ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-11, 19:58

bowlingkattis

Nykomling
bowlingkattis är inte uppkopplad
bowlingkattiss avatar

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard höga krav Mallorca- Menorca
Hej!

Jag och min familj: min sambo, jag + 2 barn (3, 5 år vid restillfället) mina föräldrar och min bror planerar resa juni 2011. Vi driver ett familjeföretag och har det hektiskt året om. Jag och min sambo har rest en del innan vi fick barn medans min mamma inte varit längre än till södra Tyskland. Hon älskar att sola och bada, men vill även kunna titta på "ön". Vi har rätt höga krav. Helst vill vi åka till ett femstjärnigt lägenhetshotell med all inclusive. Direkt anslutning till stranden såklart (gärna en fin strand) Kan även gå med hotell. Eller varför inte ett hus som vi bor i med egen pool. Men charter är ett måste. Barnfamiljen ska kunna stanna och ta det lugnt vid hotellet medans mor och farföräldrar kan åka till en by och strosa runt. Vart ska vi åka? Tips på hotell/ researrangör?

Krav:

All inclusive- bra mat
Direkt vid en fin strand
Hög standard
Charter

Ser fram emot många svar
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 13:02

suzanne_almas@hotmail.com

Nykomling
suzanne_almas@hotmail.com är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Smile Mallorca- Menorca
Hej!
Jag kan varmt rekommendera Sunwing Alcudia och en 3rumslägenhet Royal R.O.O.M family suite, Victoria. Fina lägenheter vid den underbara, barnvänliga Alcudiastranden Kolla in på Ving.
Mvh Suzanne
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 14:12

Swedes in Spain

Nykomling
Swedes in Spain är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard Mallorca
Jag har med varit vid Alcudia på Mallorca. Det var visserligen många år sedan nu men då var det iaf barnvänligt och många hotell låg i direkt anslutning till stranden. Tyvärr minns jag inte vad hotellet vi bodde på hette, det hade annars varit perfekt. Det är väldigt turistigt med restaurangmenyer på svenska och tyska, etc. Men har man inget emot det är det ett bra ställe.
Ett tips är också att göra som vi gjorde, vi hyrde en bil en dag och körde runt på ön. Mallorca är så mycket mer än de turisttäta områdena. Det finns fantastiska bergsbyar med små mysiga stränder. Palma de Mallorca, öns huvudstad, är med värd att besöka.
Menorca har jag inte varit på men förra året när jag var på Ibiza var det många som talade väldigt gott om ön, det ska tydligen vara mindre exponerat än både Mallorca och Ibiza.
Hoppas att ni får en trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 15:54

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Måste det vara just Mallorca-Menorca?
Mallorca är jättefint, men inte i Alcudia tycker jag i alla fall. Är man på Mallorca tycker jag defintivt att man ska åka runt för den ön har enormt mycket att erbjuda, men kanske blir jobbigt med barn o barnbarn.. Foton här

Vi ska också åka någonstans i Europa med barn/barnbarn nästa år i juni och har då valt att åka till Korsika, lle Rousse eller Calvi blir det. Rousse ska vara en söt liten by och hotellet är med halvpension nära sandstrand o med barnpool, barnclub etc. Härifrån kan man tydligen också ta sig lätt med tåg eller egen bil mellan fantastiska byar, vackra stränder, höga berg etc etc. Langley är tydligen det enda resebolag som har charterresor dit och deras hotell är inga lyxhotell, om det var viktigt för er......Langley - Resor till Korsika, Kreta & Karibien. Skidresor till Alperna & Kanada.
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 16:23

suzanne_almas@hotmail.com

Nykomling
suzanne_almas@hotmail.com är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
För min egen del har jag aldrig varit på Korsika men det låter jättefint tycker jag. Du kan väl skriva ett inlägg och berätta lite om er tripp när ni kommit hem? Mallorca är en av våra favoriter och vi har varit där många gånger, bilat runt, bott på olika orter, även långsemester. Har haft barnbarn med på några resor bland annat till Alcudia (strand nära). Barnen var så nöjda och vi lika så. Några av våra bästa resor har dock varit till Kanada ( mannan är därifrån). Hoppas ni får en trevlig resa
Mvh Suzanne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8