ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-12, 17:27

Gäst

Standard Alcudia i slutet av augusti?
Hej!
Ska åka iväg o resa den 29e augusti o en vecka framåt o funderar nu på Alcudia..
Någon som vill tipsa om resturanger/väder/shoppingutbud mm så är jag jätte tacksam
Svara med citat

Gammal 2009-07-17, 18:16

Gäst

Standard
Vill också veta =) Åker till Alcuida den 28/8. Ang shopping så vet jag iafl att det är enkelt att ta sig till Palma med buss. Skulle gärna vilja veta lite om nattlivet, vad det finns för ställen osv.
Svara med citat

Gammal 2009-07-18, 21:54

Gäst

Standard
hHj! jag var i Aludia förra året (slutet av augusti) och jag måste säga att det var en jättetrevlig stad med en superfin lång strand men inte fanns det mycket att göra. Det beror kanske på vad man letar efter också men staden kändes rätt död när jag var där. Finns en del mysiga restauranger och stranden som sagt är jättehärlig. Ingen partyort iallafall. Vad gäller shopping fanns det gator med små mysiga butiker men där rekomenderar jag Palma istället! Bussen till Palma var smidig att ta, dock var den försenad ca 1,5 h, men vi kom dit tillslut.
Svara med citat

Gammal 2009-08-22, 09:43

Pete

Standard Bells
Hej

Har sökt info om nattlivet i Alcudia och det verkar vara lite drag på ett disco som heter Bells i alla fall.
Jag och en kompis åker den 28 aug till Alcudia och förhoppningsvis finns det lite partyliv där, fast vi är mer ute för att ta det lite lugnt men naturligtvis så lär det ju bli några kvällar med party.
Vad det gäller restauranger så finns det ju gott om dom, vädret kommer att vara kanon med ca 30 grader varmt i slutet av augusti så det kan man ju inte klaga på.
Vill man garanterat ha kul och drag så kommer det att bli så i vårat hotellrum....hahha
Vi syns i Alcudia!
Svara med citat

Gammal 2009-08-22, 09:57

Pete

Standard Mer discon
Hej igen

Hittade lite mer info om Alcudia och dess uteställen.

Menta
Störst, bäst och vackrast.
Så skulle man kunna beskriva
Alcudias disco nummer ett.
Så bra att många ungdomar
från Palma med omnejd väljer
Alcudia och Menta under sommarhalvåret
före de större och
mer etablerade diskoteken i
Palma och Magalluf.
Öppet alla dagar i veckan från
23 till långt in på småtimmarna.
Entréavgiften varierar från
kväll till kväll beroende på vilken
underhållning som bjuds. Kan
kosta ända upp till 30 euro.
Publiken är i åldern 18-30 år
och här finns flera dansgolv, sju
barer och inomhuspool.
Adress: Avenida Tucan

Magic
Ett annat disco som uppskattas
av ungdomar. Ligger vid shoppingcentret
med samma namn.
Här gäller techno.

Apoteket bar
Svenskägd bar med huvudsakligen
skandinavisk publik. Hit går
ofta barrundan med de svenska
arrangörerna.
Här spelas en mix av de
senaste hitsen och med jämna
mellanrum ordnas olika temakvällar.
Öppet från 22 till långt in på
småtimmarna. Ligger mitt emot
Hotell Port Alcudia på Avenida
Pere Mas I Reus.

Har en mer lokal känsla och attraherar
därför också den inhemska
publiken. Speciellt under
helgerna är det trångt på dansgolvet.
Lite lägre medelålder än
på de andra ställena. Ligger på
Calle Astoria.
Entre 8 euro vilket inkluderar
fri drink. Vissa kvällar har tjejer
fritt inträde.

Mambo Playa
Kallar sig själv “Sunset bar” och
visst är det något speciellt att
njuta av en cocktail eller god
drink och se hur solnedgången
förändrar havet.
Öppet från 17 till sista gästen
går. Bra musik presenterad av
lokala dj:s.

Det där är saxat ur Aftonbladet, hoppas ni har nytta av den infon.
Svara med citat

Gammal 2009-08-22, 10:00

Pete

Standard rättelse
Missade namnet på ett av ställen.

Bells Disco:
Har en mer lokal känsla och attraherar
därför också den inhemska
publiken. Speciellt under
helgerna är det trångt på dansgolvet.
Lite lägre medelålder än
på de andra ställena. Ligger på
Calle Astoria.
Entre 8 euro vilket inkluderar
fri drink. Vissa kvällar har tjejer
fritt inträde.
Svara med citat

Gammal 2009-08-22, 10:20

Pete

Standard Mer info
Hej för 40 gången.

Hittade en ganska fullständig guide över allt ni undrar över.
http://www.morlund.se/resor/alcudia/...Guide_Ving.pdf

Ha en trevlig semester.
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 22:47

chrijon

Medlem
chrijon är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Suveränt resmål!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Ska åka iväg o resa den 29e augusti o en vecka framåt o funderar nu på Alcudia..
Någon som vill tipsa om resturanger/väder/shoppingutbud mm så är jag jätte tacksam
Vi rekommenderar varmt mallorca och alcudia, då vi varit där flera gånger och då det är vårt favoritresmål.
Vi brukar bo på viva tropic lägenhetshotell som är mycket barn- och familjevänligt. Juli och augusti är helt klart bästa reseperioden, som man kan ägna långa stunder åt sol och bad både i poolen på hotellet och på alcudias långgrunda underbara strand.
Vi gillar restaurang "göta kanal" där man kan äta svensk mat som smakar kanongott och som har en jättemysig miljö. Urvalet av mat är stort och personalen är trevlig och gästvänlig. Även La tasca restaurangerna är mycket bra att äta på. det finns en sådan vid stranden nedanför sunwing resorts hotell. Många restauranger inne i alcudia är värt ett besök och det är ju ganska bra när man går utanför att det finns meny att titta på, så man vet om det finns något ätbart som alla familjemedlemmar äter. Det serveras ju mycket kött och fisk. Vädret är helt toppen! Har aldrig råkat ut för dåligt väder på denna ljuva ö! Shoppingmöjligheterna är ganska stora inne i alcudia, med allt i från kläder och souvenirer till skönhetsartiklar och strandprylar. inne i alcudia finns även en marknad som hålls öppen ett par dagar i veckan där man kan fynda lite av varje. Där säljs mycket skinnvaror mm.
Har man varit i alcudia en gång, så är man garanterat snart där igen, då man är helnöjd med detta resmål. trevlig resa och semester och njut i fulla drag!
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 09:28

kattabellatheo

Medlem
kattabellatheo är inte uppkopplad

Standard alcudia
var där august-08 d åvar där inte så mycket party på disco o så, tyckte mest där va på de stora hotellen som eden ex. de hade kvällsunderhållning me hög musik. vi bodde på Marblau o de låg mitt mellan 2 stora hotell som hade underhållning de lät som dehad suer kul iallafall
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 20:11

CaptainC

Nykomling
CaptainC är inte uppkopplad

Standard
Aludia är bäst på hela ön, här kan man göra allt. stranden är fett nice! Finns inte lika stort utbud av nattklubbar och diskon som nere i magaluf men de finns och är minst lika trevliga. de flesta resturanger och barer stänger runt 1.00.
sen som någon redan sagt de större hotellen brukar alltid ha holligång iaf till helgerna.
beger man sej ut runt midnatt vid playa de muro så hittar man mest fulla engelsk och tysk fjortisar som handlar sprit i de små närköpen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8