Wien är inte så känt för sina bad, däremot har de flesta finare hotell egna termalbad. Vad är ni intresserade av? Jag kan i af nämna några måste-se ställen som finns i bakhuvet
*Stadsdelen Grinzing i norra Wien. Här finns det gott om restauranger som serverar typisk österrikisk mat i trevlig atmosfär. Spårvagn 38 till station Grinzing. Väl i Grinzing kan man hoppa på buss 38A till Kahlenberg, en utsiktsplats uppe på berget bakom Grinzing där man har en fantastisk panoramautsikt över hela Wien.
*Prater - ett av Europas största nöjesfält med bl.a det världskända pariserhjulet. Inträde är gratis. Tunnelbana 1 och 2 till station Praterstern.
*Schönbrunn - Habsburgarnas berömda sommarslott med en tillhörande slottspark. Här finns även världens äldsta Djurpark! Tunnelbana 4 till station Schönbrunn.
*Centrum - hela centrum är en sagostad med vackra gamla byggnader. Här stöter man på Operan, Parlamentet, Rådhuset, kungliga slottet Hofburg, Stephanskyrkan, konstmuséet Albertina osv... Caféer och shopping finns i överflöd.
*UNO-City - Förenta Nationernas europeiska högkvarter, omringat av ett pompöst höghusdistrikt. Här finns även Wiens TV-torn med en restaurang och utsiktsplats nästan 200m upp i skyn! Tunnelbana 1 till station Kaisermühlen (Vienna International Centre)
*Slottet Belvedere - ett vackert barockslott med en storartad konstsamling (bl.a Gustav Klimts "The Kiss"). Spårvagn D och O till station Südbahnhof.
*Hundertwasserhaus - en väldigt udda byggnad skapad av den omstridda arkitekten Hundertwasser. Själv var jag inte särskilt imponerad, men det är mekka för folk som gillar udda saker!

Spårvagn 1 till station Hetzgasse.
Det är nog allt jag kan tänka mig på rak arm. Förresten finns det flera olika sätt att ta sig från flygplatsen in till city. Om du säger ungefär vart ert hotell ligger kan jag tipsa om rätt färdmedel.