ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-03, 13:46

fridalinnea

Nykomling
fridalinnea är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Smile Jobba i Oslo
Hej, jag är en 20 årig tjej som är sugen på att dra till Oslo och jobba nu i Januari eller februari. Någon som varit där som man ge lite tips om boende och jobbsituationen i Oslo? Eller kanske som rent av är sugen på att hänga med mig?
Svara med citat

Gammal 2012-01-23, 20:52

Gäst

Standard RE
Hallå, 21 år här och bor sedan Juni i Oslo.
Jobb finns det gott om, så länge man lägger manken till och håller jobbsökandet aktivt.
Att det skulle finnas tillräckligt med jobb så att de flyger på dig utan ansträngning från din sida är ju självklart inte läget.

Många svenska föreningar finns för boende i kollektiv ända ifrån 3000 kronor och det går oftast att flytta in på en gång.
Dock är det ju självklart bekvämast och bäst att bo i sin egna lya, dock går ettor på 6000 och uppåt samt depositum (90% av fallen 3x månadshyra som läggs som "säkerhet" vid ev. skador orsakade av hyresgästen, och fås tillbaka vid utflyttning om nu inte lägenheten är helt trashad).
Svara med citat

Gammal 2012-01-25, 15:37

fridalinnea

Nykomling

Standard
Tack för svaret!
Ja jag förstår ju såklart att man får anstränga sig lite, men hur gick du till väga? Gick du till arbetsförmedlingen i Oslo eller gick du bara runt till olika företag i Oslo?
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 21:14

Gäst

Standard
Hej, är 20 och också intresserad av att jobba i Norge om jag inte får något jobb här. Men jag vill inte åka själv, låter dock spännande att bo i kollektiv
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 22:55

fridalinnea

Nykomling

Standard
Hej! Ja men va kul. När tänkte du åka? Jag har också kollat lite på kollektiv men nu kanske två vänner ska med och då känns det nog skönt med en egen lägenhet tror jag
Svara med citat

Gammal 2012-01-28, 14:07

Gäst

Standard
Jag har egentligen inte haft några konkreta planer att göra det men ifall jag skulle åka dit skulle det antagligen bli lite senare, från mitten av mars. Egentligen har jag bara tänkt på det den senaste veckan när har du tänkt åka dit?
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 17:00

fridalinnea

Nykomling

Standard
Jag har nu fixat boende i ett kollektiv med en kompis och vi flyttar dit 1:a April!...hur går det för dig? Har du fortfaradne planer på att dra dit?
Svara med citat

Gammal 2012-03-01, 14:00

JessicaWinnifred

Nykomling
JessicaWinnifred är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard Oslo!
Jag vill åka och jobba i Oslo! Är det nån i tråden här som skulle vilja åka tillsammans? (gärna från Stockholm så man kan ses innan på en fika eller nåt). Vill helst åka tillsammans med någon men mina vänner har redan jobb o så här i Stockholm, men hittar jag ingen innan så hade jag tänkt åka dit nästa vecka och dela ut cv:n o så
Svara med citat

Gammal 2012-04-24, 10:59

pelleagio

Nykomling
pelleagio är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard
Jag bodde i Oslo för två år sedan. Först jag bodde i et "studenthjem", men efter några månader flyttade jag till kollektivet i Grünerløkka. Förutom studierna jobbade jag i skobutiken. Det är helt enkelt å få jobb i Oslo.
Svara med citat

Gammal 2012-05-05, 19:36

linnets

Nykomling
linnets är inte uppkopplad

Standard JessicaWinnifred
Jag åker gärna tillsammans. Kan åka när som helst Hör av dig på linnea.nyqvist@hotmail.com

//Linnéa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8