ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-13, 02:33

Användare

Standard Vart kan man göra i Teneriffa / Las Palmas
Hej

Just nu så finns det biljetter från 299 och under 1000 Kr för 4-11 dagar.
Jag har ju aldrig varit där och inte haft intresse för Europa resor så min fråga till er. Vad kan man göra där, sevärdheter eller någon slappt strand. Men det är så billigt så jag vill prova.

Billigt boende? Det ska iaf finnas kall luftkonditionering. Någon som kan skriva lite reviews, Tack!
Svara med citat

Gammal 2011-12-13, 08:47

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Teneriffa/Las Palmas
Klart du ska åka när det är SÅÅ billigt! Vilken ö du väljer beror nog lite på vad du är intresserad av. Vi gillar mer genuina små orter, som vi tyckte Teneriffa har mer av.

Teneriffa uppskattade vi mer än Kanarieöarna, de byar vi föredrog där var Garachico, o Puerto Santiago t ex, men även Los Gigantes var OK att bo i och ha som utgångsläge för utflykter, vi hyr alltid bil på plats.
Här har jag skrivit på min reseblogg om Teneriffa om du vill läsa
desires

Storstaden Las Palmas ska vara trevligt med fin gammal stad, trevliga restauranger, fin strand och mycket shopping! Vi bilade runt på Gran Canaria o gillade egentligen bara den lilla mysiga hamnstaden Puerto Mogan, den lilla byn som Simon Spies byggde på 60-talet - låga vita hus, klättrande blommor på husväggarna, och en fin liten hamn.
Vi stannade den gången inte i Las Palmas, men den staden förtjänar visst ett bättre rykte har jag förstått!
Svara med citat

Gammal 2011-12-13, 15:17

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Las Palmas på Gran Canaria är en härlig stad med massor att se, shopping o.s.v. ön är vacker om man vill se sig om i naturen, helt klart ett fantastiskt resmål.
Jag tycker dock att Teneriffa är ännu vackrare, vår favoritstad är Puerto de la Cruz, genuint spanskt men ändå med allt för turisten, utfärd till Teide rekommenderas! I Puerto ligger en fantastisk park Loro Parque (Papegojparken) som förutom Papegojor har Delfiner, Späckhuggare, Sjölejon, Hajar, Pinvinarium, mm. mm. Man åker med fördel in till öns största stad Santa Cruz där det finns ytterligare mycket att se, shopping o.s.v. Vill man shoppa så finns utanför Puerto ett stort köpcentra (las Arenas) vet inte nu men när det byggdes var det Spaniens största.
Vi brukar på senare år bo på hotellet Bambi i Puerto, mycket prisvärt och perfekt läge, ingen AC men det behöver man inte vid denna årstid.
B.t.w. både Gran Canaria och Teneriffa är Kanarieöar, Teneriffa är den största med mest omväxlande natur.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8