ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-18, 17:29

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard Magaluf 2011, frågor och funderingar
Hej!

Vi är 2 pers på 21 som har tänkt resa till Magaluf i sommar. Vi har lite frågor kring detta.

Vad heter bargatan där? Adress? Vi vill bo så nära bargatan som möjligt. Mitt i smeten så att säga.

Hur mycket fickpengar kan man behöva för att kunna festa varje dag och äta ute ca 3 gånger i 2 veckor? Jag har hört att det kostar väldigt mycket på Mallorca. (att leva)

Kan man jämföra med rhodos eller är det dyrare på mallorca?

Någon som känner till hotellen Hostal Roberto, BelleVue Vistanova, Teix, Don Bigote? Och om dem ligger bra till? Mycket ungdomar etc. Vi är inte ute efter några finare boende om man säger så. Tacksam för all information vi kan få!
Svara med citat

Gammal 2011-04-19, 12:17

bigvanilla

Globetrotter
bigvanilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
Här har du en karta över centrala magaluf och dess barer mm.
http://www.patrikiden.com/mallis3.jpg

Skall ni äta mest på rummet så blir det billigare, då kanske ni klarar er på 500kr om dagen.

Rhodos är nog dyrare tror jag. Var iofs 2006 jag var där.

Vet inget om dessa hotell du nämner.
Svara med citat

Gammal 2011-04-19, 19:56

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
Tack för kartan. Den förklarade en del.

Nu var resan bokad då, härligt!

Jag vill gärna veta så mycket som möjligt om resmålet. Du/ni får gärna mata på med all information, nödvändig som onödig.

Vi har all inclusive, men kanske finns någon restaurang att rekommendera? Andra aktiviteter? Håller alla svenskar sig på den "svenska/skandinaviska" bargatan?
Svara med citat

Gammal 2011-04-19, 20:42

bigvanilla

Globetrotter

Standard
Du får kika i de andra magaluf trådarna där jag redan skrivit mycket om magaluf.

Jag har några restauranger som jag gillar. Pizza och grill restaurangen som heter vezuvio (tror jag ) som ligger bredvid BIP affären har bra mat, både pizzor och grillat, dock kanske inte det billigast.

God fathers som ligger vid bealar beach hotellet har jätte bra mat, speciellt deras ribs.

Sedan finns det en asiatisk restaurang som ligger öster om BCM square. Och den bästa asiatiska buffen enligt mig finns nästan vid mallroca rocks hotell.

Ness som ligger bredvid/ovanpå grabbarna grus har bra mat också och bra musik. Ibland har de små pre-partyn där också.

De flesta svenskar förfestar antingen hemma på hotellet eller på någon av barerna. Och vid kanske 1-2 tiden så går väl de flesta till casa blanka eller grabbarna grus beach club. Eller så går de till BCM.
Svara med citat

Gammal 2011-04-27, 18:01

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
Jag kom på en annan viktig fråga som ja gärna vill ha svar på.

Undrar om någon kan svara på lite prisfrågor? skriv typ 2-4 euro eller liknande.

Hur mycket kostar vanligtvis- en öl på krogen/club
en drink
helrör (hel flaska vodka eller annat sprit)
inträde om de finns
Svara med citat

Gammal 2011-04-28, 11:30

bigvanilla

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Malik Visa inlägg

Jag kom på en annan viktig fråga som ja gärna vill ha svar på.

Undrar om någon kan svara på lite prisfrågor? skriv typ 2-4 euro eller liknande.

Hur mycket kostar vanligtvis- en öl på krogen/club
en drink
helrör (hel flaska vodka eller annat sprit)
inträde om de finns
Jag har inte så bra koll på de andra ställerna med på BCM så dricker man gratis. Det finns att köpa märkes sprit också, men jag vet inte vilka priser det är på dessa.

En liter märkes whiskey i kioskerna/affärerna kostar runt 100-120kr, som annars skulle kosta runt 250kr i sverige.

Tobias har postat en del priser här i en annan tråd:
http://www.reseforum.se/forum/spanie...i-magaluf.html
Svara med citat

Gammal 2011-05-02, 21:26

idaxelsson

Nykomling
idaxelsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard
Jag bodde på Teix 2009, det ligger väldigt bra men det är inget vidare hotell. Svintunna väggar och vi hade sjukt jobbiga britter till grannar som skrek och jävlades när vi försökte sova på eftermiddagarna, sen började de spela hög musik ute vid poolen kl. 10 (?!) på morgonen vilket var sådär när man kommit hem typ 6, man fick inte ha mat eller dricka på rummet (smugglade upp det). Billigt och bra läge men that's it.
Jag spenderade ca 6000 på 10 dagar, då åt vi ute 3 gånger/dag men å andra sidan är jag tjej och många av bartenderna bjuder rätt friskt på shots osv. till tjejer.. ;p
När jag var där kostade en öl 3 euro och en drink 5 euro, shotsen betalade vi aldrig för (y) Vi var (dumt nog..) aldrig på BCM utan mest på grabbarna grus beach club, den glade viking och casablanca, det enda inträde vi betala var mellan vissa tider på grabbarna grus, då kostade det 5 euro fast då fick man en drinkbiljett.
Det är sjukt uppdelat mellan länderna, det är mer eller mindre bara skandinavier och britter där och alla skandinavier är på de skandinaviska klubbarna och alla britter på de brittiska klubbarna, haha. Vi var på en brittisk klubb i en kvart, sen började en läbbig britt á 40 bast ragga på mig och då drog vi igen. De ger ett inte alltför bra intryck men det gör väl knappast vi heller när vi svinar runt där nere haha
Senast redigerad av idaxelsson den 2011-05-02 klockan 21:32.
Svara med citat

Gammal 2011-05-03, 18:50

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
De låter grymt. Vi ska nog också hålla oss till dem skandinaviska ställena. Har inte fått något bra intryck av festande britter. Varken på semester eller hemlandet.

Jadu, va kan man säga? Ibland är det bra o vara tjej :P
Svara med citat

Gammal 2011-05-05, 16:33

mia20

Nykomling
mia20 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard
Det är skitbra att vara tjej där. Jag minns när jag och min kompis var på charter resa där för hundra år sedan (nåja, inte långt ifrån). Vi tog en sista minuten i slutet av augusti/början av september. Kostade ynka 1500 och vi hamnade på ett fint hotell, nära till havet, med pool och allt man kan tänka sig behöva. Det låg också ett stenkast från "bargatan". Anywho, vi hade även kök i vår lägenhet/hotellrum så vi åt inte ute så ofta. Där sparade man en peng. Och de kvällar vi gick ut betalade vi ingenting oftast eftersom vi på varje ställe fick gratis välkomstdrink. Efter si sådär 10 olika ställen var det dags att gå hem och sova. Minns att jag hade 5 euro på fickan när vi lämnade rummet (ja, det var ju inte mkt att hänga i granen precis), och när jag vaknade följande morgon hade jag fortfarande fem euro på fickan... Billig kväll
Svara med citat

Gammal 2011-05-05, 17:44

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
Haha, ja du Mia, om ändå vi killar kunde ha samma fördel. Bara för en kväll..Då skulle man bli glad Men vi får se hur de blir nu.

Hur är det i Magaluf? Lockar alla barer med gratis shots o liknande om man går in o köper nått? Som det är på typ rhodos, kreta..
Svara med citat

Gammal 2011-05-05, 23:43

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Malik Visa inlägg

Haha, ja du Mia, om ändå vi killar kunde ha samma fördel. Bara för en kväll..Då skulle man bli glad Men vi får se hur de blir nu.

Hur är det i Magaluf? Lockar alla barer med gratis shots o liknande om man går in o köper nått? Som det är på typ rhodos, kreta..
Samma stuk men bättre drag! Ni kommer inte att bli besvikna.
Svara med citat

Gammal 2011-06-13, 20:38

Gäst

Standard
Ni kommer älska magaluf Vi var där i 2 veckor förra sommaren och vi hade med oss
10 000: - vi åt ute alla mål om dagen. Sen förfestade vi på hotellet och man kunde köpa en flaska "vodka" för cirka 6 euro och helt okej var den.... Sen drinkar ute betalade vi 5 euro för å då var det pintglas, groggarna är inte som hemma utan betydligt mer alkohol
Vi funderar på att åka dit igen för att det var så grymt
Svara med citat

Gammal 2011-07-04, 15:41

Gäst

Standard September
Går de att åka i september, fortfarande Ös ??
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8