser för 21.000:- kr vilket är helt värt för 7 dagar!
Svara med citat

Gammal 2012-03-21, 14:08

Miiickan

Nykomling
Miiickan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard Magaluf ´12
Håller med föregående om att ni ska boka flyg och hotell seperat då det blir billigare. En bra hemsida där ni kan boka hotell är Booking.com. Bra och billiga hotell och man betalar när man kommer dit

Vi är fyra tjejer som åker ner den 27e juli och vi betalade ca 2300;- per person på hotellet Visa Sol som vi bokade på booking.com Finns även andra bra och billiga hotell på den hemsidan!

Ses på Grabbarna Grus i sommar sen då
Svara med citat

Gammal 2012-03-21, 19:08

Beckeen

Nykomling

Standard
Jo det kanske vore ett bra alternativ också som sagt.
men vi hittade ett annat alternativ här för någon dag sen. 1 vecka med flyg + hotell all inclusive för 4.500:- per person. Vilket jag tycker är hyfsat billigt om man tänker på att det ingår 4 middagar + alkohol ifrån kl 10.00 till kl 24.00, Det är ju inte så mycket och bråka om tycker jag! Hehe aa vi ses nog där!
Svara med citat

Gammal 2012-03-26, 11:36

Lindaloo

Nykomling
Lindaloo är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Hej!
Vi åker 2 pers i 14 dagar för 15000 med flyg. hotell och transfer !
Svara med citat

Gammal 2012-04-26, 18:09

SKarlsson

Medlem
SKarlsson är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Vi är 9 pers som ska åka ner och bo på vista sol 9-16 juni. När ska alla andra dit? Vi bokade med ving och har fått dyrare än vad ni fått iaf... betalat 708 €, med dagens kurs ungefär 6500 kr

Hoppas vi ses där nere! Kommer bli grymt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8