ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-09, 22:33

QråckY

Nykomling
QråckY är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard Hotell i Barcelona
Hej!

Ämnar dra ner till Barcelona med tjejen i slutet av augusti/början av september. Är det en tid på året att rekommendera, eller borde man åka tidigare/senare? Är i första han ute efter att se staden och semestra. Sol och bad är förstås inte fel det heller.

Hur är det med hotellen i Barcelona? Har tittat lite via ebookers, men vet ju inte riktigt vilken standard de håller. Finns det något/några hotell att rekommendera som riktigt prisvärda i centrum och några man absolut ska undvika?
Svara med citat

Gammal 2010-04-09, 23:03

Bagheera

Medlem
Bagheera är inte uppkopplad
Bagheeras avatar

Reg.datum: jan 2009

Standard
Jag var i Barcelona i höstas, andra hälften av september vilket var en alldeles perfekt tid. Under augusti kan det vara väl hett inne i stan. Jag kan bara uttala mig om det hotell som vi bodde på. Det heter Medinaceli och är ett litet och mycket trevligt hotell med ett bra läge i de gotiska kvarteren.

Hotel Medinaceli - General Description - Hotel in Barcelona, Spain
Svara med citat

Gammal 2010-06-03, 12:52

Sandrahh

Standard Ett tips!
Hej!

Vill du uppleva sommaren i Barcelona är Juni framåt en bra tid!
Tänkte tipsa om ett bra företag jag bodde med sist jag var där som hyr ut fräscha lägenheter i centrum: www.apartmentinbarcelona.net

Jag föredrar att hyra en korttids lägenhet då det är billigare och inkluderar alla bekvämligheter såsom kyl, frys, etc.

Vänliga hälsningar,
Sandra
Svara med citat

Gammal 2010-08-10, 14:21

siggiboy81

Nykomling
siggiboy81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard Hotell Barcelona
Hej!

Jeg bodde på Expo Hotel Barcelona, som var et relativt billig firestjerners hotell i Barcelona, rett ved Barcelona Sants (togstasjon). Det ligger relativt langt fra sentrum hvis du går, men hvis man bruker offentlig transport kan man være i sentrum på 5-10 minutter!

Hotellet var helt okay, hadde en god pris og vi var godt fornøyde!

Sigbjørn
Madrid - Budapest
Svara med citat

Gammal 2010-08-11, 16:18

Gäst

Standard
Har varit i Barcelona 2 gånger. Den ena gången var vi på Fira Palace. De andra hotelet kom jag tyvärr inte ihåg vad det hette. Båda hotellen hade väldigt hög standard och hade extremt stora rum om man jämför med Sverige! Var dock taxi avstånd (10 min och 80kr) till stranden men det var inte så farligt om man inte stannar så länge.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8