ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-11, 10:54

SaraVillSeVärlden

Nykomling
SaraVillSeVärlden är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Smile Jobba och bo på Kanarieöarna permanent - inte säsong med fest
Hej!

Jag är en 20-årig tjej med allergi och astma som är dödstrött på vårt superäckliga svenska klimat som bidrar till månadslånga förkylningar från höst till vår; då tar pollen över.

Istället för att flytta hemifrån i Sverige har jag börjat fundera lite på att flytta nånstans där det är varmt mest hela tiden och bo och jobba där. Alltså inget nattklubbsjobb över sommaren med partyparty utan leva och bo "vanligt".

Nån som har tips på hur man hittar lägenhet, jobb osv på Kanarieöarna? Vad bör man tänka på? Försäkringar, fastighetsmäklare (köpa lägenhet är ett alternativ) , oseriösa jobb osv.

Alla tips tas emot med öppen famn!

Tack,
Sara
Svara med citat

Gammal 2011-03-11, 10:56

SaraVillSeVärlden

Nykomling
SaraVillSeVärlden är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Wink Tillägg
... Kanarieöarna är visserligen inte något krav. Men känns bra att det inte är sååå långt hemifrån och verkar ha rätt bra sjukvård (?), och inte så mycket jordnötsmat .
Svara med citat

Gammal 2011-05-31, 11:29

890623

Nykomling
890623 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard har du hittat något?
hej, jag är själv intresserad av att dra men inte permanent, dock ett halvår. Har du åkt dit?? Kan du berätta hur det gick? Mvh
Svara med citat

Gammal 2011-07-22, 11:06

Swedes in Spain

Nykomling
Swedes in Spain är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Thumbs up Flytt
Hej, jag vet inte om du kanske redan har kommit iväg...hur som helst är det ganska mkt du ska tänka på om du ska bo permanent. Du bör skaffa ett ID nummer för utländska personer (kan göras på plats eller via ambassaden i Stockholm). Arbetslösheten är mycket stor i Spanien just nu (ca 20%) så du bör ha ett litet sparkapital för att klara dig ett tag. Dock så tror jag att det är relativt lätt just på Kanarieöarna då det finns mkt turism.
Kolla gärna in på min blogg, där hittar du länkar till jobbsidor, info om hur man söker ID nummer, etc. (Swedes in Spain). Lycka till!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8