ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-05, 21:35

ttoobbee

Nykomling
ttoobbee är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Kykladerna Grekland sommaren 2012
Hejsan!
Jag och en polare 20 och 21 år har bokat flyg ner till Santorino 11/6 och ska båtluffa så länge plånboken accepterar det vi båda kommer säga upp oss i maj och jobba maj ut , så på detta sättet har vi bara pengarna att följa vi kan alltså va borta hur länge vi vill och vart vi vill men vårt äventyr börjar på kykladerna nere i Grekland. Det var lite om oss och våra planer.

Nu undrar jag om det finns andra mellan 18-25 som också har planer att dra ner och vad ni har för planer på er semester och kanske är sugna på att ha två grabbar som rese kompisar. Hade varit kul att träffa andra scandinaver på vår trip.
Svara med citat

Gammal 2012-02-06, 23:32

lainen

Standard Båtluffa
Tja! jag och en polare var ner förra sommaren och det var det bästa vi gjort! ska ner nu i sommar igen och båtluffa igen, vi ska också åka direkt till santorini och sen ta oss vidare. beroende på vad ni vill så kan jag rekommendera olika öar; santorini är otroligt fint, att hyra en 4-hjuling och åka runt och se ön är klockers. vill ni festa är det kos eller ios som gäller. vi kommer troligen vara på ios runt midsommar, sen kan jag även rekommendera milos(mysig ö trevlig ö, dock inte så mycket fest men hyra en moped där och kika runt lite var bra. Vill ni träffa skandinaver är naxos bra, dock är det mycket barnfamiljer där. vet ej hur länge vi var där, förra året var vi där i 3 veckor och brände runt 15 000kr/person och då snåla vi inte ett dugg, dvs käka gott och festa rätt mycket.

överlag kan man säga att de var hur bra som helst! kör hårt!
Svara med citat

Gammal 2012-02-06, 23:49

Gäst

Standard
I slutet av Juni ska jag ner till Naxos med familjen en sista gång. Jag är 19 år och det här blir den sista resan jag får betald för mig. Två veckor på samma ställe med en massa småbarn som sällskap är inte så kul som det låter. Jag förlänger gärna den resan om pengarna finns. Förhoppningsvis får jag också med mig en polare. Som sagt, om allt vill sig väl så skulle det vara skitskoj.
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 18:51

ttoobbee

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lainen Visa inlägg

Tja! jag och en polare var ner förra sommaren och det var det bästa vi gjort! ska ner nu i sommar igen och båtluffa igen, vi ska också åka direkt till santorini och sen ta oss vidare. beroende på vad ni vill så kan jag rekommendera olika öar; santorini är otroligt fint, att hyra en 4-hjuling och åka runt och se ön är klockers. vill ni festa är det kos eller ios som gäller. vi kommer troligen vara på ios runt midsommar, sen kan jag även rekommendera milos(mysig ö trevlig ö, dock inte så mycket fest men hyra en moped där och kika runt lite var bra. Vill ni träffa skandinaver är naxos bra, dock är det mycket barnfamiljer där. vet ej hur länge vi var där, förra året var vi där i 3 veckor och brände runt 15 000kr/person och då snåla vi inte ett dugg, dvs käka gott och festa rätt mycket.

överlag kan man säga att de var hur bra som helst! kör hårt!
Tja tack för svar ! Vi har läst på väldigt mycket om de olika öarna så vi har rätt mycket förfakta. Vi kommer också vara på ios över midsommar enligt vår plan =) Oj 5000/vecka det lät sjukt billigt jämnfört med vad jag hade tänkt mig är sovplats inräknat då också?

Om du har lust får du jätte gärna skriva ner lite priser på tex?
Öl?
Vanlig enkel middag?
Sovplats?
Båtresor?
Hyra moped?

Har läst om lite priser men hade varit kul att höra från någon som varit där så nyligen. Är ni tjejer eller killar och hur gamla är ni =)
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 18:53

ttoobbee

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

I slutet av Juni ska jag ner till Naxos med familjen en sista gång. Jag är 19 år och det här blir den sista resan jag får betald för mig. Två veckor på samma ställe med en massa småbarn som sällskap är inte så kul som det låter. Jag förlänger gärna den resan om pengarna finns. Förhoppningsvis får jag också med mig en polare. Som sagt, om allt vill sig väl så skulle det vara skitskoj.
Ja jag tycker absolut du ska förlänga resan, du är 19 år det är nu det är dags att leva innan det blir försent.. Är du intresserad av att träffa oss på någon ö och luffa vidare med oss så är det bara o skriva i PM så kan vi snacka mer och byta facebook tex. =)
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 18:57

Sofia922

Standard
Att öluffa i Grekland är en av min punkt på "100sakerattgörainnamandör-lista"
Sticker ner med en tjejkompis den 18/6! Vi flyger dock till Athen först för att sedan ta oss vidare. Vi siktar oxå på att sluta upp för att fira Midsommar på ios! Någon som vet hur mycket det kostar att äta ute på öarna? Både lättare mat och lite finare mat lär vara ganska billigt antar jag?

Vi ses på öarna!
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 19:00

ttoobbee

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia922 Visa inlägg

Att öluffa i Grekland är en av min punkt på "100sakerattgörainnamandör-lista"
Sticker ner med en tjejkompis den 18/6! Vi flyger dock till Athen först för att sedan ta oss vidare. Vi siktar oxå på att sluta upp för att fira Midsommar på ios! Någon som vet hur mycket det kostar att äta ute på öarna? Både lättare mat och lite finare mat lär vara ganska billigt antar jag?

Vi ses på öarna!
Då sticker ni ner en vecka senare än oss ! Har hört att det ska vara billigare i Juni och fram tills mitten av Juli att leva där nere men kan inte svara på priserna alls haha.. Vad har ni alla tänkt bo på ios det jag har hört talas om är Sunrise där det ska bo mycket backpackers från Norden tydligen.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 11:52

lainen

Standard båtluffa
Oj priser, jag tyckte de var billigt typ 20euro för en bra måltid med dryck, sen finns de både billigare och dyrare beroende på vad du vill ha.
Prisnivå på färjorna var olika, snabbfärja kunde kosta rätt mycket, kanske 40-50euro medan de långsamma färjorna var billiga 10-25euro. boendet var billigt, vi betala runt 12-15euro per natt/person. där kan ni förhandla lite.
Boende är inga problem om ni ska åka i juni, när ni kliver av färjan står en hel hög med folk som försöker dra med er till deras hotell. Var lite kalla där och ni kan hitta billiga och bra boenden.
Priserna på 4-hjuling var 20euro för 24timmar, sen ska ni tanka den med så räkna med ungefär 30euro. Kommer ej ihåg va moped kosta.

vi var två killar som åkte men mötte upp två tjejpolare som vi var med. åldern på oss var 22 resp 26. // väl mött!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8