ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-10, 08:07

Serra

Nykomling
Serra är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard Tusen frågor om Mallorca, cala bona och sunwing resort
Hej!
Vi är några tjejer som ska åka ner till Cala bona i början av maj och bo på sunwing resort and spa. Självklart är vi lite rädda för att vädret ska vara dåligt men vi åker mer för att få lite semester än att soldyrka så förhoppningsvis ska det inte bli ett problem. Jag undrar om det finns någon här med erfarenhet från hotellet? Är det fräscht? Vi ska bo i mimosa-delen. Jag har försökt googla fram någon recension av hotellet men det verkar inte finnas någon.
Hur är det med maten där? När jag kolla hemsidan verkar det som om man kan köpa en buffé nån dag om man vill, hur är det med det?
Vidare funderar vi på en dag i Palma, vet någon om hotellet anordnar utflykter dig och vad de kostar? Jag har letat upp bussar som går dit, vet någon vad de kostar? Det går även buss till andra mindre städer/byar, finns det någon ni särskilt rekommenderar?
Finns det någon särskild restaurang ni rekommenderar?
Hur är tempot i Cala millor i början av maj med tanke på att det inte är högsäsong?
Som sagt, tusen frågor.

Med vänliga hälsningar
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 09:57

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Rykte: 1

Skicka ett meddelande via MSN till connye
Standard
Lite svar kan du få här iaf
Frågor & Svar | Destination Mallorca
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 08:58

Serra

Nykomling
Serra är inte uppkopplad

Standard Tack för tipset!
Jag har redan kikat runt där men är ute efter mer personliga erfarenheter och lite mer tips.
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 15:20

Gäst

Standard 2005
Bodde i Cala Bona och Sunwing Mimosa för fem år sen. Har du bott på Sunwing någonstans så känner du igen dig. Det är lätt att fira semester där. Allt fungerar och lägenheterna är praktiskt inredda. där finns allt man behöver, ingen lyx, men helt ok. Poolen vid Mimosa är ganska liten men i Bouganvilla finns en större pool. Stranden precis vid hotellet är inte bra men det är inte långt till Cala Millor och där en fin sandstrand.
Vi var inte i Palma för det var inte så bra förbindelse dit. Det är möjligt att Ving har någon utflykt dit men då tar dom nog ganska bra betalt för det. Palma är annars en fin stad att besöka och där går lätt en heldag (eller två). Vi åkte buss till en närliggande stad men kommer inte ihåg namnet just nu. Vi var också vid droppstengrotttorna i P.Cristo. och har ni inte varit där så rekommenderar jag verkligen ett besök.
Jag har flera gånger varit på Mallorca i början av maj och har alltid haft fint svenskt sommarväder dvs varmt på dan o svalare på kvällen. Just nu studerar min dotter i Palma så jag ska ner i början av maj och hälsa på henne. Sak bli roligt att se Palma med en "lokal guide".
Jag tror ni kommer att tycka om Mallorca men är ni ute efter lite fest så borde ni tagit ett hotell närmare Palma.
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 22:48

Serra

Nykomling
Serra är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Bodde i Cala Bona och Sunwing Mimosa för fem år sen. Har du bott på Sunwing någonstans så känner du igen dig. Det är lätt att fira semester där. Allt fungerar och lägenheterna är praktiskt inredda. där finns allt man behöver, ingen lyx, men helt ok. Poolen vid Mimosa är ganska liten men i Bouganvilla finns en större pool. Stranden precis vid hotellet är inte bra men det är inte långt till Cala Millor och där en fin sandstrand.
Vi var inte i Palma för det var inte så bra förbindelse dit. Det är möjligt att Ving har någon utflykt dit men då tar dom nog ganska bra betalt för det. Palma är annars en fin stad att besöka och där går lätt en heldag (eller två). Vi åkte buss till en närliggande stad men kommer inte ihåg namnet just nu. Vi var också vid droppstengrotttorna i P.Cristo. och har ni inte varit där så rekommenderar jag verkligen ett besök.
Jag har flera gånger varit på Mallorca i början av maj och har alltid haft fint svenskt sommarväder dvs varmt på dan o svalare på kvällen. Just nu studerar min dotter i Palma så jag ska ner i början av maj och hälsa på henne. Sak bli roligt att se Palma med en "lokal guide".
Jag tror ni kommer att tycka om Mallorca men är ni ute efter lite fest så borde ni tagit ett hotell närmare Palma.
Tack för att du delar med dig! Nä, vi åker inte för att festa, då hade vi som du säger tagit någon annan ort.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8