|
Studera spanska i Spanien hösten 2010?
|

2010-01-07, 00:54
|
|
|
Studera spanska i Spanien hösten 2010?
Någon som ska läsa spanska i Alicante nu till hösten?
|
|
|

2010-01-08, 17:35
|
|
|
Hej!
Jag är en tjej på 25 år som funderat en tid på plugga spanska och även i Alicante där det verkar jätte fint  . Hur länge tänkte du plugga?
|
|
|

2010-01-09, 13:45
|
|
|
ja å det verkar vara en lagom stor stad också, inte för stor & inte för liten 
Tänkte studera i 20 veckor, och jag kommer förmodligen börja i början av augusti.
|
|
|

2010-01-12, 00:40
|
|
|
söka jobb i mars
jag och en kompis åker ner till Alicante i mars och ska leta jobb! några fler?
vore skitnajs o vara ett par st där nere, kanske dela lägenhet också? billigt o bra
sofiajagheter@hotmail.com
|
|
|

2010-01-12, 13:17
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
vore skitnajs o vara ett par st där nere, kanske dela lägenhet också? billigt o bra
|
Vet du någon bra sida där man kan hitta billiga hyreslägenheter i Alicante?
|
|
|

2010-01-12, 17:47
|
|
|
hyreslägenheter
Citat:
Vet du någon bra sida där man kan hitta billiga hyreslägenheter i Alicante?
|
Pisos en alquiler en toda España - Enalquiler.com har rätt fräscha och billiga lägenheter.
sidan är dock på spanska men det är ganska lätt att förstå ändå.
|
|
|

2010-01-18, 17:47
|
|
|
Hej!
Jag funderar också på att plugga spanska i sommar/höst.. Hade tänkt mig minst 20 veckor tror jag så man lär sig riktigt bra.
Har inte direkt några krav på staden bara de ligger vid kusten och det gör ju Alicante
Har ni tänkt åka med någon förmedling eller hur funderar ni på att göra?
Hör av er / Ida
|
|
|

2010-01-18, 22:59
|
|
|
Alicante i mars!
Citat:
|
hej!
jag är sugen på att åka till alicante i mars! vad är era planer? jag söker någon att dela lägenhet med! maila gärna mig!! karin.utberg@gmail.com
|
|
|

2010-01-19, 10:23
|
Reg.datum: jan 2010
Rykte: 0
|
Bosätta mig vid kring solkusten, mellan Malaga och Alicante någonstans. Arbeta och "andas in spanskan" eller Plugga för att lära mig ordentligt, ska börja leta efter skolor med bra priser. Själv?
|
|
|

2010-01-19, 11:22
|
|
Ungefär samma planer här! Jag har hittat ett bra alternativ tycker jag.
En skola i Alicante som heter Colegio Internacional med Blueberry Språkresor.
20 veckors intensivkurs med boende för under 30 000:-
Visst, det är mycket pengar. Men ändå rimligt
|
|
|

2010-01-27, 18:28
|
|
|
Alicante maj-juli
Jag ska åka med Blueberry till Alicante och plugga spanska i 12 veckor, har precis bokat 
Verkade faktiskt bra och blev inte särskilt dyrt, ca. 18 000:-
Är ju dessutom billigt att flyga ner dit.
Någon annan som tänkt sig dit till sommaren? Kanske plugga på skolan "Colegio International"?
Om så är fallet, skriv gärna via min blogg (vill inte lägga ut email)
amanda hjärpe -
|
|
|

2010-02-07, 11:11
|
|
|
Lägenhet Alicante...
Jag ska oxå åka ner till alicante i sommar börjar skolan 14e Juni, men åker ner en vecka tidigare. Jag har bokat boende med skolan men funderar starkt på o avboka de.. Man kanske bor med skolan 2 veckor typ, sen hittar man eget. Ser ut som om man kan få de man betalar åt skolan att räcka till ett boende en månad.
Någon som är på att dela lya från slutet av Juni??
Maila gärna jimmy1003@hotmail.com
eller fortsätt här.. =)
|
|
|

2010-02-07, 14:33
|
|
Citat:
Jag ska oxå åka ner till alicante i sommar börjar skolan 14e Juni, men åker ner en vecka tidigare. Jag har bokat boende med skolan men funderar starkt på o avboka de.. Man kanske bor med skolan 2 veckor typ, sen hittar man eget. Ser ut som om man kan få de man betalar åt skolan att räcka till ett boende en månad.
Någon som är på att dela lya från slutet av Juni??
Maila gärna jimmy1003@hotmail.com
eller fortsätt här.. =)
|
Hej! Roligt att fler vill ner och plugga spanska.. Vilken skola ska du börja på? Vilka har du bokat genom? Jag har inte bokat än men det lutar åt att jag väljer Blueberry och skolan Colegio Internacional. Ska plugga 20 veckor. Var har du letat efter "egna" lägenheter? Jag är öppen för alla förslag med lägenhet osv bara det inte blir dyrare än att boka genom förmedling!
|
|
|

2010-02-21, 14:08
|
Reg.datum: dec 2009
|
tja
jag har planer att studera spanska till hösten.vet dock inte vart än.planerar södra spanien, sevilla eller cadiz.häng med?
|
|
|

2010-02-21, 21:35
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoo28
tja
jag har planer att studera spanska till hösten.vet dock inte vart än.planerar södra spanien, sevilla eller cadiz.häng med?
|
Jag har precis bokat! Åker till Alicante i juli och pluggar. Lycka till!
|
|
|

2010-03-08, 19:22
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoo28
tja
|
Vi var och hälsade på min tjejs lillasyster som pluggade i Sevilla en termin. Hon trivdes väldigt bra där! Jag har en kompis som bor där också. Klimatet är välldigt skönt på hösten.
Har skrivit några rader om staden i vår reseblogg:
På väg – en blogg om resor, Sol i Sevilla?
Lycka till!
|
|
|

2010-04-06, 16:45
|
Reg.datum: apr 2010
|
Jag har också planer på att åka till Spanien och plugga, Alicante verkar ju trevligt, ska kolla mer på det.
Vilka reseförmedlare har ni fått bäst intryck av? Blueberry? Avista verkar ju bra annars
|
|
|

2010-04-06, 16:51
|
|
Hej Emile
Vad roligt att du funderar på att åka på en språkresa också!
Jag åker i juli och ska plugga en termin, dvs till jul.
Jag kan ju bara prata för egen del, och jag ska åka med Blueberry.
Har varit på ett personligt möte med dom och hittills har allt fungerat jättebra med anmälan och intyg etc.
Tycker också att deras skola, Colegio Internacional, ligger lite bättre till, nere vid hamnen
Citat:
Ursprungligen postat av Emile
Jag har också planer på att åka till Spanien och plugga, Alicante verkar ju trevligt, ska kolla mer på det.
Vilka reseförmedlare har ni fått bäst intryck av? Blueberry? Avista verkar ju bra annars
|
|
|
|

2010-04-06, 20:15
|
Reg.datum: apr 2010
|
Det verkar vara en jättebra skola när jag tittat lite på det!
Blueberry verkar också vara pålitliga och det verkar ju inte så farligt dyrt heller. Har du tänkt plugga intensivt eller jobba samtidigt?
|
|
|

2010-04-06, 21:24
|
|
nej, priserna är överkomliga tycker jag! jag ska gå intensivkursen, sen efter det får vi se vad som händer
Citat:
Ursprungligen postat av Emile
Det verkar vara en jättebra skola när jag tittat lite på det!
Blueberry verkar också vara pålitliga och det verkar ju inte så farligt dyrt heller. Har du tänkt plugga intensivt eller jobba samtidigt?
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|