ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-10, 17:55

MatildaF

Standard Reskompis till Australien i vinter!
Hej!

Jag är en 21-årig tjej som letar efter en reskompis till Australien nu i vinter nån gång, ingen av mina vänner kan följa med och tycker det känns lite för ensamt och läskigt att åka helt själv så skulle därför vara kul att hitta nån att i alla fall börja resan med!

Var i Australien i två månader, jan-feb, i år och älskade det. Är därför sugen på att åka tillbaka och stanna en längre period den här gången, hitta nåt jobb och boende och bara ta dagen som den kommer, sola och bada, festa och ha kul men även ta det lugnt och få en vardag där nere. Har inget planerat än med funderar på att åka till Sydney eller Melbourne men kanske även se västkusten lite då jag åkte längst med östkusten sist. Vill åka så snart som möjligt men skulle tro att det blir nån gång i Januari.

Vore jättekul att få kontakt med någon som funderat lite i samma banor som jag och som älskar att resa och uppleva nya saker!
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 11:21

scholdborg

Nykomling
scholdborg är inte uppkopplad
scholdborgs avatar

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard melbourne
Hej!

Jag är en 25-årig kille som åker ner nu i december troligtvis, jag tänkte börja i Melbourne men har inget direkt planerat. Skulle kunna tänka mig att åka runt och bo och jobba på lite olika platser beroende på vad som lockar!

Jag känner ingen där nere och har tänkt att åka med worktravel eller kilroy för att få en skön kick-off med lite folk och komma igång. Men du får gärna höra av dig om du vill prata mer om resan!

Finns på facebook: Carl Schöldborg
Eller mail: scholdborg@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 11:39

AndréP

Standard Melbourne
Tjenare till er båda. Jag och en polare flyttar till Melbourne om 4 veckor, och vi letar efter någon/några att dela lägenhet med. Vi är båda 20 år och kommer stanna i Melbourne i några månader för att jobba och njuta av livet innan vi åker vidare mot Queensland och lite andra ställen (gold coast/surfers paradise/brisbane/sydney/nya Zeeland osv..) hör gärna av er, det lär vara lättare att fixa hyran om man är fler. Skicka mail till andre.prentell@live.se eller lägg till mig på facebook (André Prentell obviously) // cheers
Svara med citat

Gammal 2011-10-19, 21:24

lisaglans

Nykomling
lisaglans är inte uppkopplad

Standard Jag vill också!!!
Hej Matilda!
Lisa heter jag och planerar också att åka till Australien i vinter. Jag går nu på göteborgs universitet och min kurs slutar den 16 eller 18 Januari (lite olika bud). Men efter det så är planen att dra mig bortåt, mot värmen!
Jag har aldrig varit i Aus förut, men hade verkligen velat upptäcka detta land!
Jag är precis som du sugen på att bo och jobba där under en längre period, och samtidigt ha en riktigt riktigt rolig vardag.

Du kan la höra av dig om du är intresserad så kan vi prata lite mer!
Svara med citat

Gammal 2011-10-19, 21:24

lisaglans

Nykomling
lisaglans är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lisaglans Visa inlägg

Hej Matilda!
Lisa heter jag och planerar också att åka till Australien i vinter. Jag går nu på göteborgs universitet och min kurs slutar den 16 eller 18 Januari (lite olika bud). Men efter det så är planen att dra mig bortåt, mot värmen!
Jag har aldrig varit i Aus förut, men hade verkligen velat upptäcka detta land!
Jag är precis som du sugen på att bo och jobba där under en längre period, och samtidigt ha en riktigt riktigt rolig vardag.

Du kan la höra av dig om du är intresserad så kan vi prata lite mer!
lisa.glans@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-10-28, 15:16

HeleneS

Nykomling
HeleneS är inte uppkopplad

Standard Sällskap i Sydney?
Hej Matilda!
Jag ska till Sydney i november och letar efter någon att bo med. Tanken är att jag ska resa runt lite först, få lite sol och semester. Och sedan sätta igång att jobba. Sedan efter att ha jobbat ett tag kommer jag resa lite till (eftersom jag är bort såpass länge kommer jag ha massa tid)
Jag har skaffat jobb i Sydney, och börjar förmodligen i december nån gång.
Hör gärna av dig om du är intresserad!
/ Helene
sandberg_22@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-10-28, 22:26

MatildaF

Standard
Hej på er! Jag har nu bokat biljett och kommer vara i sydney den 20 januari och vore såklart kul att ha så många kontakter som möjligt när man kommer ner,lägg till mig på facebook Matilda Forss (utan profilbild) så kan vi väl höras lite mer!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8