ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-30, 23:45

Resesugen

Nykomling
Resesugen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Nu är det dags för det stora äventyret
Jag är en tjej som är nitton år gammal och jag här en längtan efter att resa, tyvärr är det ingen av mina vänner som tycks dela denna längtan så därför tänkte jag att jag kunde försöka här. Jag är sugen på att göra en riktigt omfattande resa och har då förstått tittat på Australien och USA men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill, jag är oxå sugen på att resa runt i Asien och uppleva kulturen där men jag vill gärna ha en resekamrat. Om det är någon därute som skulle vilja utforska världen men kanske inte ensam så kan du väl höra av dig?
Svara med citat

Gammal 2012-02-03, 18:48

Joel Karlsson

Nykomling
Joel Karlsson är inte uppkopplad
Joel Karlssons avatar

Standard
Är också apsugen på att resa australien, är mer intresserad av aussie än usa eller asien, har själv rest nya zeeland 6mån, sydafrika 6v, och thailand,maroco,teneriffa och los angeles ca 2v styck och påväg till chile, peru och påskön i 5v den 20:e. Har alltid haft sällskap med undantag för 4veckor själv i sydafrika, men kommer att resa själv denna resa också, men det brukar alltid bli roligare med sällskap. Sitter själv och planerar med jobb osv. och räknar men att kunna resa i ungefär 3-4månader utan några större problem men det visar sig islutet av sommaren, men preliminärt kan jag. dessutom blir det till hösten/vintern 2012, men om du vill se lite mer foton om vad jag och min resekamrat brukar hitta på så kan du se lite bilder på ansiktsboken: https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=730824004 . Att få så mycket möjligt av resan bör man redan i sverige kolla efter en billig 3000-6000:- bil via nätet och sedan planera lite resemål och reseruter så får man så mycket som möjligt av resan..
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 13:25

Michaela

Standard
Hej!
jag är en tjej på 20 år som för tillfället bor i Norge och säsongar. Jag är jätteintresserad! Ingen av mina vänner hemma i Sverige har någon större lust att åka någonstans, men jag vill se världen! Skicka ett mail om du vill snacka mer

Michaela.ohman11@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 17:11

linneahassel

Nykomling
linneahassel är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard Häng med till Asien!
Hej!
Jag har också en enorm lust att resa ut i världen och uppleva så mycket som möjligt! Jag är en tjej på 20 år som liksom du letar resekompisar, och jag är mest intresserad av Asien! Kina, Thailand och kanske Kambodja eller indien? Det spritter i mig efter att få komma iväg och uppleva kulturen, sevärdheterna såsom kinesiska muren, förbjudna staden etc! Men också ta del av stränderna, solen och kanske ta dykcert. i Thailand! Möjligheterna är många och jag är öppen för det mesta!

Hör av dig om det låter intressant!
linnea.hasselgren@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 23:04

Joel Karlsson

Nykomling
Joel Karlsson är inte uppkopplad
Joel Karlssons avatar

Standard
Vilka datum är ni intresserad och har möjlighetet att resa? Ringde ang. resan till chile-påskön-peru och verkar inte som hon har bokat resan trots att jag påpekat att jag vill ha den så eventuellt blir det resa någon annan stans mellan 20:e feb-29:e mars får klarare besked på måndag då hon kommer tillbaka från semestern. Kan faktiskt tänka mig thailamd(några dagar i dykparadis) och norra thailand är fint, sedan china är en id'e
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8