|
|

2009-12-12, 01:46
|
Reg.datum: jan 2009
Rykte: 0
|
Magaluf sommarn 2010(?)
Shenare !
Jag och mina kompisar sitter och funderar på om vi ska dra till Magaluf eller Ayia Napa under slutet av Juli/början av Augusti 2010.. Vi är 5 killar, alla på 18 år, utom jag(17) vid avresa !
För att hålla mig kort; vart är det mest röjj, billigast alkohol och flest skandinaver under denna perioden ! =)
|
|
|

2009-12-12, 22:48
|
Reg.datum: nov 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av BriTTeN
Shenare !
Jag och mina kompisar sitter och funderar på om vi ska dra till Magaluf eller Ayia Napa under slutet av Juli/början av Augusti 2010.. Vi är 5 killar, alla på 18 år, utom jag(17) vid avresa !
För att hålla mig kort; vart är det mest röjj, billigast alkohol och flest skandinaver under denna perioden ! =)
|
Har samma problem här.. jag och några tjejer till funderar på typ napa eller magaluf. va i napa i sommar och de va riktigt drag men sviinigt dyrt också, vill du fråga nå mer om napa kan du adda lotten____@hotmail.com
hur som helst.. om någon av er är 17 så kan de väl ändå bli ett problem med 18års gränserna som är på typ alla hotel i magaluf? Har kollat upp en massa hotel där men dom flesta har åldersgräns, vilket suger eftersom jag har en kompis som är 17 också.. aja är ganska taggad på magaluf ändå kan jag lova! sommarn får lov att komma snabbt bara tycker jag!
|
|
|

2009-12-12, 23:38
|
Reg.datum: jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knuten123
Har samma problem här.. jag och några tjejer till funderar på typ napa eller magaluf. va i napa i sommar och de va riktigt drag men sviinigt dyrt också, vill du fråga nå mer om napa kan du adda lotten____@hotmail.com
hur som helst.. om någon av er är 17 så kan de väl ändå bli ett problem med 18års gränserna som är på typ alla hotel i magaluf? Har kollat upp en massa hotel där men dom flesta har åldersgräns, vilket suger eftersom jag har en kompis som är 17 också.. aja är ganska taggad på magaluf ändå kan jag lova! sommarn får lov att komma snabbt bara tycker jag! 
|
shure, jag addar 
Har hört att det går bra i vissa fall med intyg från föräldrar om man är 17, men det är bara något jag hört som sagt :P Fast jag hittade ett hotell som ligger mitt i Magaluf och 0m till stranden som hette HM Royal Beach som såg riktigt nice ut, och där vart det ingen åldergräns enligt vings hemsida iaf. kanske nått för er att kolla in isf  Fast efter att vi killar snackat lite mer på det så lutar det allt mer och mer åt att det blir napa till sommarn för vår del  När man är riktigt nära bokningen är det svårt att inte längta ihjäl sig ;D haha
|
|
|

2009-12-13, 21:37
|
|
|
NAPA :D
Citat:
shure, jag addar 
Har hört att det går bra i vissa fall med intyg från föräldrar om man är 17, men det är bara något jag hört som sagt :P Fast jag hittade ett hotell som ligger mitt i Magaluf och 0m till stranden som hette HM Royal Beach som såg riktigt nice ut, och där vart det ingen åldergräns enligt vings hemsida iaf. kanske nått för er att kolla in isf  Fast efter att vi killar snackat lite mer på det så lutar det allt mer och mer åt att det blir napa till sommarn för vår del  När man är riktigt nära bokningen är det svårt att inte längta ihjäl sig ;D haha
|
napa äger balle ;D vi är 15 tjejer som drar till magaluf i sommar, men har varit i napa två år i rad och jag älskar stället! men någon gång måste man ju vigda sina vyer 
jag har besökt de flesta hotellen så om ni undrar något så är jag alexandra___91@hotmail.com svarar mer än gärna på frågor ;DDDD
|
|
|

2009-12-30, 12:26
|
|
|
aaa eller så är du desperat efter fler kontakter på din msn lista.
Du sa ju att du hade varit där 2 år i rad?
91:a innebär att du är arton bast tills 2010 då du fyller 19.
Du va alltså 17 när du va där första gången 2008.
Hur går det ihop när åldersgränsen på 18 på samtliga hotell infördes?
Bara undrar liksom. =)
Förövrigt har jag själv varit i Napa två år i rad,
och döm av förvåning att jag inte sprang på några små fortisar från Sverige måste ha missat dom eller så hade jag tur.
Hur som helst för er som FUNDERAR på att åka till Napa eller Magaluf, ja jag har varit där oxå.
Det FÖRSTA ni ska lära er är att inte tro på snacket som cirkulerar.
JA man kan få sig ett ligg på båda ställerna om man är kille, lättare om man är brud.
Snacket om att 3000 SEK skulle räcka till att supa
en vecka, måste komma från folk som aldrig besökt nåt av ställerna.
Jag och ett gäng brände sju tusen spänn var första kvällen och det enbart på alkohol.
Det är dyrt att dricka i Napa, lite billigare i Magaluf, men i slutändan blir notan
ganska hög åtminstone om man KAN dricka ordentligt.
I Napa kutar det runt massa dryga försäljare överallt, som försöker få folk
att köpa biljetter till krogarna och strippklubbar.
Skitdryga och riktigt svåra att bli av med. Men dom tjänar väl pengar på skiten så vem kan klandra dom=).
Åker ni till Magaluf så måste ni gå på BCM.
Inträdet kostar men då får man oxå dricka hur mycket man vill i stort sett.
( Med vissa undantag givetvis. ) Från att stället öppnar till att det stänger och det stänger riktigt jävla sent, eller tidigt om man nu vill använda sig av det ordet istället.
Å andra sidan får man stå ut me engelsmännen men det går om man vill.
För er som bara måste träffa folk från Sverige är det bara styra kosten till Grabbarna,
där flockas svenskarna av nån anledning.
Visst stället är helt okej, men tillhör inte topp 5 barerna i Magaluf,
inte om man frågar mig i alla fall.
Aqualand är oxå ett ställe att fundera på att knata in på.
Där hänger brudarna och killarna åtminstone en dag under veckan,
kan vara trevligt att stifta lite nya bekantskaper medan man ändå är i rullning.
Om inte någon lider av extrem socialfobi då.
Och så måste jag ju givetvis ta upp det eviga snacket om Magaluf VS Ayia Napa som tycks vara nybörjarnas favorit ämne att diskutera på forum över nätet.
Man lär sig ganska snabbt skilja på skitsnack och fakta.
Fakta är att folk som skriver om Napa och Magaluf inte har varit på nåt av ställerna.
Sanningen är jävligt enkel egentligen.
Napa eller Magaluf? Varför inte både och?
Åk en sommar till Napa och nästa till Magaluf och gämför själv.
Låt ingen annan bestämma åt dig vad som är bäst och vad som är sämst,
ta reda på det själv istället.
Det va väl allt, kan väl egentligen gå igenom alla barer och hotell men jag har fan ingen ork,
får bli vid ett senare tillfälle om någon skulle vara intresserad av att veta.
Ciao.
|
|
|

2009-12-30, 12:28
|
|
|
aaa eller så är du desperat efter fler kontakter på din msn lista.
Du sa ju att du hade varit där 2 år i rad?
91:a innebär att du är arton bast tills 2010 då du fyller 19.
Du va alltså 17 när du va där första gången 2008.
Hur går det ihop när åldersgränsen på 18 på samtliga hotell infördes?
Bara undrar liksom. =)
Förövrigt har jag själv varit i Napa två år i rad,
och döm av förvåning att jag inte sprang på några små fortisar från Sverige måste ha missat dom eller så hade jag tur.
Hur som helst för er som FUNDERAR på att åka till Napa eller Magaluf, ja jag har varit där oxå.
Det FÖRSTA ni ska lära er är att inte tro på snacket som cirkulerar.
JA man kan få sig ett ligg på båda ställerna om man är kille, lättare om man är brud.
Snacket om att 3000 SEK skulle räcka till att supa
en vecka, måste komma från folk som aldrig besökt nåt av ställerna.
Jag och ett gäng brände sju tusen spänn var första kvällen per skalle och det enbart på alkohol.
Det är dyrt att dricka i Napa, lite billigare i Magaluf, men i slutändan blir notan
ganska hög åtminstone om man KAN dricka ordentligt.
I Napa kutar det runt massa dryga försäljare överallt, som försöker få folk
att köpa biljetter till krogarna och strippklubbar.
Skitdryga och riktigt svåra att bli av med. Men dom tjänar väl pengar på skiten så vem kan klandra dom=).
Åker ni till Magaluf så måste ni gå på BCM.
Inträdet kostar men då får man oxå dricka hur mycket man vill i stort sett.
( Med vissa undantag givetvis. ) Från att stället öppnar till att det stänger och det stänger riktigt jävla sent, eller tidigt om man nu vill använda sig av det ordet istället.
Å andra sidan får man stå ut me engelsmännen men det går om man vill.
För er som bara måste träffa folk från Sverige är det bara styra kosten till Grabbarna,
där flockas svenskarna av nån anledning.
Visst stället är helt okej, men tillhör inte topp 5 barerna i Magaluf,
inte om man frågar mig i alla fall.
Aqualand är oxå ett ställe att fundera på att knata in på.
Där hänger brudarna och killarna åtminstone en dag under veckan,
kan vara trevligt att stifta lite nya bekantskaper medan man ändå är i rullning.
Om inte någon lider av extrem socialfobi då.
Och så måste jag ju givetvis ta upp det eviga snacket om Magaluf VS Ayia Napa som tycks vara nybörjarnas favorit ämne att diskutera på forum över nätet.
Man lär sig ganska snabbt skilja på skitsnack och fakta.
Fakta är att folk som skriver om Napa och Magaluf inte har varit på nåt av ställerna.
Sanningen är jävligt enkel egentligen.
Napa eller Magaluf? Varför inte både och?
Åk en sommar till Napa och nästa till Magaluf och gämför själv.
Låt ingen annan bestämma åt dig vad som är bäst och vad som är sämst,
ta reda på det själv istället.
Det va väl allt, kan väl egentligen gå igenom alla barer och hotell men jag har fan ingen ork,
får bli vid ett senare tillfälle om någon skulle vara intresserad av att veta.
Ciao.
|
|
|

2010-01-06, 11:19
|
|
|
Har inte varit på Ayia Napa men på Magaluf om du gillar att festa ska du åka dit utgår bara på pubar över allt o stort dicotek o båtar som åker ut med undomar Hotell Roayal Beach , fulla engelsmän 45+ nära strand om du kan överleva också myror på rummen annars ok som sagt!
Citat:
Shenare !
|
|
|
|

2010-01-07, 14:37
|
Reg.datum: jan 2010
|
Hej!
Jag kan garantera att det finns hotell i Magaluf som inte har 18 års gräns. Annars finns det massa alternativ i den närliggande staden Palma Nova.
Du behöver inte oroa dig! Jag var där i somras, dock lite efter säsong åkte ner 15 Augusti. Jag skulle nog satsa på att åka dit någon vecka tidigare om jag skulle åka dit igen.
Mvh
Sandra
|
|
|

2010-01-08, 00:26
|
|
|
mm visst men kör du på charter så ÄR det 18 års gräns som gäller på hotellen nu för tiden.
Du kanske ska kolla upp det själv om du inte tror mig.
Vad vet jag? Jag har ju bara vart där och det infördes förra året dvs 2009.
Kör du charter är det 18 bast på hotellet så är det bara.
Går att komma runt om man bokar flyg och hotell separat men inte
om man kör charter.
La di loop di love.
|
|
|

2010-01-13, 22:27
|
|
|
Magaluf
Ni som har bokat resa, hur mycket har det kostat för 2 veckor och vilket hotell har ni bokat?
Vi är 6 grabbar som har tänkt att åka ner 2 veckor runt den 18 Juni, precis efter studenten och festa loss! Vi har kollat på Vista sol och hört att det ska vara ett bra festar hotell? Någon som har några erfarenheter av det hotellet? Eller hur man kommer undan billigast med flygbiljett + hotell till magaluf?
MAGALUF!!
|
|
|

2010-01-14, 08:22
|
|
|
Tjena, Ja du om du har is imagen och vill vänta ist men är inte 100% säker att du kan åka just det datumet du skriver så väntar du för det kan finnas grymt billiga resor kanske 3.000kr hörde ja förra året att en åkte ner för pga han vänta, vissa betalde upp emot 6.800:- för 2 veckor, + bra hotell. Så allt är väl beroende på hur länge du väntar, Bokar du nu så är det rätt så dyrt kollade upp priser igår och billigaste jag hittade var 3800:- p/p, och det tycker jag fortfarande är rätt dryt! Hade ja varit dig så hade jag väntat till månaden man skulle åka i med att boka, Sen om det finns biljetter åt alla var ju en annan sak, Men du gör som du vill!
|
|
|

2010-01-15, 16:25
|
|
|
hej  vi är två tjejer som ska ner i juli och vi får lägga 9300 kr för två veckor på ett 3+ hotell med frukost. Rätt dyrt men det är det fan värt! Vi ska också fira studenten med en resa till Magaluf! Have fun!
|
|
|

2010-01-20, 01:37
|
|
|
A shit det va lite dyrt! =) får se hur mycket man får lös en resa för lite senare under maj månad kanske! =) hoppas på runt 5k max för 2 veckor, annars blir det bara 1 vecka ner till paradiset och hoppas det är 100x bättre än ayia napa! =) vissligen roligt men brände 27k på 1 vecka. då var vi 2st och den som säger att det är billigt där. den vet inte vad fest livet går ut på !  , drar man utomlands så äre till för att bränna cash och ha roligt! och fram med cameran och fång alla ögon blick man vet aldrig när man får lika roligt igen!
|
|
|

2010-01-24, 01:11
|
|
|
En bunt av nybörjar frågor kommer här:
Hotellet Vistanova - på aob travel står det att det ligger mellan Palma nova och Magalluf, alltså mellan stranden och "mittpunkten" för festerna? eller?
Det blir väl inge problem med alkoholen om man är under 18? och inte diskoteken eller?
10 dagar - fick ihop att jag ska ta med mig runt 5-6 tusen är det rimligt eller är jag helt ute och cyklar?
Och är palma nova en helt annan stad än magaluf som man måste ta sig till och från, det var någon som skrev det här....
tack i förhand!
|
|
|

2010-01-24, 10:32
|
|
|
Jag var i Magaluf med 4 andra polare förra året, det var sjukt bra drag o allt, hör och häpna nu, jag brände 3000 på mat/alkohol/nöjen i magaluf på 1 vecka. Varför? Jo för jag inte så jävla korkad som andra personer, mina tips är att äta ute på billiga käk, typ en resturang vi åt på en brittisk kosta 3,5 euro, fick öl,lasange och vitlöksbröd, sen sup mkt på förkröket (absinth) sen bjud inte runt i magaluf, tjejerna blir inte kåta av att bli bjuden på sprit, ta hellre och börja va naughty, för tjejerna är helt crazy..
|
|
|

2010-01-24, 10:33
|
|
|
Kan även tillägga att jag var på partybåt också som kosta 50 euro och köpte med mig lite saker hem, vill man leva billigt så gör man de.. dock kosta hotell+flyg 6200, det var dyrt,
Iår blir det Ayia Napa för att se draget där..
|
|
|

2010-01-24, 16:56
|
|
|
Du brände 3000 spänn på en vecka alltså?
Och försvarar dig med att du inte är så blåst som andra?
Jag skulle snarare påstå att du inte kan dricka som andra, det är där skon klämmer helt enkelt.
Har hört fantasi summor som att 3000 spänn skulle räcka för en vecka nere i Napa också.
Och hör och häpen det gjorde det verkligen inte.
Kanske om man har en klen tolerans för alkohol och står på huvudet efter fem öl varje kväll.
Men man kan dricka som folk så bränner man snarare 3000 spänn per kväll
än på en vecka. Så enkelt är det.
Och om du tror att vi bjuder brudar på skumpa dag och natt
så kan du ta hur huvudet ur arselet.
För det stämmer liksom inte riktigt överens med verkligheten.
Om du bränner 3000 spänn på en vecka ska du nog lära dig att ha roligt
innan du sätter din fot på ett ställe som Magaluf igen.
Antingen är du allmänt pank eller så kan du helt enkelt inte dricka,
vilket är det?
Och till er andra som säger att den och den summan är för dyrt.
Klipp er och skaffa er ett jobb så ska ni se att det inte är så jävla dyrt ändå.
Det kostar att ligga på topp helt enkelt.
|
|
|

2010-01-24, 18:09
|
|
|
Driver du med mig? jag en öl på krogen kostade typ 30 kr, så menar att du pimplar in 100 öl? shots kostade 20 kr, drinkar typ 50 kr.. fan va du är dum i huvet, du bjöd bort allt isåfall..
|
|
|

2010-01-26, 09:36
|
|
|
3000 i magaluf låter " lite väl lite ", så ska du verkligen ha kul och inte behöva ringa hem och vet " HUR DU SKA FESTA " då tar du med dig ca 5 - 7 tusen skulle jag rekommendera dig iaf. Och vistasol där bor typ allt party folk också som sagt, Och krogen är inga problem för dig om du är över 18 år. och går du in på BCM så får du massor med grejer t-shirt och skit, Kostar mellan 250 - 400 kr öppnar kl 22 till kl 06, och det BJUDS på fri alkohol hela kvällen drinkarna kanske är lite svaga som många säger. Men att käka på en brittisk resturang vem fan gör det? man är väl svensk så man går väl till den svenska resturangen och käkar dem har riktigt svensk husmans kost för ca 8 euro inte alls farligt dyrt ist för att äta SKRÄP mat som är äckligt. och alkoholen är inte dyr där nere. enda du ska akta dig för egentligen är väl dem dära försäljarna som ska sälja biljetter till höger och vänter! och som den andra säger att han ska till ayia napa där brände jag och en polare 27 tusen för 1 vecka så, Kan man festa så kan man festa som sagt! den andra killen som brände 3 tusen han kan inte ha gjort så " mycket i magaluf " förstår inte vadför man åker utomlands med lite pengar!! när vi inte är i tråkiga sverige.
|
|
|

2010-01-27, 10:14
|
Reg.datum: jul 2008
|
Magaluf experten har talat ;_D hahaha
Citat:
Shenare !
|
Jag har varit på charter på Ayia Napa och tyckte det var svinkul... men sen var jag kanske nykter ca 1 minut av tiden där... *ler*. Fanns bara 2-3 st "skandinaviska" barer där... men ändå helt ok. Jag var där 2005... o ja har hört att de har blivit sämre.. men vet ej om detta stämmer!
Magaluf har jag säsongsjobbat på som bartender 2 somrar (2006 och 2007) och därför ligger "maggan" varmare om hjärtat för mig =) Där hittar ni bl.a. RIKTIGA Grabbarna Grus, och inte fejk versionen med Flintstones tema som i Ayia Napa... (Ägarna för GG i Ayia Napa snodde namnet rakt av Freddan, som är ägare till GG i Magaluf...). I Magaluf finns det även desto mer "skandinavställen"... Magaluf är mycket större än Ayia Napa och det finns riiiiktigt mycket uteställen. Det enda negativa med magaluf är att de finns mycket engelsmän... men håller man sig på de skandinaviska ställena så e ju de inget problem!
Nattklubbar:
Grabbarna Grus (lite mindre ställe, mer som en bar eg..)
Grabbarna Grus Beach Club (deras nattklubb som e nere vid stranden)
Den glade viking (som även finns på Teneriffa)
Casablanca
Barer (alla utom Oas har även dagsöppet):
Oas (här jobbade jag.. en lite lugnare, mindre bar där det bara är kvinnliga bartenders ;_D)
Tre-O (går ni dit så MÅSTE ni hälsa på "mammsen" , en äldre kvinna vid namn Anne som tillsammans med sina söner "Spagge-Danne" och Anton äger stället, hon e så jävla skön o rolig!!! :-D)
E4:an
Gökboet eler gökhuset.. minns inte riktigt.. hehe. norskt ställe iaf
Restauranger (skandinaviska):
Chili
La Bodega
Chili Lounge (nere vid playan)
riktigt god mat e de där!!!
Andra icke-skandinavställen som är klockrena som ni måste testa är:
BCM (Mallorcas största nattklubb, ligger vid BCM Square, ni kan fråga vilken inkastare som helst på gatan, de vet vart det ligger), de kör mkt foam party o tar dit kända DJs osv
Boomerang och Bananas är engelsmansnattklubbar som kör mkt house och elektroniskt.. inget ställe man kommer till innan kl 2-3 på natten.. inget folk annars! & det gäller btw de flesta nattklubbarna... i Spanien går man inte ut tidigt som man gör i Sverige.. för clubarna stänger inte förrän 6 på morgonen ;D
Hoppas ni får de kul vad ni än väljer!
Kram Linda
FUN & FEARLESS IN BARCELONA -
Senast redigerad av Lavetta den 2010-01-27 klockan 10:17.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|