ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-08, 09:25

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard Resesällskap Turkiet juli 2012
Finns det någon 50+ som vill åka med till Turkiet juli 2012 ?

Jag har bokat för mig ett helt nytt resmål, Bitez, Bodrum i 2 veckor, med avresa från Arlanda den 23 juli.
Avresedatum är flexibelt än så länge. (kan resa tidigare, ej senare)
Har bokat 2-rumslägenhet på Summer Garden Apart & Hotel med Ving.

Jag är van Turkietresenär sen 10 år tillbaka och tycker det vore roligt att finna en person/ett gäng att åka med, för sol&bad, shopping, marknader, sevärdheter, båtturer, restaurang/barbesök mm.

Vädret är varmt och stabilt i juli, stränderna fantastiska, havet skimrar i turkosblått.
Båtturer finns dagligen om man vill komma ut och dyka/snorkla eller besöka den grekiska övärlden.
Maten är av högsta klass och restauranger finns i överflöd och alltid suverän service.
Turkiet är shoppingens eldorado, det finns verkligen allt och pruta det ska man :-)

Ving - Bokning
Svara med citat

Gammal 2012-01-08, 11:50

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979 är inte uppkopplad
Maria_1979s avatar

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 4

Standard
Ska bli spännande att höra om din resa till Bitez/Bodrum sen!
Själv är jag sugen på Bodrum, men satsade istället på ett säkert kort o bokade Marmaris igen till juni.
Jag kommer dock garanterat att besöka Bodrum vid annat tillfälle, har förhoppningar om att kunna resa iväg ensam utan barnen någon gång, o kanske testar jag Bodrum då!

Gammal 2012-01-08, 17:37

Oneway

Världsvan

Standard
Lovar att berätta hur det var, kanske du kan åka med mig nån gång :-)
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 14:52

Gäst

Standard RESA
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Finns det någon 50+ som vill åka med till Turkiet juli 2012 ?

Jag har bokat för mig ett helt nytt resmål, Bitez, Bodrum i 2 veckor, med avresa från Arlanda den 23 juli.
Avresedatum är flexibelt än så länge. (kan resa tidigare, ej senare)
Har bokat 2-rumslägenhet på Summer Garden Apart & Hotel med Ving.

Jag är van Turkietresenär sen 10 år tillbaka och tycker det vore roligt att finna en person/ett gäng att åka med, för sol&bad, shopping, marknader, sevärdheter, båtturer, restaurang/barbesök mm.

Vädret är varmt och stabilt i juli, stränderna fantastiska, havet skimrar i turkosblått.
Båtturer finns dagligen om man vill komma ut och dyka/snorkla eller besöka den grekiska övärlden.
Maten är av högsta klass och restauranger finns i överflöd och alltid suverän service.
Turkiet är shoppingens eldorado, det finns verkligen allt och pruta det ska man :-)

Ving - Bokning
Hej jag är intresserad av att resa hoppas vi kan höras..
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 15:01

Gäst

Standard Turkiet
Hej jag har tänkt att resa till Turkiet men alla man frågar kan inte följa med.Då tänkte jag att jag får väl annonsera efter en reskompis.Jag hade tänkt att åka i början av juni priset är inte så högt då innan skolan slutar verkar detta internsant så kan vi höras.Tycker om att bada sola träna god mat lite vin till.Jag är 57år glad tjej som bor i småland.Vi kanske höres om du känner för det.MVH Resa
Svara med citat

Gammal 2012-01-17, 20:37

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej jag har tänkt att resa till Turkiet men alla man frågar kan inte följa med.Då tänkte jag att jag får väl annonsera efter en reskompis.Jag hade tänkt att åka i början av juni priset är inte så högt då innan skolan slutar verkar detta internsant så kan vi höras.Tycker om att bada sola träna god mat lite vin till.Jag är 57år glad tjej som bor i småland.Vi kanske höres om du känner för det.MVH Resa
Hej !

Vad kul med svar :-)
Ja det är billigare att åka i början av juni, men tyvärr för tidigt för mig, som det verkar nu så är vecka 28 absolut det tidigaste jag kan få semester.
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 18:09

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979s avatar

Standard
Jag var tyvärr tvungen att boka av min Marmaris-resa till sommaren pga att det krockade lite med semestrar på jobbet.
Så nu håller jag återigen på o kollar runt efter resor, o jag är inne på antingen Bodrum/Bitez eller Marmaris.
Dock är det litegrann priset som styr, så vi får väl se var det blir! :-)
Dock kommer vi att åka i början av augusti, strax innan skolorna börjar, för då är det billigast för oss.

Har du koll på hur stort Bitez egentligen är?? Finns det restauranger o shopping så att man klarar sig, eller är det Bodrum som gäller för sådant??
Läste någonstans att det finns ett tiotal restauranger i Bitez, kan det stämma?

Gammal 2012-02-02, 17:01

Oneway

Världsvan

Standard
Det lilla jag läst är att Bitez är stället där du relaxar och där är inte utbudet så väldans stort, utan vill man shoppa, hitta flera restauranger så tror jag Bodrum är stället man skall ta sig till, det är bara 7 km mellan "byarna" vad jag förstår.
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 09:16

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979s avatar

Standard
Ja nu har jag läst på lite mer, o ja det verkar ju som att Bitez är ett kanonlugnt litet ställe, o det är just det jag söker! Det står ju även att det passar bra för barnfamiljer, vilket passar mig perfekt som reser med de små! :-)
Det passar även bra att det finns större ort inom räckhåll (Bodrum), så att man trots allt har lite valmöjligheter vad gäller shopping, restauranger o sevärdheter!
Har förstått att det finns ett vattenland inne i Bodrum, vilket den äldsta sonen är sugen på.
Jag för min del åker gärna över till Kos en sväng, för dig var jag en gång i min ungdom, o jag skulle gärna vilja återvända för att se om man känner igen sig något!
Jag får väl anta att det går båtar över dit regelbundet, så att man inte är tvungen att ta resebolagets utflykt dit..??

Gammal 2012-02-04, 09:19

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979s avatar

Standard
Har du bokat boende ännu förresten?
Själv sitter jag just nu o velar mellan Vings Paloma Apartments eller Apollos (Fritidsresors också, men de var dyrare!) Toloman.

Jag gillar inte stora hotellkomplex, utan vill hellre ha det litet o gemytligt. Dock är det ju som sagt mkt priset som styr, samt att det ska passa barnen.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8