ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-09, 20:48

inha

Nykomling
inha är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard mallorca
Jag har funderingar på att åka till Mallorca en vecka, men har lite funderinagar som jag nog vill ha färdigklurade innan resan bokas. Hoppas ni kan hjälpa mig med att svara på frågorna nedan:
  1. När på året är det bäst att åka till Mallis?
  2. Vad är det man måste se och inte får missa?
  3. Hur är det på Mallis?
Ja berätta allt du vet om Mallorca.
Tack på förhand!

Gammal 2011-10-13, 12:04

Gäst

Standard Vad söker du?
Hej

När på året beror på vad du söker. Sol, bad uteliv är naturligtvis bäst juli-augusti.
Vill du vandra, och uppleva "svensk vår" så kan du göra det från mars-mak och okt -dec
men då är det givetvis inte lika mycket turister på ön.
Kolla www.destinationmallorca.se där får du hela tiden reda på vad som händer och även en rad tips på det du frågar när det gäller vad man måste se osv.
Tips på bra restauranger och annat dyker upp där med jämna mellanrum.
De har även ett nyhetsbrev som dessvärre inte kommer ut så ofta, men som är ganska kul att få.
Svara med citat

Gammal 2011-10-26, 16:57

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Mallorca
Mallorca är så vackert, om man tar sig utanför de stora turiststråken! Men för att uppleva det bör man hyra bil och åka runt. Annars tror jag att man missar det finaste!
Vi bilade ett par veckor där och fick lite favoriter som jag gärna rekommenderar, t ex San Telm, den lilla byn med fantastisk strand på nordväst-kusten. Valldemossa (Chopin) är naturligtvis ett måste, samt den lilla byn Deia som är en liten juvel, samt Cala Figuera - bara för att nämna några fina platser där!. Det finns så många små charmiga och vackra platser på Mallis, och jag har skrivit på min reseblogg om Mallorca här om du vill titta. desires
Svara med citat

Gammal 2011-10-26, 22:38

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av desires Visa inlägg

Mallorca är så vackert, om man tar sig utanför de stora turiststråken! Men för att uppleva det bör man hyra bil och åka runt. Annars tror jag att man missar det finaste!
Vi bilade ett par veckor där och fick lite favoriter som jag gärna rekommenderar, t ex San Telm, den lilla byn med fantastisk strand på nordväst-kusten. Valldemossa (Chopin) är naturligtvis ett måste, samt den lilla byn Deia som är en liten juvel, samt Cala Figuera - bara för att nämna några fina platser där!. Det finns så många små charmiga och vackra platser på Mallis, och jag har skrivit på min reseblogg om Mallorca här om du vill titta. desires
Vi ska till Mallorca i Maj och ska ha hyrbil hela tiden, är det någon speciell väg Ni åkt som är ovanligt vacker med fina utsiktsplatser o.s.v.? Ska titta på din blogg och inhämta inspiration :-)

Gammal 2012-02-05, 13:41

TryMallorca

Nykomling
TryMallorca är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard Mallorca
Mallorca har fantastiska sidor året runt så det beror lite på vad du är ute efter. Om du vill ha sol och bad så är ju juni juli bäst. Augusti tenderar till att bli för hett för många, även spanjorerna flyr fältet då.

Våren är ju annars fantastisk, April maj, då man i Sverige fortfarande har det kyligt men här börjar det bli riktigt varmt och gott.

Som redan skrivet så är det inte alls en dum idé att hyra bil och köra runt på ön. Det finns vandringsleder, bra platser om man gillar klättring, dykning givetvis för att inte tala om små fina byar och fantastisk natur.

Dessutom har Ryanair aviserat massor av nya flyg till Mallorca nu från olika platser i Sverige så kan du tänka dig att flyga med dem kan du spara en slant på resan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8