ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-29, 18:15

resefantasten

Medlem
resefantasten är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 5

Standard favorit?
vilket är erat favorit-skidställe? skulle vilja ha lite inspiration..
Svara med citat

Gammal 2008-07-07, 19:05

darbel

Nykomling
darbel är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard
Har visserligen bara varit i Alperna en gång men var då i Saalback i Österrike och det var UNDERBART! Den orten har allt...grym skidåkning, bra fest och överlag en väldigt trevlig by!
Vet inte vad du är ute efter vad gäller svårighetsgrad men om du enbart är ute efter de svåraste pister som finns att få ta på så kanske du ska söka dig nån annanstans. Skidåkningen är alltså riktigt bra men det finns endast 5 svarta pister vilket kanske är lite snålt.
Vad gäller utelivet är det kanon, after-skin lär vara alpernas bästa har jag hört (då låg vi och sov och laddade inför kvällen/natten!) och det är riktigt go stämning i Saalbach.

Åk dit..du kommer inte bli besviken!

Gammal 2008-08-15, 15:29

sandras

Nykomling
sandras är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Alperna
Hej!
Det beror ju lite på vad du är ute efter.
SaalbacH är ju oerhört bra, både skidåkningen och socialt. Jag tycker personligen att världens bästa after ski finns där i form av Hinterhag Alm, där livebandet Flamingos börjar spela kl 16 varje dag och det är tysk umpa bumpa som gäller!
St Anton är trevligt det också, men man får ju vara beredd på att mest stöta på ungdomsgäng i 18års åldern. St Anton känns som Alpernas Magaluf eller Kos tycker jag.
Bad Gastein har sin charm, men de senaste åren tycker jag att där har varit fler svenska bummare än resenärer.

I Italien tycker jag mycket om Arabba, som är en lite pärla som inte många känner till. Fantastisk service på hotellen, underbar mat och bra skidåkning.

Hoppas att du hittar nåt som passar!
Hls Sandra
Svara med citat

Gammal 2008-08-15, 20:49

Owe sandal

Globetrotter
Owe sandal är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Chamonix
Helt klart Chamonix vad det gäller skidåkningen,men tycker att mysighets faktorn är större i Österike St:Anton, som också har bra skidåkning , men inget slår off pist åkningen i Chamonix
Senast redigerad av Owe sandal den 2008-08-15 klockan 20:52.
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 11:53

dm_82

Nykomling
dm_82 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Smile Kanske...?
Kanske Norge har de bästa

Gammal 2008-10-15, 15:52

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av sandras Visa inlägg

Hej!
St Anton är trevligt det också, men man får ju vara beredd på att mest stöta på ungdomsgäng i 18års åldern. St Anton känns som Alpernas Magaluf eller Kos tycker jag.
Stämmer om man kommer ner sportlovsveckorna (alltså svenska) då är det fullt med odrägliga ungdommar me pappaskort. Jobbar själv på vintrarna där som servitris.

Men St Anton har något att erbjuda alla. Allt från nybörjar åkning till avancerad offpist (guiderna har fantastik koll, kan rekomendera www.pisttopowder.com som e inte bara trevliga utan kunniga)

Så om man kan undviks sportlov o påsk då de inte bara e mycket folk o långa liftköer utan dyrt.

-Sophie
Svara med citat

Gammal 2009-02-08, 22:52

Teessie

Medlem
Teessie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard :)
Utomlands - Chamonix
Sverige - Åre
Norden - Trysil

I helhet då sen finns det ju självklart andra ställen som är bättre på det ena eller det andra. Men såhär tycker jag helheten

Gammal 2009-02-12, 16:54

Suneask

Nykomling
Suneask är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Standard
Verbier helt klart bra skidor mysig stad!
Svara med citat

Gammal 2009-02-24, 08:43

l.andersson

Nykomling
l.andersson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard
Jag blir den förste om för in Nordamerika i diskussionen då!
Spenderar säsongen i Whistler och har inte sett något ställe jag gillar så mycket! Sjuka möjligheter till offpist, bra uteliv, folk är TREVLIGA (inte bara lite mindre otrevliga som på visa ställen hemma) osv.. Det enda jag har som möjligen talar emot Whistler är isåfall att pisterna inte alltid är helt hundra..

Men orten tar ändå enkelt platsen om min favorit!
Svara med citat

Gammal 2009-02-27, 20:05

Gäst

Standard
Jag har bara varit i Champoluc men var ortoligt nöjd med skidåkningen! Dock kom det inget puder men de fick man leva med så mycket som solen sken. Dock saknas party känslan...

Åker till Canazei imorgon hoppas det blir bra
Svara med citat

Gammal 2009-03-12, 11:51

långresa

Nykomling
långresa är inte uppkopplad

Standard
Jag åkte med UCPA till Val Thorens. Heeelt fantastiskt! Jag åker ju bräda och är således ingen fan av kilometerlånga transportsträckor. Inget sånt i Valtan inte. Helt perfekt om man är brädåkare!
Svara med citat

Gammal 2009-03-22, 16:47

henrikthk

Nykomling
henrikthk är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Thumbs up Hej, får lyfta in Canada.
Vid sidan av skidåkning helt perfekt land att turista i, vänliga människor och lätt att resa i. Inte minst "ad-hoc" utifrån väder och vind. Mycket trivsammare än USA upplever jag. Tips - dec-februari kan det vara smart att ordna boendet någon dag i förväg då Canadensarna själva gärna weekendåker i backarna. Med "normal" växelkurs även skapligt billigt när det kommer till vardagsutgifterna.
Du sökte inspiration och möjligen kan du få det på den reseblogg vi gjorde när vi var där för ett par veckor sedan - [url=http://datfau.wordpress.com].
Svara med citat

Gammal 2009-03-23, 00:12

l.andersson

Nykomling
l.andersson är inte uppkopplad

Standard
Måste bara påpeka att jag var först med Kanada :P

Slänger också upp länk till två bloggar som inspiration! (pågående resa)
Den första är min egen och den andra är "gänget" jag reser med

Toteblogg
www.canadcali2009.blogspot.com
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 22:25

karin60

Medlem
karin60 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Åh, österrike helt klart. zell am see är helt underbart på vintern. Ett av de största systemen jag sett. Men det bästa av allt är att på toppen i en av backarna finns en liten stuga där de serverar den godaste kyckligen du kan tänka dig. Skidor och mat, bättre blir det inte haha!
Svara med citat

Gammal 2010-09-06, 16:21

karljan

Nykomling
karljan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Kalla mig tråkig, men min favorit är i alla fall åre! =)
Svara med citat

Gammal 2011-06-02, 12:33

Maya_90

Nykomling
Maya_90 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard
Det bästa ställe jag varit är faktiskt Kittelfjäll i Lappland. Det finns bara en eller ett par liftar och fantastisk offpiståkning. Efter jag provat offpist hade jag ingen lust att gå tillbaks till piståkning. Men det är riktigt långt norr ut så det gäller att inte åka när det är för kallt. Billigt är det också i jämförelse med andra ställen och man kan ta sovbuss från Stockholm.
Senast redigerad av Maya_90 den 2011-06-14 klockan 16:15.
Svara med citat

Gammal 2011-08-18, 03:26

Gäst

Standard
I helhet då sen finns det ju självklart andra ställen som är bättre på det ena eller det andra. Men såhär tycker jag helheten Buy Tera Gold
Tera Items
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8