ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-14, 17:38

_S_a_n_n_a_

Nykomling
_S_a_n_n_a_ är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Irland - långsiktig planering
Jag är förmodligen alldeles för tidigt ute, så jag får väl komma tillbaka senare, men i alla fall:

Jag är en 23-årig tjej som ÄLSKAR Irland och har tröttnat på Sverige. Jag vill verkligen byta miljö. Därför skulle jag vilja flytta till Irland (eller möjligen Skottland) och jobba ett tag, antingen hösten 2012 eller våren 2013 (jag pluggar, så jag kan tyvärr inte sticka bara sådär).

Saken är den att jag aldrig skulle göra något sådant helt själv. Det är jag för feg för. Däremot skulle det göra en stor skillnad om man åtminstone var två stycken, som delade boende och kanske även jobb. Tyvärr har jag ingen kompis som är intresserad av att flytta, så det skulle vara kul om det fanns någon annan som ville

Som person kanske jag upplevs som tystlåten till en början, men lär man bara känna mig så märks det att jag gärna pratar om både det ena och det andra, samtidigt som jag är väldigt bra på att lyssna på andra och stötta när det behövs Jag är snäll och trevlig, gillar att läsa, ha tjejmiddagar, uppleva andra kulturer och deras natur och lära känna nya människor på djupet. Jag är ingen partytjej, men kan tänka mig att gå ut då och då, framförallt till en pub.

Det här inlägget blev visst ganska långt, så sammanfattningsvis:

Jag har alltså ingen konkret plan än, utan detta är bara en idé än så länge, men det är något jag verkligen vill göra. Finns det några andra med liknande, långsiktiga planer? Det skulle vara riktigt kul om man var kanske 2-3 stycken som gjorde detta tillsammans
Senast redigerad av _S_a_n_n_a_ den 2011-11-14 klockan 17:41.
Svara med citat

Gammal 2012-05-02, 16:40

Robbaann

Nykomling
Robbaann är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Standard Jag vill åka!
Hej! hoppas jag inte är för sen med svar :P, jag vill jättegärna åka och vill gärna ha någon att äventyra med! Jag pluggar också men har tagit uppehåll för att åka dit i höst!
Svara med citat

Gammal 2012-05-06, 18:06

emmav

Nykomling
emmav är inte uppkopplad

Standard har samma planer!
Jag har också tänkt att åka till hösten, då blir det dock Edinburgh! För att bo, jobba och uppleva den skotska kulturen på obestämd tid. Om du fortfarande är intresserad är det bara att höra av dig
Svara med citat

Gammal 2012-05-07, 08:26

Robbaann

Nykomling

Standard
åh, härligt! har du kollat upp hur det är med jobb och boende i Edinburgh? Själv har jag bara kollat på Irland, men jag kan absolut tänka mig åka till skottland istället
Svara med citat

Gammal 2012-05-07, 13:49

emmav

Nykomling
emmav är inte uppkopplad

Standard
Har kollat upp en del, verkar inte vara några problem! Bodde i London förra året då var det superlätt att fixa jobb och boende om man bara var lite på. Om man inte skulle hitta något är det ju inte speciellt långt över till Irland heller Vad är dina planer med hela resan?
Svara med citat

Gammal 2012-05-07, 16:23

Robbaann

Nykomling

Standard
Haha, jag har väldigt få planer, jag vet bara att jag åker antagligen i slutet av augusti och stannar på obestämd framtid. Det vore ju jätteroligt med sällskap!
Svara med citat

Gammal 2012-05-07, 16:35

ekoscout

Nykomling
ekoscout är inte uppkopplad

Standard Våren 2013?
Hej!

Jag har verkligen inte tänkt den här tanken förut (eller jo, men inte så seriöst), och letar nu efter sällskap till andra resor. Men när du skrev om det här, så tänkte jag att det kanske vore asnajs att göra. Jag har inga planer för våren 2013, förutom att komma hem från en fet resa i början av januari 2013.

När tänkte du åka? I höst, eller till nästa vår? Har du några mer specifika planer? Vad tänker du att du vill jobba på/som?

Hör gärna av dig! elin_orvik@hotmail.com

Hejs!
Elin
Svara med citat

Gammal 2012-05-07, 20:16

emmav

Nykomling
emmav är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Robbaann Visa inlägg

Haha, jag har väldigt få planer, jag vet bara att jag åker antagligen i slutet av augusti och stannar på obestämd framtid. Det vore ju jätteroligt med sällskap!
Haha det brukar bli roligast så! Ja absolut, ju fler desto bättre. Min mail är emmavestberg@live.com, så kan vi diskutera vidare
Svara med citat

Gammal 2012-05-12, 23:16

TTT

Smile 2012/2013
Jag har haft lite funderingar kring Edinburgh! Vore kul att leva och jobba där ett tag. Funderar kring runt höst/vinter 2012 eller våren 2013. Har inga egentliga planer, kollat runt lite men kommer nog inte komma iväg om jag är ensam.

Hör gärna av er!

Min mail: labibliotheque@live.se

- Therése
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8