ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-07, 12:52

Gäst

Standard Resekompis/kompisar tanzania
Jag tänkte åka till bl.a. Tanzania under hösten/vintern 2012.
Ev. Följer en kompis med men det är väldigt osäkert.
Har hört att det inte riktigt säkert att åka ensammen så därför söker jag nu resekompisar under ca 2 månader att resa runt med i Tanzania, Kenya och rwanda.

Hoppas verkligen att nån är sugen på att följa

/emma_ohman@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-01-05, 13:05

Linda Marie

Nykomling
Linda Marie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Att resa i Östafrika
Hej Emma,
Klart det är roligare att resa med nån och ibland lite lättare när man är två som kan ordna saker, vakta bagage etc men generellt så är det inte farligt att resa själv i Östafrika. Det är det vanliga som gäller att inte vanda runt på stan när det är mörk (även om man är fler) och se till att man bor på ställen som är ok och så vidare. Det finns många bra ställen både för backpackers och mer bekväma. Jag bor sedan några år i Tanzania och har rest mycket i Kenya och Uganda också och aldrig haft några problem för att jag är själv. De flesta är mycket vänliga och kanske lite för hjälpsamma ibland...

Vill du ha fler tips och råd eller kommer förbi Arusha, så hör gärna av dig!

Cheers,
Linda
Svara med citat

Gammal 2012-01-09, 21:02

annnaandersson

Nykomling
annnaandersson är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Standard Resekompis
Hej emma

Anna heter jag och är 20 år gammal och bor i Sverige.

Jag är riktigt sugen på att ut och resa till hösten (2012)

Jag hade tänkt mig 2 månader ungefär och jag har tänkt mig kenya framförallt men kan absolut tänka mig att resa runt i andra länder i afrika också

Mitt problem är som ditt, jag har ingen att åka med!

Om du är intresserad hör av dig på hotmail eller lägg till mig på facebook.

annnaandersson@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 20:55

FridaThilen

Nykomling
FridaThilen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard Resekompis till Afrika
Hej!
Frida heter jag och är 22 år.
Jag tänkte åka till bland annat Tanzania runt november 2012, men funderar på att även ta mig an åtminstonde Kenya, Madagskar, Victoriafallen och sluta i Syadfrika. Reslängd och destinationer beror lite på ekonomi, men skulle jättegärna även volontärarbeta lite i Tanzania ett litet tag. Har rest ensam till Tanzania förra året och volontärarbetat 2,5 månad för att sedan resa runt ensam i landet ca 1,5 månad. Ska inte säga att det var några problem att resa själv men om någon skall dit så hänger jag gärna på, om så bara för några veckor.

Om det är någon som är intresserad finns jag på mailen; fridathilen@hotmail.com eller på facebook som Frida Linnéa Thilén
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8