ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-20, 18:10

ams

Nykomling
ams är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Reskompis i Januari?
Nu är de dags! I januari vill ja åka iväg till ngt varmare land och söker nu en (eller fler) pålitlig själ att resa med. Vart eller hur länge får vi planera tillsammans. Sålänge vi kommer oss iväg, festar, får nya upplevelser, träffar nytt folk och njuter av livet! Vill man söka jobb så gör man det eller så reser man vidare för att se fler platser på denna jord. Jag söker med andra ord någon att dela en oförglömlig resa med!

Mina vänners livsplaner är helt olik mina, så nu håller jag tummarna att det finns ngn där ute som känner för att leva livet sålänge man "kan"!

Är en 21 årig tjej. Spontan, utåt, nyfiken och social!
Senast redigerad av ams den 2011-10-20 klockan 18:13.
Svara med citat

Gammal 2011-10-20, 23:56

Gäst

Standard
Hej!

Är 22 år kille från Uppsala.

Är intresserad att åka iväg efter nyår, 2-3 månader
vore kul om vi vart några stycken

vart jag åker spelar inte så stor roll, har funderat på: Brasilien, Mexico, Kuba, Filippinerna, Thailand,
Svara med citat

Gammal 2011-10-21, 12:49

Gäst

Standard Ut i världen
Hej!! Jag har också som plan att dra iväg i januari någonstans långt bort från kalla Sverige.
Är 20 år och har alla möjliga funderingar på destinationer. Man vill ju se allt!! Har läst på resdagboken om resor till Syd Amerika som verkar helt underbara. Någon hade tex arbetat som volontär på djurpark i Bolivia och levt billigt dem månaderna ca 3000/mån med mycket socialt och festande med Jag övar gärna på min knackiga spanska... Men ett tag i Asien är inte heller fel!
Spekulerar gärna med er!
Svara med citat

Gammal 2011-10-21, 14:20

magiskt

Nykomling
magiskt är inte uppkopplad

Standard
Hej,
Jag har också funderat på liknande äventyr fast känner att det vore roligare att åka tillsammans med någon. Har mestadels funderat på Indien men är öppen för olika förslag!
Svara med citat

Gammal 2011-10-21, 17:31

vety

Nykomling
vety är inte uppkopplad

Standard
Hej är en tjej på 23år och tycker det du skriver låter underbart precis vad jag är ute efter. Jag har funderat ganska mycket på Indien. Jag är själv väldigt yoga intresserad så därför tilltalar det mig på ett speciellt sätt men det är också ett stort spännande land med mycket kultur och billigt. Min tanke är också att luffa runt hur tänker du kring det? /Veronica
Svara med citat

Gammal 2011-10-21, 19:28

magiskt

Nykomling
magiskt är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av vety Visa inlägg

Hej är en tjej på 23år och tycker det du skriver låter underbart precis vad jag är ute efter. Jag har funderat ganska mycket på Indien. Jag är själv väldigt yoga intresserad så därför tilltalar det mig på ett speciellt sätt men det är också ett stort spännande land med mycket kultur och billigt. Min tanke är också att luffa runt hur tänker du kring det? /Veronica

Vet inte vem du svarar till, men tar mig äran att svara iallafall Mina tankar kring indien är att resa runt så billigt som möjligt (mycket couchsurfing etc), volontära på olika gårdar, vara på ashram etc. Tanken är att vara i indien sex månader men det beror ju helt klart på hur man trivs. Besöka Bhutan vore spännande! Vet inte hur svårt det är att ta sig in där dock.

Åh det finns så många intressanta länder. Och samtidigt som jag så gärna vill dra nojjar jag mig för att våga göra det :|
Svara med citat

Gammal 2011-10-23, 21:16

vety

Nykomling
vety är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av magiskt Visa inlägg

Vet inte vem du svarar till, men tar mig äran att svara iallafall Mina tankar kring indien är att resa runt så billigt som möjligt (mycket couchsurfing etc), volontära på olika gårdar, vara på ashram etc. Tanken är att vara i indien sex månader men det beror ju helt klart på hur man trivs. Besöka Bhutan vore spännande! Vet inte hur svårt det är att ta sig in där dock.

Åh det finns så många intressanta länder. Och samtidigt som jag så gärna vill dra nojjar jag mig för att våga göra det :|

Hej du låter spännande vi verkar ha lika tankar om resandet de är bara längden på resan som skiljer sig men sånt skulle ju lösa sig.. Har du planer på att åka snart? Ja det där med nojjer tycker jag känns när man tänker på att åka själv att inte ha någon eller några att kunna hjälpas åt med känns läskigt..
Svara med citat

Gammal 2011-10-25, 12:01

ams

Nykomling
ams är inte uppkopplad

Standard
Vad roligt att se de finns lite liksinnade där ute! Själv är ja inte så jättetaggad över indien som fler av er verkar vara nyfiken på. Ja utforskar hellre nya zeeland, austalien eller om man tänker sej en kortare tid ngt varmare land lite närmare. Finns de några fler som känner att de vill åka iväg? och de som redan kommenterat får gärna berätta mer om vad de tänkt sej!
Svara med citat

Gammal 2011-10-29, 13:37

Gäst

Standard Brasilien
Befinner mig i brasilien mellan dec-mars, finns intresse så hör av dig!

joacimw.nilsson@gmail.com el
Joacim El Gato Nilsson på fb
Svara med citat

Gammal 2011-10-31, 13:27

ams

Nykomling
ams är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Befinner mig i brasilien mellan dec-mars, finns intresse så hör av dig!

joacimw.nilsson@gmail.com el
Joacim El Gato Nilsson på fb

Vad har du Joacim för dej i Brasilien då? Jobbar, reser runt?
Svara med citat

Gammal 2011-11-01, 22:11

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ams Visa inlägg

Vad roligt att se de finns lite liksinnade där ute! Själv är ja inte så jättetaggad över indien som fler av er verkar vara nyfiken på. Ja utforskar hellre nya zeeland, austalien eller om man tänker sej en kortare tid ngt varmare land lite närmare. Finns de några fler som känner att de vill åka iväg? och de som redan kommenterat får gärna berätta mer om vad de tänkt sej!
!!Jag är brutalt sugen på att åka till nya zeeland under vintern, eller iallfall börja där o kanske fortsätta mot australien eller asien. Är en 20årig kille som vill ut på äventyr, o de vore ju skitkul att ha nån/några att resa med!
/ erik
Svara med citat

Gammal 2011-11-08, 15:15

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ams Visa inlägg

Nu är de dags! I januari vill ja åka iväg till ngt varmare land och söker nu en (eller fler) pålitlig själ att resa med. Vart eller hur länge får vi planera tillsammans. Sålänge vi kommer oss iväg, festar, får nya upplevelser, träffar nytt folk och njuter av livet! Vill man söka jobb så gör man det eller så reser man vidare för att se fler platser på denna jord. Jag söker med andra ord någon att dela en oförglömlig resa med!

Mina vänners livsplaner är helt olik mina, så nu håller jag tummarna att det finns ngn där ute som känner för att leva livet sålänge man "kan"!

Är en 21 årig tjej. Spontan, utåt, nyfiken och social!

Hej, jag ligger väl på ungefär samma spår som dig, vill ut och resa runt årsskiftet men ingen av mina kompisar är ute efter desamma..
Jag är 20 år och bor sedan i februari i Norge, men är från Gävle. Är sprallig, öppen och älskar äventyr.
Undrar dock lite vart i världen du tänkt att resa och så..
Hör gärna av dig till fdahlin@hotmail.com

//Felicia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8