ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-16, 01:20

Theycallmemosko

Nykomling
Theycallmemosko är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Se Världen höst 2012?
Hallå Allihopa!

Jag är en tjej på 19år (blir 20 i mars) som för tillfälligt bor i Norge och jobbar mig rik! Jag har alltid haft en dröm om att åka ut i världen och upptäcka olika kulturer, platser och äventyr. Problemet är att jag inte har någon resepartner eftersom alla mina vänner studerar (buhhu).

Nu har jag 0:- sparade men har tänk spara så mycket så möjligt fram till september och efter det ta mig iväg med någon/några på en längre resa.
Därför är det också perfekt att peppa varandra till att spara pengar samtidigt som vi planerar platser, och saker vi ska uppleva under resan. Ett jobb borde du ha iallafall...

Jag har tänkt vara iväg i minst ett halvår och tycker därför det är viktigt att de jag reser med är min typ av människor. Själv är jag väldigt social och har absolut inte svårt för att prata, samtidigt som jag är väldigt flexibel och anpassningsbar. Det finns väldigt få som jag stött på som jag inte kan umgås med. Jag är ganska spontan och gillar spänning i livet, vilket jag hoppas på att vi kommer uppleva så ofta så möjligt. Humorn är också väldigt viktig. Jag skämtar 24/7 och skrattar åt mina egna skämt tills jag gråter och har du svårt med humor kan det vara jobbigt för dig att resa med en person som mig.

av resan vill jag få ut så mycket så möjligt. Jag vill se natur, kultur, människor, fester, festivaler, djur, mat. sport, musik och allt emellan.

eftersom jag inte har planerat någonting så hoppas jag att du svarar så fort så möjligt så vi tillsammans kan planera den bästa resan ever!

P.s bra om ni har skype, lättare att kommunicera face to face

Ha de bra// Amina
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 10:18

Juliee

Nykomling
Juliee är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Standard
Hej Amina!
Du, jag fastnade rätt snabbt här!
Är också en snart tjugoårig tjej som har exakt samma planer som du. Tanken att vara ute i ungefär ett halvår och uppleva världen från alla dess hörn. Vill precis som du åka nu i höst.
Jag bor nere i skåne och jobbar för att spara ihop till en bra reskassa. Vi låter dessutom rätt lika till personligheten så detta hade kunnat klaffa rätt bra har jag en känsla av.
Har både mail, facebook och skype är inget problem att fixa.
Hoppas vi hörs av!
Ha det bäst
MVH Julia
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 18:14

Gäst

Standard Hej tjejen!
Detta låter verkligen intressant!
Finns det något sätt jag kan nå dig?

Min mail är lindholm.ellinor@gmail.com

Lite om mig själv: Jag heter Ellinor, fyller 20 i December arbetar just nu så mycket jag bara kan för att spara ihop pengar. Är riktigt riktigt sugen på att resa och se världen lite, och jag känner igen mig i hela din beskrivning

Hör gärna av dig!!

Mvh Ellinor
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 14:35

Gäst

Standard Hejsan!
Spännande! Mitt namn är Malin och jag fyller 21år i maj

Jag är precis som du ute efter en resekompis till hösten 2012!

Jag sparar redan för fullt och ska ut på en resa som jag dock inte har planerat ännu då jag inte vill åka helt själv. Jag vet ungefär vilka länder jag vill besöka men är väldigt anpassbar.

Jag har Skype, mail och facebook. Hur kan jag nå dig? Min mail är M_ysig@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-01-28, 15:49

Holms

Nykomling
Holms är inte uppkopplad

Standard Hej
Hej,
Jag tycker dina planer låter helt fantastiska..
Mitt namn är Linda och nu hösten som kommer fyller jag 24.
Jag har planerat in att åka ut på en längre resa några månader, eller tills pengarna tar slut heter det kanske i okt eller november och framåt.
Vem är nu jag,
Jag gillar att träna, träffa nya människor, knyta kontakter världen över och mest av allt gillar jag att njuta av livet
Det jag vill få ut av min resa är att leva livet, se olika kulturer, äventyr, helt enkelt och få minnen för livet..
jag gillar att sola och bada, jag skulle även vilja lära mig surfa
Mina planer jag har hittills är att åka till Australien i början på november och stanna där 1 månad kanske, sedan vidare över till Malaysia/bali. Och sen tillbringa en hel del tid i Asien, thailand, burma, och laos osv.
Men samtidigt vill jag inte binda upp mig för mycket utefall man träffar på människor på ett ställe som man vill stanna och umgås med, så är det bara att stanna och inte behöver känna att man måste vidare..

Hör av dig om det är något som låter intressant. Skicka isånafall din skype adress till mig så kan jag adda dig där så kan vi prata mer!

MVH
Linda
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 23:55

Resesugen

Nykomling
Resesugen är inte uppkopplad

Standard
Hej Amina! Det låter verkligen sjukt lockande att bara åka iväg sådär. Jag har samma planer själv men det här med att hitta en passande resekamrat var visst inte det enklaste. Jag är också nitton och fyller tjugo i juni. Jag bara känner, om man ska ut och resa på ett galet äventyr varför inte göra det när man är ung? Jag bor för nuvarande i Dublin och känner på livet att bo utomlands samtisigt som jag försöker spara så mycket pengar det går men jag vill verkligen göra något annat innan jag sätter mig i skolbänken. Kanske är det så att vi har samma längtan efter ett äventyr? Om det är så i alla fall så kan jag nås både på facebook och skype.
Vi hörs
Lovisa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8