ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-11, 18:22

Tova

Nykomling
Tova är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Question språkreseförmedling eller ordna själv?
Ska läsa spanska i Spanien nu till hösten, men jag har hört flera som tipsat om att man helst inte ska åka genom någon språkreseförmedling utan att det är bäst att ordna boende och sånt själv för det blir billigare.
Är det någon som vart på någon språkresa innan utan ha ha åkt genom någon språkreseförmedling?
Hur kan man bäst hitta bostad själv? tips på sidor där man kan kika på billiga lägenheter?
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 18:44

jonas73

Nykomling
jonas73 är inte uppkopplad
jonas73s avatar

Reg.datum: aug 2008

Standard Åk till Guatemala istället!
Hej,

Om du har tänkt att göra en språkresa under en längre tid skulle jag istället rekommendera dig att åka till Antigua eller San Pedro de la Laguna i Guatemala och plugga spanska där. Flygresan dit är visseligen betydligt dyrare (ca 8000 kr) men en vecka med 20 timmars privatlektioner kostar från ca 100 US $. Boende på ett enkelt hotell eller guesthouse kostar mellan 50 och 100 kr natten.

Jag pluggade 3 veckor i Guatemala förra året och planerar att åka dit på nytt i slutet av april. Det går bra att boka i förväg på nätet eller bara dyka upp på en skola och fråga om man kan börja i morgon. Jag har gjort båda delarna.
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 18:47

Tova

Nykomling
Tova är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Ok, Jag har dock bestämt mig redan för att åka till Alicante : )
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8