ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-12, 19:53

Gäst

Standard
Tips på bra förkrökställen där man kan sitta och prata med svenska flickor?
Svara med citat

Gammal 2009-07-13, 20:54

idaxelsson

Nykomling
idaxelsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard
jag var på magaluf 14-25 juni iår och det var helt galet och sinnessjukt kul! Jag tyckte att fördelningen mellan killar & tjejer var ganska jämn, dock är det mest killar som står i barerna..

Priser för mat är väl ungefär som i sverige, dock kommer ni undan billigt om ni går till ställen som inte ligger mitt i smeten utan kanske lite utanför och inte käkar på ställena som ligger på stranden. Pasta osv. var ganska billigt spriten är betydligt billigare, både i affärer och på barerna, en san miguel kostar ca 2-3 euro ute och en drink ca 2-5 euro (casablanca brukar ha 2 euro drinkar några timmar under natten)

Ang. britterna så undviker man dem enklast genom att helt enkelt hålla sig på de skandinaviska ställena, casablanca, grabbarna grus och den glade viking t.ex.. vi var mest där faktiskt, haha.

sen var det också någon som frågade hur det var i augusti, jag snackade med en bartender som jobbat där några säsonger och han sa att början är bra men att det sedan tunnar ut rätt bra i slutet...

Svara med citat

Gammal 2009-07-17, 14:38

Gäst

Standard Magaluf 09 11-18 augusti
Tjena!

Vi är två grabbar 17+18 som drar ned den 11-18:e augusti. Enbart för att festa, sola och bada.
Vi bor på Saga Nova som har 18-årsgräns. Problemet är följande:
Hotellet har 18-årsgräns vilket innebär att jag kan inte på där förrän om drygt 1½ månad.

Har någon här erfarenhet med just hotell och åldersgränser? Hur noga är de? Har de överseende med några veckor hit och dit eller följer dom principen till punkt och pricka?

Oerhört tacksam för svar, kan innebära resa eller icke resa..
Pöss!
Svara med citat

Gammal 2009-08-12, 10:42

bigvanilla

Globetrotter
bigvanilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 5

Standard
Magaluf stranden är mer blåsig än palma nova stranden, därav kan det vara mer skitigt ibland.
Svara med citat

Gammal 2009-08-12, 17:53

Gäst

Standard
var i magaluf i 10 dagar nyss, bodde på stranden, vilken jävla upplevelse, helt spårat!
Lämnade in väskorna på hotell varje kväll sen var det bara ut och fucka ur fram tills stängning, sen ner på playan och slagga. Betalade alltså 7 euro per natt/dag för mitt "boende", en solstol alltså. Finns dusch och allt man behöver på stranden. Dock kommer det en strandvakt med militär kläder halv 6 varje morgon och kollar så att alla solstolar är tomma, första dagen kastade han i oss i vattnet från solstolarna när vi låg och sov, inte snällt HEHE. Sen efter några dagar så har man lärt känna han lite och då är det cool att ligga kvar.
Try it! dissa idiot hotellen med en massa regler.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 00:27

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

var i magaluf i 10 dagar nyss, bodde på stranden, vilken jävla upplevelse, helt spårat!
Lämnade in väskorna på hotell varje kväll sen var det bara ut och fucka ur fram tills stängning, sen ner på playan och slagga. Betalade alltså 7 euro per natt/dag för mitt "boende", en solstol alltså. Finns dusch och allt man behöver på stranden. Dock kommer det en strandvakt med militär kläder halv 6 varje morgon och kollar så att alla solstolar är tomma, första dagen kastade han i oss i vattnet från solstolarna när vi låg och sov, inte snällt HEHE. Sen efter några dagar så har man lärt känna han lite och då är det cool att ligga kvar.
Try it! dissa idiot hotellen med en massa regler.
Bump jag vet, men barerna stänger 6, så om han kommer halv 6 vad är då problemet?
Svara med citat

Gammal 2012-04-06, 09:09

aakrov

Medlem
aakrov är uppkopplad nu

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard ???
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Det var vi, 4st grabbar som skulle ner. Vi ska bo på Saga Nova. Även vi har funderat på ha runt 4000 i fickpengar så det ska nog räcka.
Skönt att veta att det är några som ska ner den tiden också
Nä det e nog bara ni som ska ner just på det datumet... planet e tomt förutom ni 4 killar.....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8