ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-11, 12:54

Gäst

Standard Flytta till Spanien?
Såhär är det, jag är trött på Sverige nu. Har bott här hela mitt liv och är sugen på att se en annan del av världen. Vill kunna använda tunna kläder året om, äta färsk frukt varje morgon, och sitta ute inpå småtimmarna. Jag vill alltså flytta till ett varmare land. Jag tänker mig Spanien för jag kan flytande spanska och jag har varit där många gånger.
Anledningen till att jag skriver här är för jag skulle tycka att allt detta vore mycket roligare om man var mer än en person. Jag kan tänka mig att det finns många som känner likadant men som precis som jag inte vill åka själva. Låt oss använda oss av varandra för att kunna leva livet och ha kul.
Har planer på att åka detta året. Pengarna håller på att sparas och jag har även kollat upp billiga hostell i olika områden tills man hittar bättre boende.
Är du intresserad?
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 23:06

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Såhär är det, jag är trött på Sverige nu. Har bott här hela mitt liv och är sugen på att se en annan del av världen. Vill kunna använda tunna kläder året om, äta färsk frukt varje morgon, och sitta ute inpå småtimmarna. Jag vill alltså flytta till ett varmare land. Jag tänker mig Spanien för jag kan flytande spanska och jag har varit där många gånger.
Anledningen till att jag skriver här är för jag skulle tycka att allt detta vore mycket roligare om man var mer än en person. Jag kan tänka mig att det finns många som känner likadant men som precis som jag inte vill åka själva. Låt oss använda oss av varandra för att kunna leva livet och ha kul.
Har planer på att åka detta året. Pengarna håller på att sparas och jag har även kollat upp billiga hostell i olika områden tills man hittar bättre boende.
Är du intresserad?
Käka färsk frukt som en raw food vegan?
Svara med citat

Gammal 2012-03-11, 22:42

malinjoonsson

Medlem
malinjoonsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Rykte: 0

Standard
Hejsan!
Jag har samma tankar. Kärleken till sol och värme är obeskrivlig, haha! Dock kan jag inge vidare spanska, men skulle gärna ta en språkkurs för att lära mig. Vill gärna dra ner för att hitta ett litet sommarjobb för några månader.. Hade varit underbart!
När hade du tänkt dra? Permanent?

Kontakt: MalinJoonsson@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-05-08, 22:17

ingenting

Nykomling
ingenting är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Rykte: 0

Standard
Jag är också intresserad av att flytta utomlands och precis som du skrev bara kunna gå i tunna kläder och käka färsk frukt till frukost är värt oerhört mycket. Jag kommer inte hinna spara ihop pengar till sommar men kan lite spanska. Praktiserade i Barcelona i tre veckor sista året på gymnasiet men blev bara engelska då...
Känns rätt sjukt att åka med någon man inte känner och hittar på ett forum men i vilket fall är jag intresserad hur det går för dig.

Även tänker jag att det kanske är något man ska försöka göra helt själv för att verkligen satsa allt.. men vet inte om jag skulle våga det..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8