ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-09, 17:41

Liencam

Nykomling
Liencam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Liencam
Cool Australien i slutet av 2012
Hallå, Jag kommer i november/december? att åka till Australien i ett år och jobba och uppleva landet. Men inga kompisar här hemma är sugna så vänder mig till "internet" hehe

Någon/några här som är sugna? jag vet inte vart i Australien jag vill, eller datum jag vill åka men jag funderar på att jobba med fruit picking under 3 månader någon gång under resan för att kunna förlänga/söka nytt working holiday visa i 12 månader.

Någon gång nu i vår/sommar hade jag tänkt att fixa klart allt med flyg osv då det är billigare än att komma en månad innan, Låter något intressant hör av er

Lite om mig, jag har dålig humor, världens längsta stubin då jag aldrig är arg, tycker om att festa lika så vanliga aktiviteter, är en person som är lätt att umgås med osv
Förövrigt så är jag nu 19 år men fyller snart 20
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 02:07

Gäst

Thumbs up
Jag har funderat i exakt samma banor. Är 19 år och pluggar sista året på gymnasiet nu och vill ut i världen efter gymnasiet. Jag har inte delat mina planer med några kompisar men de flesta verkar väldigt inbitna på att fortsätta studera av någon outgrundlig anledning så tvivlar på att jag skulle få med mig nån. Preliminärt så är jag absolut på
Svara med citat

Gammal 2012-02-12, 14:22

Gäst

Standard
Jag och min flickvän planerar ungefär samma sak, fast även att inkludera Nya Zeeland och Fiji/Tonga i våra planer. Vi vill pröva både att jobba på farmer/i städer för pengar och att wwoofa (förutom att resa runt såklart.). Ingen av oss har heltidsjobb just nu eller hade det i höstas heller så om vi ska tänka realistiskt kommer vi nog iväg tidigast i november, men troligast i december-januari (om vi ska hinna ansöka om arbetsvisum med pengar på banken och allting).

Hur mycket pengar planerar du att ha med dig? Har läst att man kan få runt 100/h som bärplockare om det inte är på provision, vilket gör att det känns hanterbart att även jobba ihop respengar där. Tänker du åka själv?
Svara med citat

Gammal 2012-02-13, 17:16

Liencam

Nykomling

Standard
jag vet inte men en 40 - 50 000kr är väl tänkt för att vara säker på att man klarar sig där nere, köpa/hyra bil osv

det där med bärplockare har jag funderat lite på då man kan förlänga sitt visa med 1 år om man jobbat med det i 3 månader,
som det ser ut nu så kommer jag att åka själv, eller inte med någon jag känner då alla ska plugga vidare, drf jag skrivit i forumet om resekompis
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 22:29

Huldamatilda

Nykomling
Huldamatilda är inte uppkopplad

Standard
Helt klart intresserad!
Är 18 år och tar studenten nu i vår, har suttit hela kvällen och sökt om just australien och att jobba där
Svara med citat

Gammal 2012-02-17, 11:39

Liencam

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Huldamatilda Visa inlägg

Helt klart intresserad!
Är 18 år och tar studenten nu i vår, har suttit hela kvällen och sökt om just australien och att jobba där
Det låter ju najs, har du planerat var i australien du vill?
Ska du åka med WTC?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8