ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-15, 13:28

Friday87

Nykomling
Friday87 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard jobb, boende & spanska kurs i Palma?
Ska flytta ner till Palma på Mallorca med en kompis i slutet av oktober/början av november och undrar om någon kan tipsa om var man kan söka jobb, är beredd att ta iprincip vad som helst. Skulle ju varit skönt om man hade jobb när man kom ner.
Och undrar om någon kan tipsa om boende (är inte kräsen) och kanske någon billig spanska kurs?
Svara med citat

Gammal 2009-09-28, 22:35

Carl-Axel

Standard Tips
Hej, jag ska själv ner till Palma snart och är inne på lite samma spår. Jag har inte löst jobb än men jag kan tipsa om spanska kurser. Själv ska jag läsa en kurs på Palmas universitet vilket verkar bra. Jag börjar nu på fredag (åker ner på torsdag). Universitetet har massor av kurser som går hela tiden till rätt okej priser. Sen finns de lite dyrare alternativ av privatskolor som ger spanska kurser t.ex International House som jag läste delar av förra sommaren som jag tyckte var riktigt bra. Där kan du cälja själv hur många veckor du vill läsa och placeras in i olika grupper beroende på hur bra du är. Men som sagt då blir det lite dyrare.
Hoppas ni hittar nått bra!

Axel
Svara med citat

Gammal 2009-11-13, 15:43

Gäst

Standard Flyttar också till Palma snart
Hej,
Jag flyttar till Palma i januari, jobb har jag redan men letar nu efter en lägenhet, hur hittade ni era? Vart borde man bo eller kanske snarare, är det några områden man borde hålla sig borta från?
Jag tar tacksamt emot alla tips!!
Vänliga hälsningar,
Nathalie
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 22:33

sebajna01

Medlem
sebajna01 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard Distans..
Citat:
Ursprungligen postat av Friday87 Visa inlägg

Ska flytta ner till Palma på Mallorca med en kompis i slutet av oktober/början av november och undrar om någon kan tipsa om var man kan söka jobb, är beredd att ta iprincip vad som helst. Skulle ju varit skönt om man hade jobb när man kom ner.
Och undrar om någon kan tipsa om boende (är inte kräsen) och kanske någon billig spanska kurs?
Det finns spanska distanskurser man kan ta från Sverige. Men plugga nere i spanien. Bara man har dator, internett och tid och lust..
Svara med citat

Gammal 2010-07-06, 15:14

Sandra87

Nykomling
Sandra87 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard jag ska oxå flytta dit.
jag ska oxå flytta dit. hoppas på till hösten, o vill oxå ha jobb, vad som helst
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8