ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-15, 12:27

shampoosuicide

Nykomling
shampoosuicide är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Canazei / St Anton
Hej vi är 5 17åringar som skulle vilja åka iväg till alperna nu vid februari. Vi har kollat på priser och Canazei blir betydligt billigare än st Anton . Dessutom är vi 17 och i Canazei är det 16 års gräns ( blir detta ett problem i St Anton, vi är 17 tjejer , att komma in på klubbar och köpa alkohol??) och hur är skidåkningen på ställena ???
Svara med citat

Gammal 2009-11-19, 22:06

thecolderwater

Nykomling
thecolderwater är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard -
Hej hej!

Jag var i Canazei med tre tjejkompisar i april i år på påsklovet. Det var helt fantastisk skidåkning, och hela skidsystemet som inkluderar Sella Ronda är så otroligt stort att man inte riktigt kan förstå det. Angående åldern på uteställena behöver ni inte oroa er. De kollar inte. Jag vill dock poängtera att det endast finns 2 uteställen (som vi såg iaf... och vi var ändå runtom i hela Canazei, det är inte så stort) i Canazei, en bar som heter Rosengarten och en "klubb" som heter Lieber Augustin. När Rosengarten stängde gick man till den sistnämnda som stängde typ kl 3.

Trots att det endast finns dessa två ställen var det en av de bästa veckorna i mitt liv. Jag vet inte hur St Anton är, dock har jag hört gott om stället. Men jag kan verkligen rekommendera Canazei.

Mvh Jenny
Svara med citat

Gammal 2011-03-20, 20:01

Gäst

Standard Varför måste du dricka alkohol?
Om du är omyndig, varför kan du inte vänta med att dricka alkohol på semestern? Egentligen så tycker jag att ni skall åka med era föräldrar innan ni är 18 år, men de har väl ingen aning om att ni tänker supa på er resa?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8