ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-14, 20:48

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard Rullstolsvänliga Teneriffa
Vill bara informera dig om som är rullstolsburen att Teneriffa är mycket väl anpassat för rullstolskörning. Strandpromenaden och Los Cristianos är anlagda för att kunna ta sig fram utan svårigheter. Ex. ramp ner till en gång av träpallar till havet. Där har Röda Korset ansvar för en vagn som transporterar sista biten ner till havet. Det är visserligen mycket kuperat överallt, men det finns rullstolsuthyrare av elrullar. På Turistbyrån vid stranden fick vi en fin informationsbok på alla aktiviteter till Play de las Americas, Playa de Los Cristianos, Playa de las Galletas Costa del Sinencio. Den finns på engelska, tyska och spanska och heter Barriers-Fredd Tourism Guide. "Vintersol" grundades 1956 och drivs av en stiftelse. Man kan genom sjukvården och landstingen få komma dit och få olika typer av behandlingar. Fråga din läkare, det är inte alla som informerar om den möjligheten.
Svara med citat

Gammal 2011-11-30, 20:25

LindaL

Medlem
LindaL är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Hejsan, var roligt att du skriver just om detta.
Fick precis redan på att jag ska åka dit den 12 februari, har du också åkt dit med någon stiftelse eller förbund?

Jag har reumatism och ansökte om detta hos min läkare.

/Linda
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8