ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-08, 22:15

respinglan

Nykomling
respinglan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Alicante med omnejd?!
Hej på er!
Jag är hy här. Tänkte ta er hjälp... Jag och min lilla familj tänkte flyga reguljärt ner till Spanien, någonstans på kusten vid Alicante. Vi tänker oss att hyra en lägenhet där i tre veckor. Jag har två barn 5-och 7 år, önskar tips om var vi kan bo för att hitta andra barn på t.ex. stranden. Vi funderar på att hyra bil under alla veckorna så det är helt ok med avstånd från flygplatsen.
Tar tacksamt emot tips från andra som gjort liknande resa eller som har koll på Spaniens sydöstra kust.

Respinglan
Svara med citat

Gammal 2011-03-31, 11:00

Gäst

Smile Semester på Costa Blanca
Jag och min familj (man och fyra barn) spenderade några veckor i Gran Alacant förra sommaren. Stranden där är mycket barnvänlig och de flesta urbanisationer där man hyr hus/lägenhet, har pool med barnpool. Vi hyrde hus i Brisas del Faro/Olivo de Oro, som har två stora pooler varav en är barnpool (men den var lite djup i ena kanten, 7-åringen bottnade inte, men till största delen är barnpoolen grund). Stranden Carabassi beach har livvakter och solstolar att hyra och glasskiosk, Stranden Arenales del sol har liten lekplats som var mycket uppskattad av de små barnen (5 och 7) där finns också solstolar och glasskiosk. Stränderna är perfekta för barnfamiljer. Läget är perfekt, nära flygplatsen (10min med bil) en kort biltur för att upptäcka Alicante (15-20min). Bil är nästan nödvändigt då Gran Alacant är väldigt backigt så man kan ha fantastisk utsikt från terrassen över havet men man måste ändå köra runt byn för att komma ner till stranden. Bil är också bra då man kan göra lite utflykter, Santa Pola är en liten stad strax söder om Gran Alacant som är mysig att besöka, kör gärna strandvägen där är mycket vackert. Man kan också köra strandvägen för att upptäcka en "egen" strand. Jag rekommenderar Gran Alacant för barnfamiljen!
Svara med citat

Gammal 2011-05-05, 13:39

Mashii

Nykomling
Mashii är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard
Jag har visserligen inga barn och har ingen riktig koll på var det finns barn i omgivningarna, men jag har hyrt lägenhet massor av gånger i Torrevieja, ca 4 mil söder om Alicante. Tycker det är ett toppenställe som har det mesta!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8