ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-15, 22:50

Gäst

Standard Skidresa alperna inom dom närmaste månaderna?
Hej där ute!

Jag är en livsglad snö och bergsälskande 22-åring som skulle vilja åka till alperna denna vinter för skidåkning, äventyr och party(helst feb-mars så det finns ordentligt med snö kvar, men ändå är ganska varmt).

Då mina kompisar antingen inte har pengar, tid, eller vilja att följa tänkte jag försöka styra upp detta ändå, då jag verkligen vill ner! Jobbar på rullande schema, men ledighet brukar gå att fixa om man är ute i hyfsad tid!

Skulle vara kul att dra ihop ett skönt gäng att åka ner med (Har aldrig annonserat ut efter resekompisar på detta vis förut, men låter ju verkligen spännande att få lära känna lite nya människor!)

Hoppas på att det finns fler likasinnade där ute som är sugna på detta =)
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 14:39

Gäst

Standard tjilevippen
Hejsan!

Jag är i precis samma sits som dig och är riktigt sugen på lite snowboardåkning.
Jag har tidigare spenderat ett halvår i Verbier, Schweiz vilket jag tyckte var sanslöst spännande!
Nu har dock studier och jobb tagit mycket tid och har inte hunnit åka speciellt mycket de senaste två åren. Det lockar allt för mycket för att jag skall skippa åkningen denna våren..
Inga av mina vänner har intresset eller pengar till det och blev glad då jag snubblade över ditt inlägg här

Har du några planer på vart hän du vill åka?
Det finns ju en mängd billiga sista minuten o annat nu under våren. jag kan tänka mig att åka iväg en till två veckor feb/mars

MVH Tove
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 21:54

Janni

Nykomling
Janni är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Def snöresa!
Hej!
E skitsugen på resa till snön! O har inga kompisar som är det... Bara jäkla tjöt till den där solen och stranden.

Jag är ledig V7 (jobbar som lärare (är 27 så inte dögammal så har bara den möjligheten lr V15 som e rätt sent). Har kollat på resor med UCPA, vilka är billiga och jäkligt smidiga vad jag förstår. Bara positiva ord från dem jag känner som åkt med dem!

Lägg gärna till mig på facebook så kan vi tjöta där, behöver ju bokas rätt omgående
jannichen@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-01-24, 13:49

Gäst

Standard Hej igen!
Kul att det finns fler som är intresserade! Har också bott i Schweiz, jag älskar Verbier! Har inga speciella önskemål om vart färden skulle gå, höga berg och snö och jag är nöjd! Man kan ju kolla vart dom bästa och billigaste resorna finns när det är aktuellt att boka, men vore ju kul att pröva någon ny skidort, Tignes, Val Thorens (snörika och bra skidorter), eller varför inte något helt annat? är öppen för förslag!

Vecka 7 skulle faktiskt kunna vara ett bra alternativ för mig också.... Måste ju dock prata med chefen först om jag kan byta dom de passen jag har.

Vart bor ni tjejer? Jag bor i dalarna, så det är Arlanda som gäller för flygning.

Om ni vill lägga till mig på facebook eller maila: l_inn_@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8