ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-29, 21:34

Fin hatt

Standard Lloret De Mar!!!!
Är det någon av er som har varit i Lloret De Mar eller vet något som helst om det? Vi är 2 killar som funderar på att ta en bussresa dit med ett danskt företag. Svar uppskattas!!
Svara med citat

Gammal 2007-07-12, 09:37

glasruta

Nykomling
glasruta är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till glasruta
Standard
jag har varit i lloret de mar!
jätte fint och lungt ställe att bo på. nära till havet och bra restauranger.
Vandrar man sedan över berget kommer man till ett paradis av affärer, uteställen, karaokebarer osv

rekommenderar det
Svara med citat

Gammal 2007-07-12, 11:05

Standard
Jättefint ställe! Åkte själv ner dit för några år sedan med hyllinge buss
Svara med citat

Gammal 2007-07-14, 09:56

Päran

Globetrotter
Päran är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 6

Standard
Vi åkte dit med buss 2 år på rad 98-99.
Trivdes kanon då
ingen långgrund strand
men de ska ha blivigt riktigt dyrt där nu!

Gammal 2007-07-30, 19:47

Standard
Hej!!!
Jag hoppades att ni åkte till Lloret....Lloret är verkligen toppen.... är i Barcelona och jobbar just nu och är i Lloret varje helg... gooo Lloret
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 14:27

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Päran

Vi åkte dit med buss 2 år på rad 98-99.
Trivdes kanon då
ingen långgrund strand
men de ska ha blivigt riktigt dyrt där nu!

Jag var där förra året, o dyrt har de knappast blivit, billigaste land som fått EURO ja åkt till iaf?

Hörde att de blidde dyrt när EUROn var ny, men tror dom sänkte priserna rätt bra när turismen svek...

0,20 euro för en sanmigel bira var helt okej i supermarket sist ja var där
En bira på puben låg på 1-1,50 Euro, o då var det enliters glas. Tycker ej det e dyrt =)
Svara med citat

Gammal 2008-02-06, 12:36

Sofie och Simone

Smile Lloret de mar 18/5
Hej ni killar som funderade på att åka till Lloret de Mar!

Vi är ett stort gäng tjejer som ska dit i maj,
tänkte bara höra när ni hade tänkt åka dit.

Alltid trevligt med lite svenskt sällskap =)
Svara med citat

Gammal 2008-03-28, 13:54

Gäst

Cool gör de!!!
FETT ställe. bästa semestern ja varit på... bra natt klubbar och brudarna e galna och alla blir skitsnygga på kvällen=)
hehe
Svara med citat

Gammal 2008-04-01, 19:19

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard Lloret
Jag var i Lloret sommaren 07 med fotbollslaget. Det var riktigt nice.
På dagarna gled man runt bland alla deras olika butiker med samma varor för att hitta den billigaste affären:P

Vi åkte dit i mitten av Oktober och det var ca 22-25 grader och soligt.
På kvällarna var vi ute och festa. Det var inget drag på klubbarna så där år och det var många ställen som var stängda.

Vi hittade dock till ett ställe vid namn Moby´s. Det var där alla höll till. Fullt med folk ända till stängning. Vi hamnade även på en nattklub där man betalade 10 euro och fick dricka så mycket man orka. 16 partysugna fotbollsspelare på resa i spanien?

Den kvällen glömmer jag aldrig.

Jag vet inte hur Lloret är på sommrarna, men jag skulle iaf rekomendera Lloret baserat på min uppfattning av orten.
Svara med citat

Gammal 2008-06-10, 16:46

Gäst

Talking Grymt
våran klass var där nere som avslutningsresa och jag säger det bara fy fan va kul det var. vi hade dock dåligt väder men kvällarna var alltid roliga....Det bästa stället att gå ut på är definitivt Moby's ifall man inte vill få tinitus sen vet jag inte hur det är när det är högsäsong men i maj är Tropics och moby's det bästa....St trops kommer lite halkandes efter men sjukt bra ställe....Säger bara det bo inte på Don Juan sjukt äklig mat. det ända som var bra med hotellet är att det låg jätte nära alla uteställen tog typ 3 min att gå sen hörde man inte alls mycket från stan när man var opå hotellrummet....sen måste ni åka till Water world och hoppa bungiee jump kostar dock 60 euro men är verkligen värt det. du får en t-shirt och en dvd skiva där du ser dig sj hoppa skit kul. hoppas ni åker dit och hoppas ni får fint väder och jävligt roligt
Svara med citat

Gammal 2008-06-17, 13:28

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard
Det var verkligen grymt...Måste bara hålla med dig som skrev det om Don Juan.

Det låg väldigt bra till, men maten var inte alls någon höjdare...En riktig besvikelse faktiskt...
Svara med citat

Gammal 2008-06-28, 18:02

Gäst

Standard
ska man resa någåonstans så är det definitivt till Lloret de Mar!
Helt klart bästa resan jag någonsin varit på! Var där 19-26 juni och bodde på Santa Ana II. Vi trivdes hur bra som helst! Perfekt gångavstånd till allt. Inga måltider dock, men fanns kök i alla rum. Vi tyckte att vårt rum var stort, men sen träffade vi på några andra svenskar och deras rum var om möjligt ännu större! Santa Ana II ligger precis bredvid Don Juan och vi träffade några som bodde där också så jag kan verkligen rekommendera Santa Ana II.
De på Don Juan betalade 3800 med DUF och fick då åka buss i 30 timmar. Vi beställde vår resa från ungdomsresan.se och betalade 2800 för flyg + boende.

Tropics är det bästa stället! Surf har dock billigare drinkar så vi gick dit och fyllde på innan vi drog oss till Tropics och dansade till stängningsdags!

Åk till Lloret de Mar och ni kommer INTE ångra er!
Svara med citat

Gammal 2008-07-26, 23:17

andxandrea

Standard Lloret!
Jag var på språkresa i Lloret de Mar med EF förra sommaren, och jag kan definitivt rekommendera orten! Det är skitmånga svenskar där, men även italienare och fransmän
Fest varje kväll, gick för det mesta först till någon tequila-bar där shots/drinkar kostade 1 euro. Kom dock ofta hem därifrån med kvitton på över 30 euro, för att eftersom det var så billigt var det inga problem att bjuda, och ju mer man drack desto givmildare blev man, haha. Surf var asnice, där hängde väldigt många svenskar, vilket alltid är kul. Ska åka tillbaka dit nästa sommar med en massa tjejkompisar i två veckor.
Om det är en festresa man är ute efter är det helt rätt ställe att åka till!
Svara med citat

Gammal 2008-08-25, 12:20

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Fin hatt Visa inlägg

Är det någon av er som har varit i Lloret De Mar eller vet något som helst om det? Vi är 2 killar som funderar på att ta en bussresa dit med ett danskt företag. Svar uppskattas!!

Det går flera bussresor fråb Sverige, Jag har varit i Lloret de mare varje år under ca 10 år och haft med familjemedlar från 7 år till 60 år. Det finns något för alla. Ungdomarna har massor av diskon och barer att gå på och stranden inne i Lloret är som ett stor disko, Fanals är den stadtsdel som är lugnare med några restauranger och barer, stranden är folk i alla åldrar.

Jag rekomenderar er att åka ned och hoppas att ni får en riktigt rolig resa
Svara med citat

Gammal 2008-09-22, 19:34

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Fin hatt Visa inlägg

Ett mycket bra semester ställe,åkte dit via en bussresa!
Svara med citat

Gammal 2008-09-27, 20:37

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Smile lloret de mare
Har varit lloret de mare ni är två killar som ska åka det är inget hålligång väldigt lugnt MVH Christina
Svara med citat

Gammal 2008-11-02, 10:00

Gäst

Talking Ang Lloret de mar
Jag har bott där i 4 år och kan varmt rekommendera den här staden!
Här finns allt man kan önska sig: jättefina stränder, massa diskotek och nära till Barcelona!
Tveka inte, utan åk ner och ha skitkul!!!!
Svara med citat

Gammal 2008-11-10, 23:44

Gäst

Standard boende i lloret...
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag har bott där i 4 år och kan varmt rekommendera den här staden!
Här finns allt man kan önska sig: jättefina stränder, massa diskotek och nära till Barcelona!
Tveka inte, utan åk ner och ha skitkul!!!!
hej, såg att det var folk som bott i lloret eller i barcelona.. funderar på att flytta dit.. ngn som har tips om var man kan hitta boende? ../sofie
Svara med citat

Gammal 2009-02-06, 15:47

Ida Otterdahl

Thumbs up Jättebra fest ställe!!
Jag har varit där nere ca 30 ggr!!
Första gången 1997.
Har åkt mycket buss och har även arbetat som resledare på bussarna 1 säsong. Bodde nere i Lloret de mar 1 säsong och jobbade som inkastare med en kompis.
Har oxå flugit dit, billigt och bra med Ryan air.
Kan varmt rekommenderas!!!
Svara med citat

Gammal 2009-03-24, 22:34

Gäst

Standard Party!
Tjena jag var där i sommras med fotbolls laget, vilket ställe säger jag bara!
Det var party hela nätterna tills de stängde runt 4,5
Innan nattklubben rekommenderar jag ett litet hak som hetter the Box, Gratis alkohol i mängder!
Som bästa nattklubb så slår privat magic allt Fem dansgolv med olika musikstilar GRYMT!
Åk dit och det blir ett minne för livet

//Partybruden
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8