ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-30, 17:03

sofiaae

Nykomling
sofiaae är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till sofiaae
Standard Svenskar i Alicante?
Hej!
Vi är två 20-åriga tjejer som flyttat till Alicante för att söka jobb, och undrar nu om det finns några andra svenskar som bor här?

Hör av er om ni vill ta en käka lite tapas, dricka sangria eller bara snacka lite svenska!

Gammal 2010-04-08, 18:30

ana123

Nykomling
ana123 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Standard
Hejsan! Jag är en 20-årig tjej, har planer på att åka utomlands och söka jobb men vet inte riktigt vart... Hur är det i Alicante? Lätt för svenska att få jobb där, ska man helst kunna spanska? Jätte tacksam för svar om ni vet
skulle vara kul att träffa några svenskar om man kom ner med! Hur har de gått för er förresten?
Svara med citat

Gammal 2010-04-14, 20:55

sofiaae

Nykomling
sofiaae är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via MSN till sofiaae
Standard
Hej!
Det är ju helt klart bra att kunna spanska, men åker man till mer "turistiga" ställen lite utanför staden så är dem nog nöjda med engelska/svenska
För oss har det gått lite sådär...ingen behöver folk innan sommaren så vi åker nog vidare och letar, men Alicante är helt klart värt ett försök för dig i maj-juni! Det är en jättefin stad, både strand, shopping och bra, nästintill gratis uteliv!

Gammal 2010-05-14, 14:23

Tix

Standard Hej Sofia!
Jag kom nyligen hem från Alicante men tänkte åka ner snart igen, juli ca, och gå runt och söka jobb samtidigt som jag är där. Försöker plugga upp spanskan lite bättre nu så att jag kan ta mig fram när jag väl är där. Vill ni ses över en drink (eller fem) i sommar är ni välkomna att maila

missy_emje@hotmail.com (döm mig inte utefter min mailadress. Jag var 12 ca. Haha.)
Svara med citat

Gammal 2010-05-14, 22:36

ida.asplund

Nykomling
ida.asplund är inte uppkopplad

Standard
Hallå! Jag flyttar ner den 4 juli för att plugga spanska så då tycker jag att vi kan ses över en drink eller två! Alltid kul att lära känna nytt folk =)
Svara med citat

Gammal 2010-05-28, 18:36

dominolizzie

Standard Hej!
Hej! Ja är en tjej på 25 år och ska ner och plugga spanska i Alicante från augusti till jul. Skulle vara himla kul att träffa någon från sverige Hör gärna av er om ni skulle vilja ses. Kan ju dra ihop ett gäng och äta mat och kanske dra på en krogrunda eller något annat trevligt. Skulle vara så himla kul att kanske få prata svenska någon dag haha

Kramelikram/sandra
Svara med citat

Gammal 2010-05-28, 19:17

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
Bästa är ju att kolla på expat nätverk
Bäst är det för dom flyttar utomlands o jobbar men kan funka även om man bara ska plugga om man vill träffa svenskar där man ska vara.

Expat Exchange - Expats - Moving Overseas - International Living - International Jobs - Expatriate
Expat blog, the expatriate community
Expat Forum For Expats, For Moving Overseas And For Jobs Abroad
Svara med citat

Gammal 2011-03-08, 09:09

Gäst

Standard Hej igen!
Hej igen alla!

Jag hittade aldrig något jobb i sommar. Är det någon som vet nåt jobb man kan söka och förhoppningsvis få när man väl är på plats i Alicante? Något som helst inte kräver att man kan spanska. Förstår att det är rätt viktigt men eftersom det är en turiststad borde det inte vara helt omöjligt.

Om någon är på gång dit i sommar, söker resekompanjon, har tips om jobb eller bara vill snacka, maila jättegärna: missy_emje@hotmail.com

Kollar inte in här så ofta, så maila helst!
Kram!
Svara med citat

Gammal 2012-01-13, 21:26

Gäst

Standard Alicante?
Hej! Ny på det här forumet, eller på forum över huvudtaget men vi gör ett försök.
Jag har beslutat mig för att flytta ner till Spanien i april/maj och är lite nyfiken på Alicante. Någon som bor/har bott där som kan ge en recension? Tänkte till en början plugga spanska i ca 4 veckor, har sedan tidigare läst till spanska steg 5 i skolan men tänkte att det kunde vara ett bra sätt att komma in i språket igen. Efter kursen så vill jag jobba, men hur är det nu? Någon som vet? Eller har några tips på hur och var man kan söka jobb där nere?

Tack på förhand och hoppas vi ses i Spanien i sommar!
Svara med citat

Gammal 2012-03-11, 11:14

malinjoonsson

Medlem
malinjoonsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Hej! Jag har samma tankar som dig. Är jättesugen på att åka ner till Spanien (eller Italien) för att lära mig språken framförallt, men hoppas på att kunna skaffa mig ett litet sommarjobb efter avslutad språkkurs (på café eller så).. Vad tror du? Ska du flytta permanent?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8