ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-28, 17:32

Johanna

Standard Paraiso de Alcudia & matkassa
Hej. Jag behöver eran hjälp.
Först och främst vill jag veta allt ni vet om Solresors hotell Paraiso de alcudia. Är det bra hotellrum? Bra mat??? Bra barnpool? Är det svårt att få tag på solstolar????

Sen vill jag veta om priser på Mallorca /Alcudia.
Vi har inte bokat någon halvpension utan har lägenhet men helst så vill vi äta ute så mkt som möjligt. Inget märkvärdigt. Inga tvårättersmiddagar för att vi kommer ha en 2,5 åring med oss som inte vill sitta och njuta av lååånga middagar :wink: utan vi vill ha vanliga middagar, typ pasta, pizza, mousaka och sånt. VAD kostar SÅNDANA MIDDAGAR /LUNCHER???? Det kanske är värt att betala 1200/ person för halvpension????

Hoppas att någon kan hjälpa oss med ovanstående frågor.
Svara med citat

Gammal 2007-07-17, 12:21

Yvone

Standard Matkassa m m
Hej!

Har precis varit på Mallorca och bott på Paraiso de Alcudia.

Vi hade också funderingar över om vi skulle boka halvpension. Vi var två vuxna och en 15-åring som skulle åka och det skulle gå på 2 800 kr för oss alla. Mycket prisvärt.

Men vi tog inte halvpension och det är vi glada för.

Visserligen åt vi inte på hotellet, men vi tittade in och såg hur det såg ut. Det verkade inte vara något fel på maten. en hel del rätter såg riktigt goda ut. Dessutom var det olika teman , t ex italienskt, mallorcianskt m m.

Men det är ju så ialla fall att det är kul att lämna hotellområdet på kvällen, gå iväg på den trevliga strandpromenaden in mot hamnen och leta upp någon restaurang.

Vi åt så gott som alltid på nya restauranger varje dag. Och det är inte så förskräckligt dyrt. Det beror i och för sig lite på vad man väljer för rätter.

prisnivån ligger på ungefär för

Pizza 6-8 EUR
Lasagne 6-9 EUR
Annan pasta 6-9 EUR
Kötträtter 9-18 EUR
Grillspett oftast runt 10-12 EUR
Husets vin ca 5 EUR för 1/2 liter
Flaska vin (husets) ca 8-10 EUR
Öl 2-3 EUR
Vitlöksbröd 1,5-2 EUR

Men priserna är ju självklart ganska varierande beroende på vad man väljer för restaurant. (vi valde bort de dyrare)

Hotellets snackbar har prisvärd lunch.
Tex hamburgare m pommes frites 3 EUR
Toast m pommes 2,5 EUR.
Omelett m pommes (barnportion men ok till lunch för en vuxen) 2,5 EUR
Tonfisksallad 4 EUR

En restaurang vi gick till flera gånger var en som låg på strandpromenaden direkt efter Viva Hotell tror jag att det var (Vita parasoller) Live musik de flesta kvällar (soft)
Prisvärt och gott. Trevlig personal och ingen inkastare...

Gällande solstolarna så var det det tråkiga. Redan vi 7-tiden på morgonen sprang folk (oftast pappor) ut och lade sig under handdukarna (och frös) för att reservera stolar till resten av familjen.
Hotellpersonalen brukade gå en runda och plocka bort handdukar där det inte låg några människor. Handdukarna fick de hämta på ett annat ställe sedan.

Vi låg istället ofta på stranden. 2 stolar och 1 parasoll för 7 EUR. Däremot badade vi en del i polen. (samt i havet).

Rummen var ok, men inte mer.

Hoppas tipsen kan vara till lite nytta.

Hälsningar
Yvonne
Svara med citat

Gammal 2011-12-02, 12:48

Gäst

Thumbs up Paraisio de Alcudia
Åhhh. vi var där i september! Heeelt underbart! Så nöjda med hotellet som boende, dessutom sas det att en helrenovering skulle ske nu inför säsong 2012 så standarden kan ju bara bli bättre även om det inte fanns något att klaga på!

Vi hade halvpension.. frukosten kanon! Middagarna var inte roliga alls, maten smakade inget eller lika oavsett om det var fläsk, kyckling eller kanin.. Nä middagen kan jag inte rekomendera men frukost absolut. till frukost fanns ALLT möjligt.

vi ska oxå boka ny resa dit till hösten!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8