ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-21, 12:47

Emelie A

Smile roadtrip usa eller...
Älskar att resa och försöker komma iväg på minst en resa om året. Sedan jag tog resorna till mig 2004 så är det enbart 2008 som jag stannat hemma i Sverige för att kompensera 2009 med en två och en halv månad på resande fot i Asien. Tyvärr är jag en av dem som älskar att resa men som inte alltid har någon att resa med. Vänner har andra drömmar och att lägga pengar på att se världen är ofta inget som intresserar dem, varvid jag nu vänder mig hit. 2006 träffade jag en kille via en resekamratsajt och efter att ha träffats en gång på en fika så bokade vi en resa till USA för en roadtrip tillsammans under tre veckor. Detta är den bästa resa jag gjort varvid jag också vet att man kan ha jätteskoj med någon som man inte känner. Det blir en del av äventyret, inte bara att se nya platser utan att även lära känna personen man ser platserna med. Nu har jag inte varit iväg på någon månad (en kort visit i Amsterdam) och det riktigt spritter i kroppen att få komma bort ett tag. Jag har eventuellt en kompis som också är sugen på en resa (vännen jag reste med i Asien) men vi har snackat om att dra med några fler. Det som lockar är helt enkelt en roadtrip. Då jag redan varit på en i USA då vi enbart koncentrerade oss på Kalifornien så är tanken nu en kust till kust roadtrip. Dock inget bestämt, vi är öppna. Det finns många platser i världen jag vill se och även om jag fullkomligt älskar USA så är jag inte främmande till att utforska andra delar. Som Australien, Nya Zeeland, Indien, Sydamerika etc. Vet bara att det är en oerhörd frihet att uppleva det med bil. Så finns det någon som är intresserad av en roadtrip kom med förslag, skriv, vore skitskoj om ni ville hänga på. Tanken är våren 2012 alternativt hösten 2012 men tid kan ju alltid skifta. Är tjej, 28 år och hemmahörande i Blekinge!
Svara med citat

Gammal 2011-12-22, 10:46

Maja 79

Standard
Hej!
Jag är sugen på att dra på roadtrip till USA men har heller ingen som har samma intresse. Har varit där en gång tidigare och gjorde då en roadtrip från LA till San Fransisco, Sacrament, Lake Taho, Las vegas, San Diego, Tijuana och sen tillbaka till LA. Jag skulle gärna åka under våren och göra en ny roadtrip med nya upplevelser. Jag är nyligen 32 år fyllda och har bott i Uppsala i nästan 10 år. Flyttade sedan till Göteborg under ett år och sedan vidare ner till skåne. Detta var lite kort men vill du veta mer om mig så hör gärna av dig.
Min mail är: mariana_wester@hotmail.com

Mvh Mariana
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 21:40

tomolseen

Nykomling
tomolseen är inte uppkopplad
tomolseens avatar

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Resa i januari/ framöver
Hejsan! jag ska studera på distans utomlands och tänkte åka över europa överallt!
Är en kille på 22 år som älskar träna och resa.
Vill du veta mera har jag facebook!"
Sök bara på olsen110@hotmail.se

/ mvh Thomas olsen
Svara med citat

Gammal 2012-02-29, 13:17

saramn

Nykomling
saramn är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard
Hej!

Ser detta inlägg lite sent men.. åker till Miami 13 mars, om du/ni är på väg till usa också hade det varit jätteroligt att ses och kanske ha sällskap någon bit av vägen! Planen för mig är att efter Miami åka till LA, Las Vegas och New York men kan absolut tänka mig roadtrip någon bit också.
Hör av dig/er om ni är på väg till usa!
Svara med citat

Gammal 2012-03-17, 19:48

Gäst

Standard
Hej hej
Till er som lagt in en kommentar om roadtrip eller bara trip till Usa.
Jag har semester i april och åker möjligtvis till westcoast 2 v, gärna med sällskap.
Ngn av er som gjort inlägg som redan är där o vill ha sällskap eller ngn som vill möta upp mig, hör av er!
malenn.eriksson@hotmail.com

Jag är en glad 32-åring som bor i Sthlm.

/Lisa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8