ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-12, 22:43

Gäst

Standard Magaluf 09
Tjena, ser att det finns några trådar om Magaluf redan men ville starta en ny..
Jag och mina vänner kommer att åka ner i juli, har lite frågor..

*Hur är utelivet? hur är fördelningen av killar och tjejer? man har varit på ställen där det har varit 70% killar 30% tjejer

*Är det dyrt där nere? shopping mat, alkohol?

*Är det någon som vet nått om hotellet Montenova?

*Jag har hört att det är mycket britter, hur undviker man dessa på bästa sätt?

tack för svar
Svara med citat

Gammal 2009-04-13, 12:20

Gäst

Standard magaluf
Åker också ner i juli och undrar samma om priser osv.
Jag tror inte att du behöver oroa dig för alla britter. Dom är faktiskt trevliga att festa med, men klart vissa är riktiga rötägg!

Vilket datum åker ni?
Svara med citat

Gammal 2009-04-13, 13:14

Gäst

Standard
Det är inte riktigt klart med datumet men i mitten av juli nångång blir det..

Nå ingen som kan hjälpa med mina frågor?
Svara med citat

Gammal 2009-04-13, 13:43

Acke86

Standard
Tjena.
Vi e ett gäng på 4 grabbar som ska ner 31/7-14/8.
Har aldrig varit nere i Magaluf redan men det e ju en klar prisskillnad på Magaluf gentemot T.ex Alanya och Bulgarien. Vad ja fått höra så ligger väl matpriserna i hyfsat samma nivå som vi har i Sverige. Spriten kan du få billigare än i Sverige men de e lite beroende på vad för spritmärke du köper.
Vi räknar väl på ca 1000:-/dag men de e ju också beroende på vad man är ute efter, om man bara e nere för att supa lr om man tänkt hitta på något mer, tex hyra en bil och åka runt lite på ön. Hittat lite grymma badland där nere me, de e ju aldrig fel:P

Angående utelivet så är det eter Ibiza det bästa utelivet av de så kallade "festställena". Fördelen är att det är betydligt mer Skandinavier i Magaluf gentemot britter mot vad det är på Ibiza.

Fördelningen på Killar/tjejer e inget ja hört något speciellt om, men så länge man hittar folk som vet hur man super så spelar väl de ingen roll

Montenova har jag inte hört något om, Vi bestämde oss för att ta Vista Sol. Lite dyare än andra hotell vi kollade på men efter noggrant sökande på olika hemsidor ( tex Magaluf 2009 - skandinaviska gruppen, på facebook) märkte vi att ca 80% av allt ordentligt festfolk skulle bo där så de fick va värt några extra tusen

Har du nåt emot britterna så håll dig till de Skandinaviska krogarna, tex grabbarna grus, den glade viking. Dock så verkar flera av de brittiska ställena ha riktigt bra drag, Speciellt BCM så kan va värt å träffa lite britter för att checka ut de kanske.

Om du är intresserad att få tag i folk som ska ner samma datum som du till Magaluf så rekommenderar ja dig att gå med i Magaluf 2009 - skandinaviska gruppen på Facebook. Över 1000 medlemmar har den så de finns nog lite folk att få tag i.

Ps. Har som sagt inte varit där nere tidigare så möjligt att allt ja sagt nu inte stämmer till 100 %.
Svara med citat

Gammal 2009-04-13, 17:48

Gäst

Standard
tack så mycket för ditt svar..

är det gångavstånd mellan palma nova och magaluf?
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 05:09

Acke86

Standard
Som jag har förstått de ska de inte alls vara några större avstånd mellan Palma nova och magaluf. 2 km kanske. Så jag skulle definitivt säga att de är gångavstånd.
Sedan ligger väl taxipriset på en 50lapp kanske så svider ju itne så mycket att ta en taxi på morgonen efter en rejäl fylla.
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 09:15

bigvanilla

Globetrotter
bigvanilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 5

Standard
Avståendet mellan Palma Nova och Magaluf är noll, för dom har vuxit ihop. Barerna börjar i slutet av Palma Nova och sträcker sig till kanske halva Magaluf stranden.

Den skandinaviska bargatan ligger precis där palma nova och magaluf möts. Beach Club ligger nere vid magaluf stranden.

// Patrik
Svara med citat

Gammal 2009-04-25, 17:38

Gäst

Standard
någon som har varit på aquapark i mallis? berätta gärna..
Svara med citat

Gammal 2009-04-25, 18:44

bigvanilla

Globetrotter

Standard
Har inte varit där ännu, skall dit för första gången i sommar. Men hittade en bra länk med beskrivning på de olika banorna som finns där:
Aqualand Magaluf (Barnsemester.se)
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 10:20

Gäst

Standard Magaluf Maj
Någon mer som ska dit nu i slutet av maj?

Tips på restauranger och clubar är varmt välkomna!
Svara med citat

Gammal 2009-04-28, 12:07

bigvanilla

Globetrotter

Standard
Bästa grill restaurangen som jag vet är God Father som ligger i slutet av västra Palma Nova stranden.

Bästa klubben är BCM, öppnar 1 maj.
Svara med citat

Gammal 2009-06-08, 21:30

Gäst

Standard Frågor
Skall dit ett gäng v.32, 1aug och har även jag lite frågor.

Några andra som skall dit då`?
Någon som vet något om hotell HM Royal Beach?
Vad det finns för festalternativ, typ Båt, skumparty etc?
Svara med citat

Gammal 2009-06-16, 22:57

Gäst

Standard
Vi är fyra killar, 18 och 17, som ska ner till Magaluf v.35, 25e augusti.
Någon som vet hur utelivet är då? Kan förstå att det inte är lika livat som när det är högsäsong, men finns det något riktigt uteliv då? Sedan hur är det med åldersgränsen och kollen på åldern på barer, klubbar, alkohol etc?
Om någon ska dit ungefär samma tid så svara gärna
Svara med citat

Gammal 2009-06-17, 01:05

Gäst

Standard
Ingen aning om hur utelivet är då, var där i Juli under högsäsong när jag var där.

Jag var 17 när jag var där, var inga som hellst problem. Du kan gå på alla klubbar, inga kräver legitimation. Du kan köpa sprit i alla butiker utan att de kräver legitimation. Det är alltså inga problem! Så ha kul!
Svara med citat

Gammal 2009-06-17, 01:32

Gäst

Standard
Hm, okej. Det låter ju bra det iaf. Får väl hoppas på att utelivet är hyfsat iaf och att kollen är dålig
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 13:58

bigvanilla

Globetrotter

Standard
25:e augusti skall du inte vänta dig allt för mycket drag på dom svenska ställerna.
Svara med citat

Gammal 2009-06-29, 23:01

Löwet

Talking 8:e Augusti!!
Tja!
Vi är tre grabbar som ska ner 8 - 14 augusti.
Är det fortfarande drag på maggan då eller, blir lite nojig. :P

Bor förresten på Sol y Vera, någon som har någon erfarenhet av det hotellet?
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 17:18

Gäst

Smile 25augusti
Vi är 3 tjejer som ska ner den 25augusti! Såg att någon skrev att ni var ett gäng som skulle ner då med vart ska ni bo?

Övrigt tänkte jag med höra lite med priser och så, tror ni man klarar sig på ca 4000 i fickpengar? vi bor i lägenhet så det blir väll bara någon lättare middag ute 1gång/dag, har inte tänkt göra så mkt förrutom sola/bada/festa

Hur är stränderna där nere? Vi bor Palma Nova
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 22:49

bigvanilla

Globetrotter

Standard
4000kr kan ni klara er på.

Stränderna är fina, palma nova stranden är lite bättre än magaluf, fast det är mer ungdomar på magaluf stranden och mer blandat på palma nova stranden.
Svara med citat

Gammal 2009-07-05, 20:30

Gäst

Standard
Det var vi, 4st grabbar som skulle ner. Vi ska bo på Saga Nova. Även vi har funderat på ha runt 4000 i fickpengar så det ska nog räcka.
Skönt att veta att det är några som ska ner den tiden också
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8