ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-15, 19:30

Gäst

Smile norwegian airlines
Hej!

Tänkte åka till canarieöarna såg att norwegian hade billiga biljetter.
Är det någon som åkt med dom till las palmas?.
Sist vi skulle åka till las palmas köpte vi biljetter via sterling...och sen gick dom
i konkurs...är därför lite rädd att fixa biljetter via norwegian. Är det ett stort
flyg bolag?. Vågar man boka via dom?
Svara med citat

Gammal 2010-02-15, 21:37

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Så rädd ska man inte va för att Norwegian också ska gå i konkurs som lille Sterling gjorde. Sterling hade lite sämre service med grinig servicepersonal som sa till mig att skärpa till mig när jag ville ha lite service och ja jag flög i andra klass men ibland så vill man ju ha snacks att betala för och dricka. Det är ju inte roligt att sitta på ett flyg utan att göra något eller är jag ensam om det? Sen så hade ju Sterling en del gamla plan och varenda flyg var ju ibland halvfulla. Sen så gick Sterling i konkurs ja men dem går under namnet Cimber Sterling och SAS har lånat ut några flygplaner till dem.

Norwegian är ett ganska stort flygbolag med över 40 flygplaner i drift och 58 flygplaner på beställning. Fakta från 2008 finns ej fakta från 2009.

Jag kan säga att Norwegian har jättetrevlig personal som vet vad service är och jag kommer att göra flera resor med dem i framtiden. Ska flyga om mindre än en vecka med dem till Oslo för en enkel weekend. Så jag säger bara boka med dem till Las Palmas och nej jag har inte flygit med Norwegian till Las Palmas men det har jag gjort med My travel airlines förr men det är en ganska stor skillnad mellan dem två flygbolagerna.

Juste glömde skriva en sak och det är tråkigt att eran resa med Sterling till Las Palmas blev förstörd men så kan det ju gå om inte Sterling vet vad dem gör med sina pengar. Förresten ni fick väl tillbacka era pengar från Sterling för jag vet att min bror skulle åka samma dag till Köpenhamn men det slutade med att han stog där och gapade när Sterling ställde in flighten. Det var ju inte så lätt för honom att få tillbacka pengarna så han klagade via mail till Sterling och det tog över tre veckor för honom att få tillbacka sina pengar.
Senast redigerad av Emil.G den 2010-02-15 klockan 21:45.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8