Tjo.. jag har jobbat tva sasonger som bartender nere i Magaluf. Forsta aret, 2006 fran slutet av juli-oktober (nar jag var nyutbildad bartender fran barskolan.net som finns nere i magaluf) sa fick jag jobb pa en engelsk nattklubb, kan saga som sa, att de flesta engelska klubbarna skiter i om du har barutbildning eller inte, det enda som spelar roll for dem ar om du ser bra ut, du ar social, JOBBAR SNABBT (mkt viktigt, de vill tjana sa mkt cash som mojligt saklart), min chef vardesatte ocksa mycket att man gav det lilla extra och bjod pa sig sjalv for gasterna, man fick garna vara lite crazy (mer dricks), och i detta fall ar det ju fordel att vara tjej eftersom det enda man behover gora ar att framsta som att man ar singel och sa trillar dricksen in... e medveten om att detta later slampigt, men det ar sa det ar

Ar du bra pa dricks kan du leva pa den istallet for pa lonen (som du far en gang i veckan).
Kan saga att det var javligt tufft att jobba pa det stallet, borjade 11 pa kvallen till 6, sen var man inte darifran forran vid halv 7, sen skulle man ata och sitta och snacka skit med alla andra som jobbade pa andra stallen vilket resulterar att man inte e hemma i sang forran typ 8 pa morgonen.... ibland senare. sen sover man hela dagen tills 3 h innan jobbet borjar och sa rullar det pa. MYCKET JOBBIGT.
Andra aret nar jag kom i borjan av sasongen (maj) fick jag jobb pa en skandinavisk bar, jobbade fran 9 pa kvallen till 4-5 pa morgonen. Da fick jag mycket battre lon, samt dricks, plus att det var mycket roligare att jobba dar an pa det stallet jag var forsta aret.
Lagenhet ar i regel skitenkelt att fixa, det enda du ska gora ar att ga till de skandinaviska stallena (Tre O, E4:an, Glade viking, grabbarna grus eller liknande) och snacka med folk som jobbar dar (de har alltid koll pa vilka som behover folk), ga aven till de bada barskolorna som finns, dar brukar folk satta upp annonser pa lediga baddar och platser i lagenheter. Ska du bo med workers kan du mer lr mindre glomma eget rum och nagon som helst form av privatliv. Man bor som packade sillar, men det ar charmigt pa sitt satt, man blir som en familj efter en sommar ihop

Hyran betalas oftast veckovis, i vissa fall manadsvis. Om ni ar smarta har ni en summa med er ner for lagenheter ar fan inte billigt. Forsta aret betalade vi 1800 euro i manaden for en sketen lagenhet (visserligen lag den centralt, men fett inte vart det...), andra aret var det lite billigare, minns inte exakt hur mkt vi betalade men da hade vi anda en mkt fraschare lagenhet an forsta aret. Och ett tips, hyr ALDRIG lagenhet av en engelsman vid namn Michael (manager pa Mulligans och Murpheys.. han e den storsta kokaintorsken nagonsin, samt dum i huvudet, och han kommer lura er pa pengar. vi fick betala mkt mer an vi skulle behovt, sen lovade han att vi skulle fa gas till spisen hela sommaren vilket vi aldrig fick trots att vi sagt till honom manga ggr).
Om ni e sugna pa restaurangjobb (och vill jobba med skandinaver) sa sok jobb pa restaurangerna Chili, Chili Lounge eller La Bodega, svenskagda allihopa..
lycka till!