ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-05, 18:07

Alexxx

Medlem
Alexxx är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Gran Canaria bo och jobba 2011-2012
Tjena Kille på 21 år från Helsingborg som var nere på Gran Canaria förra året o jobbade mellan oktober och april under skandinaviska säsongen, tyckte det var sjukt underbart så nu vill jag dit igen! tänker inte stanna hemma i kylan i år heller så jag..

Söker någon att dela lägenhet med helt enkelt, känner en hel del som ska dit igen och som är där nere nu men hade tyckt det varit kul att bo med nytt folk också så därför skriver jag här

Har tänkt mig att åka tidigast i November när säsongen kommer igång på riktigt men kan också tänka mig att åka senare, är utbildad bartender och har servitörserfarenhet så något sånt är det tänkt jag ska jobba med. Förhoppningsvis så är Grabbarna Grus öppet även i år

Har tänkt att vi antingen ska bo på Nilo, där barskoleeleverna bor under sin utbildning och många som stannar kvar. Mina polare som va där förra året som ska vara där nu med kommer att bo på ett ställe som heter Las Olas.

Lite fräschare och närmre uteställena, men mej spelar det ingen roll, det är kul att bo var som. Nilo är mer gemenskap för man bor dörr i dörr med alla typ.

Är du kille eller tjej eller om ni är fler än en person spelar också mindre roll, du ska vara en skön typ som åker ner för att njuta av livet och träffa så mycket nya människor man bara kan! och du ska vilja festa mycket men också palla ut o sola ibland
Svara med citat

Gammal 2011-09-06, 20:20

ple

Nykomling
ple är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard
Jag är riktigt sugen på att åka ner. Hur lätt är det att få jobb där?
Svara med citat

Gammal 2011-09-07, 09:56

Alexxx

Medlem

Standard
Försöker man och kan tänka sig att jobba som PR så har du alltid ett jobb, sen finns där även ett norskt-svenskt telemarketingföretag som heter Atlas där du kan jobba och tjäna bra med pengar, där i princip alla får jobb.

Som Bartender e det lite svårare som kille, då finns det egentligen bara grabbarna grus som anställer killar och två andra ställen som inte ägs av svenskar. Dagsjobb som bartender kan man hitta också ifall man har lite tur.

Annars är det hyfsat lätt att få Servitör-diskplockar jobb och tjäna runt 10 000 i månaden, då har du de skönaste tiderna. Då kan man sola på dagen om man vill och festa på natten

Så om man bara anstränger sig lite så kan man få jobb ganska enkelt
Svara med citat

Gammal 2011-09-14, 21:50

Gäst

Standard
Vi är två tjejer som är 19 år och är fett sugna på att bara dra och arbeta med i princip vad som helst. Vi vill bara vara säkra på att vi har jobb när vi kommer ner??

Hur mycket har du tänkt att hyran ska ligga på varje månad?

Hör av dig!
Svara med citat

Gammal 2011-09-16, 10:35

Alexxx

Medlem

Standard
fan va nice!
Hyran ligger på 6000 i månaden så kmr vi va 4-5 pers så blir 1500 i hyra var typ, jobb hittar man lätt, speciellt om man är tjej! adda min msn Alexander.Waltner@hotmail.com så snackar vi mer där
Svara med citat

Gammal 2011-09-16, 13:45

JessicaVic

Nykomling
JessicaVic är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
Fan va kul att det är så många som ska ner i år! Tänkte åka i november jag me va rädd att alla skulle åka i oktober! Kom hem från sommarsäsongen där nere för några veckor sen o har redan tröttnat på sverige haha. Jessica Åkerblom andersson på facebook om nån vill ställa frågor eller bara prata! Åker förmodligen själv den här gången så åker gärna med någon! sen som alex sa också, kul att lära känna nya människor även fast man känner en del där nere redan
Svara med citat

Gammal 2011-09-19, 15:25

westlund

Nykomling
westlund är inte uppkopplad

Standard Hej
Jag är också sjukt sugen på att åka i typ november, eller högst någon månad senare. Kan tänka mig typ vilket jobb som helst. Du kan väl lägga till mig på msn: westlund.emelie@gmail.com så kan vi snacka mer!
Svara med citat

Gammal 2011-09-25, 19:07

Feliice

Globetrotter
Feliice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Skicka ett meddelande via MSN till Feliice
Standard
Vi är två tjejer som åker ner nu i oktober

Tess Svensson på facebook !!

Gammal 2011-10-10, 18:07

Kalmar

Standard
Hej Alex har du hittat några som är på?

Är själv sjukt sugen efter att ha tagit studenten i somras men eftersom att mina polare är för trygga här hemma så söker jag någon/några jag kan dra med
Svara med citat

Gammal 2011-10-14, 00:50

Gäst

Standard Nyfiken
Hade tänkt åka ner till GC på semester, men nu har jag en fråga ni kanske kan svara på... Var håller grabbarna hus i år? Har läst på fb att det är på maspalomas, men tidigare år har de väl befunnit sig i Playa del inglés?
Man vill ju inte boka resan till fel place Har festat "med grabbarna" i både Ayia Napa och Rhodos och vet att dom kan garantera party!
Tacksam för svar och hoppas vi ses där nere!
// Linnéa
Svara med citat

Gammal 2011-10-15, 10:26

Jenny88

Nykomling
Jenny88 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard Hej alla impulsiva människor!
Bestämde mig nu bara för någon dag sedan då lågkonjuktur slog in och jag nyss blivit av med jobbet hemma att åka iväg.
Velat jobba utomlands igen länge nu! Vill slippa kylan, komma till värmen.
tänkte ta en sista min, nu till dec. är en väldigt skön typ som bara vill åt upplevelsen, jobba lite och leva livet, gärna nu i granc.
Är en tjej på 23 år ni inte vill missa, så har ni plats för en till inneboende hojta till
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 11:34

SofieBjork

Nykomling
SofieBjork är inte uppkopplad

Standard jobba med mig på gran canaria
Hej,

Jag är en tjej på 25 år som åker ner till gran canaria nu den 30 oktober för att jobba i en amerikanskinspirerad restaurang/bar.
Jag fick jobbet eftersom det är min kompis mamma som äger stället.
Nu söker dom efter ytterliga ansatt under vintersäsongen.
5 Ställningar finns tillgängliga. 100% chefskock, 100% kockassistent, 100% bartender samt två servitisjobb.

Är du en glad och positiv människa?
Har du erfarenhet av att jobba i resturang och/eller bar?
Kan du tänka dig att åka ner med kort varsel?

Kontakta mig på email: pennylane_1986@yahoo.com
Berätta lite om dig själv och tidigare jobberfarenheter.
Talar du en del spanska är det ett stort plus.

Ta kontakt
Svara med citat

Gammal 2011-10-25, 13:23

Gäst

Standard Säsongare på gran canaria
Hej!
Jag är en kille på 19 år som just nu är på GC. Fick inte med mig några polare hemifrån så jag åkte själv. Därför söker jag nu lite folk att hänga och/eller gå ut med och kanske eventuellt dela boende med.

Hör gärna av er!

Mitt svenska nr är 070-953 66 76
Spanskt: 655 36 92 55
Epost: Jonathan_Vaxholm@hotmail.com

Mvh
Jonathan
Svara med citat

Gammal 2011-10-25, 13:29

Gäst

Smile Hej!
Va kul! Vad jobbar du med och vart på gran canaria
Bor du?
Svara med citat

Gammal 2011-10-28, 16:22

JohannaSWE

Nykomling
JohannaSWE är inte uppkopplad
JohannaSWEs avatar

Standard
Jag är en tjej på 22 år som sitter och funderar på något kul och annorlunda att göra denna vinter.. Säsongade i Magaluf i somras, och skulle kunna tänka mig att göra något liknande nu i vinter!

Tänker främst på Gran Canaria då, där det är bra väder och bra fest osv på vintern.. Någon som har erfarenhet av detta? Vad kan man söka för jobb? Är det lätt att få jobb / boende? Vilka mer ska åka dit? Vore riktigt kul! Adda mig på FB om ni vill prata mer, Johanna Palm (Norrköping)
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 20:13

Gäst

Standard bara åka och jobba?
Kan nån förklara för mig hur det funkar. Kan man bara åka ner och börja jobba och hur länge får man stanna då? vad är det för regler som gäller.. tack!!
Svara med citat

Gammal 2011-11-11, 14:51

Mikaela89

Nykomling
Mikaela89 är inte uppkopplad

Standard
Igår fick jag besked att jag fått jobb på atlas på GC (playa del inglés), så drar iväg om en vecka!
Vet inte hur jag ska göra med boende än, antagligen hostel ett par veckor först så man hinner kolla in lite lägenheter och hitta någon att bo med.

Skitkul att så många åker ner nu! Själv har jag aldrig jobbat utomlands förut så vore nice att snacka med någon som har lite mer koll på läget. Skriv gärna på msn mikaelaeriksson@live.se
Svara med citat

Gammal 2011-11-14, 17:44

Mikaela89

Nykomling
Mikaela89 är inte uppkopplad

Standard
Ändrade planer! Min tilltänkta roomie har dragit sig ur så nu söker jag någon att bo med - hade tänkt satsa på Nilo Salamanca!
Åker ner nu på lördag (19/11) så någon som redan är på plats eller någon som också ska ner nu i samma veva?

Är en glad och partypepp tjej på 22 år som kan tänka mig att bo lite hur som helst till att börja med, viktigast är att det är billigt och att man får träffa nya trevliga människa!
Gissar att det inte är så jäkla många som söker rumskompis med så kort varsel, men det är värt ett försök iaf Min mail hittar ni i inlägget ovan.

Ps. Mikaela Eriksson (malung) på fb.
Svara med citat

Gammal 2011-12-08, 18:06

Johannabanana

Nykomling
Johannabanana är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Standard Hej!
Jag kom till playa del ingles igår, letar boende, någon att bo med här! Har läst att det är många som bor på Nilo? Är det samma som Apartamentos Salamanca eller? Och var ligger det? Bor just nu på ett hotell som heter green field!
E-mail: Hanna_zzz@hotmail.com

Johanna Ingman på fb!
Svara med citat

Gammal 2011-12-11, 21:23

Gäst

Standard Hej hej !
Mitt namn är Felicia Högbom, 21 år från Nyköping som känner att det dags att prova på något nytt, blev nyss varslad från en fast anställning och tycker att Sverige kan gott klara sig utan mig ett par månader.

Men!
Jag vill jobba på Gran Canaria men är inte alls insatt i hur det funkar. Vart är det lättast att få jobb? Är det svårt att hitta någon att dela sin lya med? Är det verkligen bara att dra från Sverige, inga papper som behövs eller så?

Ursäkta om detta må vara korkade frågor, men jag skulle gärna rest helst igår. Ni får jätte gärna maila mig om ni känner er manade. Felicia.hogbom@hotmail.com

Tack på förhand, alla ni kunniga där ute
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8