ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-10-13, 03:06

malayka

Nykomling
malayka är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Fira NyÅr I Barcelona
Jag och min kille har bestämt att vi ska fira nyår i Barcelona och behöver lite tips på saker å ting man kan hitta på…

Alla jävla turistguider förutsätter att man e där på sommaren

Men va ska man göra på vintern, har du tips att dela me dig av så tveka inte att kommentera..
Svara med citat

Gammal 2009-10-13, 20:43

utomjording

Nykomling
utomjording är inte uppkopplad
utomjordings avatar

Reg.datum: sep 2009

Standard Vilken sorts tips?
De flesta av de saker som jag gör är i princip inte årstidsbaserade. Är det något särskilt ni är intresserade av? Kolla in min blogg för lite generella tips och så hör du av dig om det är något särskilt du vill veta mer om!

Blogg:
Utomjordiska Barcelona

/Pär
Svara med citat

Gammal 2009-10-15, 01:27

malayka

Nykomling

Standard nyår i barcelona
jo tänkte om du har några bra tips inför nyårsnatten, vad man kan göra, se och fira?

är det några speciella klubbar man bör gå till?

vi kommer bo på Silken Diagonal

tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2009-10-17, 20:36

utomjording

Nykomling
utomjording är inte uppkopplad
utomjordings avatar

Reg.datum: sep 2009

Standard
Ja, vad gäller nattklubbar och själva nyårsfirandet så kan jag tyvärr inte så mycket. Jag tänker spontant att på Razzmatazz lär det hända mycket (som alltid). Min flickvän rekommenderar Las Ramblas för själva tolvslaget, totalt galet.

Tyvärr kan jag inte hjälpa mer än så.

Här är Razzmatazz hemsida
SALA RAZZMATAZZ

Pär
Utomjordiska Barcelona
Svara med citat

Gammal 2009-11-04, 14:10

Olga

Smile Nyår i Barcelona!!!!!!
Oj, det händer massa i Barcelona på nyår.
Dels firas tolvslaget så klart på olika platser, På Placa Cataluña är det helt galet. De flesta restauranger har ganska dyra nyårsmenyer denna kvällen, där man i princip tvingas köpa hela menyn, så fundera på hur ni vill äta.
Utelivet öppnar sent, först kan man ta lite olika barrundor, clubbarna öppnar inte föränn runt 2-3, och håller öppet till 5-6.
Så börja kanske med att käka, fira tolvslaget ute i folkvimlet, ta en drinkrunda innan ni sticker iväg ut i clublivet. De flesta clubbar har förköp för inträde samt en drink, oftast billigast att köpa förköp, gå in på FaceBook och sök på clubar Barcelona, då kommer ni hitta massor som kanske kan vara av intresse, men som sagt inget tvång, ni kan betala vid entreen oxå, men oftast tll ett högre pris. På hemväg ta en "frukost" bestående av varm choklad & churros MUMS!!!! Urspanska, asgott, och sen sover n gott efter det. 1 Januari är en sjusovardag!!! Inte många ute, inte mycket öppet. Varför inte gå ner till stranden och köp mer er lite picnic.... Även om det är Januari, kan man ha tur med i alla fall 10-20 grader, men grejen är att det är skönt o relax stämnng där, folk slappar, spelar fotboll, musiker, och även om man ligger på stranden med ytterkläderna så är det underbart!!!
Clubbar att gå på är ju så olika vad man gillar, kolla FB så får ni nog en känsla för det, men annars så brukar många svenskar gilla clubbarna i Port Olympic, Shoko, Catwalk, Opium Mar etc... Ta och gå förbi där någon dag innan om ni har möjlighet, då vet ni!
Okey, lycka till ...och gott nytt år
Svara med citat

Gammal 2009-11-12, 06:00

malayka

Nykomling

Smile
Tack så mycket för tipsen Uppskattas mkt
Senast redigerad av malayka den 2009-11-12 klockan 06:03.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8