ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-23, 00:40

Gäst

Standard Jorden runt- start sensommar 2012- vill du följa med?
Hej!

Är en 20-årig tjej som vill ut & upptäcka världen! Nya länder, annorlunda kulturer, god mat, varma vatten! Har planer på att vara borta minst ett halvår, så därför krävs ju både pengar och tid! Och, as I said, att dra nångång sensommar 2012!

Har absolut ingen "färdig" rutt, men åker gärna till Nya Zeeland, Australien, Kalifornien (en dröm jag har är att se en solnedgång där kanske kan klämma in en roadtrip i Usa under tiden?!?!?) (arbeta i Austalien mm). Gärna Thailand, Fiji osv! Vara borta länge, och verkligen hinna se många saker!

Är inte supertaggad på länder som jag tycker känns lite "osäkra" typ Brasilien och Indien... mehn, öppen för förslag!

Jag är grymt social och pratar mycket, vore därför inte helt fel om du/ni också ja, alltså inte är superblyga iaf. Och såklart ska ni har humor! Viktigt för mig är också att den/dom jag åker med inte är fega, utan vågar ta för sig och komma med egna förslag på rutter osv! Om man ska vara tillsammans 6 månader, krävs ju att man har någorlunda lika värderingar i saker & ting... så därför skriver jag så tidigt, så man har tid att planera!

Tycker om att festa och umgås gärna med folk! Såklart ska detta inte bli någon fylleresa, men att ha kul under tiden! Och få ett minne för livet.. och viktigast av allt: nåt man bestämmer tillsammans, och försöker fixa så det blir toppen för alla! GIVE & TAKE

Please, hör gärna av er! Vet att det finns många där ute som gå i samma funderingar: och förresten, jag vet också att många är för fega för att våga (känner alldeles för många såna, så, ). Men man lever bara en gång. Har själv bott utomlands, och jag vet att även om det känns svårt/konstigt i början, försvinner den känslan hur fort som helst!!

Man vinner inte ett skit om man inte vågar. Det värsta som kan hända är att det går åt helvete. Och det är ju inte hela världen...

Hoppas på svar!

GODJUL
Svara med citat

Gammal 2011-12-25, 15:51

Dudde

Nykomling
Dudde är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Standard Jorden runt! :D
Tjena är en social och är en rätt kul kille på 20 och går helt i samma tankar men är lite pusselbitar som saknas för att kunna genomföra en sån här resa.
Har aldrig gjort en lång resa förut så undrar bland annat hur mycket pengar ska man ha i börsen? men vore kul att snacka mer, hör av dig om de låter intressant /David
Svara med citat

Gammal 2011-12-25, 23:49

Gäst

Standard
Hallå! ja men vad kul! Vad har du för mejl så kan prata mer där! KRAM
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 22:29

Dudde

Nykomling
Dudde är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Standard
Duddrik@hotmail.com adda mig så kan vi snacka mer
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 23:52

Gäst

Standard
La till dig där nu! (: FLER som är intresserade? Vore skitkul att få ihop ett härligt gäng!
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 23:58

Gäst

Standard
Tycker också att detta låter riktigt intressant! Har ganska stadiga planer på en långresa sensommar 2012. En långtripp som du beskrev vore helt idealisk, överväger lite olika förslag men är gärna med och resonerar med er, om en tripp på >2 är lägligt då vill säga. Föredrar mycket bilresor och längre stopp men som sagt en lång resa överlag.
Svara med citat

Gammal 2011-12-27, 00:06

Gäst

Standard
Hej du! ja men absolut! Ju fler man delar en upplevelse med, desto roligare! Använder du msn (lätt att prata där).
Svara med citat

Gammal 2011-12-27, 00:13

Gäst

Standard
Egentligen inte, men kan om jag vill elisson.snygg@live.se
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 01:46

Inspectah Deck

Standard Verkligen en brud?
Du verkar få många svar för du är en 20-årig brud som vill ge dig ut på resor.

Din mail kan man dock hitta på: Redaktionen - Fulham - Premier League | SvenskaFans.com

Där står det att du heter Kristoffer Elisson.

Namn: Kristoffer Elisson Snygg
Kontakt: elisson.snygg@live.se
Ansvarar för: Nyhetsrelaterade artiklar, krönikor och liverapporter
Född: 1993
Bor: Varberg
Nick på forumet: DempseyUSA
Favoritspelare: Clint "Deuce" Dempsey
Andra favoritlag: Helsingborgs IF, SC Heerenveen
Övrigt: Har två bokade resor till Craven Cottage och hoppas mycket på Orlando Sa.

Har jag missat något?
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 11:32

Gäst

Standard Jo du, det är en BRUD
Suck... alltså först: om du skriver nåt så idiotiskt, får du iallafall se till att det stämmer... fattar inte ens varför jag svarar dig, men så du tänker mer nästa gång:

Emma heter jag & skrev inlägget! Jag är en BRUD som du så fint skrev!! (haha, det här är idiotiskt, men gör detta så andra ska slippa höra din skit):

JAG skrev detta inlägg för jag letar efter folk att resa med,

en person svarade (blev skitglad) 16.51. En ANNAN person svarade 00.58. Och yes,det var ingen brud. Det är inga BRUDAR som har svarat....

Varför skulle någon ens vara så dum och "ljuga" om vem man är? Herregud. Väx upp....

Please, tala är silver, tiga är guld...
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 21:55

Gäst

Thumbs down bra att du tog reda påatt var en kille
han sökte våldtäktsoffer. många som såna som låtsas vara tjej
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 22:27

Gäst

Exclamation Ni borde skämmas...
Hur kan ni anklaga Kristoffer för att vara våldtäktsman?

JAG heter Emma, JAG skrev inlägget (men ni kan nog inte läsa eftersom jag skrev detta förut idag, men ni verkar ha missat det)!

Jag fick första svaret på mitt inlägg (från DUDDE den 25, blev skitglad och bad att få hans mejl för det är lättare att prata där (det tycker nog ni med.........)

Sedan hörde en annan person av sig som var intresserad (Kristoffer), och jag bad att få hans mejl med (för som sagt, lättare att prata om ev. resplaner över mejl!!!). DÄRFÖR skrev han SIN mejl för han var intresserad av att följa med!!!!!!!!

Det här måste vara det sjukaste jag varit med om, ni anklagar inte bara nån för att vara våldtäktsman, ni går ut med någons namn offentligt och smutkastar honom!!

Snälla, jag letar efter folk att resa med, att hitta trevligt folk man kan (som jag skrev) resa med!!! INTE att såna som ni skulle skriva så idiotiska kommentarer att man vill spy.....

Väx upp, snälla ni. Skaffa er liv.
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 23:07

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Jag anser att det är hög tid att stoppa möjligheten att posta som gäst på forumet - detta är ett lysande exempel på problematiken.
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 23:47

Gäst

Exclamation Tänkvärt
Jo jag håller med dig! Helt klart. Men o andra sidan är det så tråkigt, att man inte "kan" lita på folk...:-S

Men att anklaga någon för att vara våldtäktsman är ju helt jäkla vrickat! USCH!!!!

Jag har svårt att lita på folk jag inte känner, precis som många andra tjejer med mig.. det är sjukt att man ska behöva vara rädd för allt... om man går ute själv när det är mörkt osv.

Men jag (och hoppas fler med mig!!) har så mycket hjärna att man SÅKLART absolut INTE ska träffa någon man misstänker är farlig osv..(ni som skrev har en poäng, ni vill varna andra. Och det är skitbra!) MEHN ta reda på mer först innan ni går ut med någons namn och anklagar HELT JÄKLA OSKYLDIGT!

Ni kommer säkert inte svara mer på detta inlägg, men jag tycker verkligen ni MÅSTE ha lärt er nåt av det här, det är bra att vara aktsam (klart, vem tycker inte det?). Men ta reda på fakta FÖRST!!!

...
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 01:49

Gäst

Standard
Om någon admin kan ta bort onödiga inlägg här - t.ex infon om mig som "Inspectah Deck" kopiera. Inklusive mitt inlägg med min mail, tack.

/K.E.S
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 01:53

Gäst

Standard
Tards hela bunten. Reseforum sjönk som en sten.

/ K.E.S
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 02:07

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Tards hela bunten. Reseforum sjönk som en sten.

/ K.E.S
Om du registrerar dig innan du postar har du möjlighet att editera det du ångrar att du skrivit.
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 11:40

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av BarneyStinson Visa inlägg

Om du registrerar dig innan du postar har du möjlighet att editera det du ångrar att du skrivit.
Måste väl ändå gå att ta bort av admins?
Svara med citat

Gammal 2012-01-10, 14:49

EmelieAlg

Smile Sällskap
Hej!
Tänker bortse från alla tidigare kommentarer och fokusera på inlägget istället. Jag går i liknande tankar som du men jag är dock inte ute efter att vara iväg så länge. Min längsta resa so far var på två och en halv månad och efter en och en halv månad var jag rätt mätt på det hela. Min tanke är max två månader men det är ju inget som säger att jag inte kan åka hem och du/ni stanna.
Jag har varit och rest en del, utomlands varje år sedan 2004 (med undantag 2008) mestadels i USA men också i Afrika och Asien. Varit på en kortare roadtrip i USA med en resekompis jag träffade via nätet. Bästa resan jag gjort. Bilade i tre veckor i Kalifornien och Nevada. Aldrig rest långväga med tjejkompisar då jag alltid trivts bäst i killars sällskap. Är inte den som vill ligga och lapa sol hela dagarna eller festa mig redlös på kvällarna. Det jag vill ha ut med mina resor är upplevelser, äventyr, nya kontakter och massa minnen att bära med mig hem.
Min tanke just nu är att göra en roadtrip från öst till väst i USA. Det är en frihet med bil och jag trivs som bäst när man inte har något direkt mål eller tid att passa. Att kunna ta det i egen takt och vara spontan. Drömmer även lite om en roadtrip i Australien. Dit åker man ju med bra priser idag med airasia från london.

För övrigt är jag 28 år (snart 29) hemmahörande i Blekinge och en stor djurvän. Bor idag med fem katter, min pojkvän bor på annan ort. Arbetar som fotograf vid behov samt säsong. Tränar mycket och umgås en hel del med mina underbara vänner. Tyvärr inga vänner som delar samma dröm om resor.

Hör av dig om det verkar intressant!
//Emelie
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 00:48

Theycallmemosko

Nykomling
Theycallmemosko är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard
Hallo där, du låter som en rolig reseparter och låter ganska mycket som mig själv. jag har sj planerat på att dra iväg vid ungefär augusti på en lång resa runt världen och behöver en långvarig resepartner. har du skype, hotmail? så kan vi höras av och lära känna varandra bättre ( menar det inte på något sexuellt sätt haha)

// Amina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8